Co robić, by mieć płaski brzuch?

Jak ćwiczyć brzuch, żeby był idealnie płaski? Czy same ćwiczenia na brzuch wystarczą? Zobacz, jaka dieta jest najlepsza, kiedy marzysz o płaskim brzuchu!

Jak mieć płaski brzuch

Fot. Fotolia

Powszechnie wiadomo, że tłuszcz jest bardzo ważną składową naszego organizmu – warunkuje bowiem odpowiednie przyswajanie witamin i jest materiałem budulcowym. Jego niedobór, ale także nadmiar może być niezwykle szkodliwy dla naszego organizmu.

Dlaczego tłuszcz odkłada się właśnie w okolicach brzucha?

Jednym z miejsc, gdzie najczęściej odkłada się niechciana tkanka tłuszczowa jest brzuch. Na ten proces ma wpływ wiele czynników takich jak np. niewłaściwa dieta, brak aktywności fizycznej, nieodpowiedni tryb życia czy też uwarunkowania genetyczne (w mniejszym stopniu). O ile na geny większego wpływu nie mamy, to styl życia oraz pokonanie naszego lenistwa leży w naszej gestii i zawsze możemy mu zapobiegać. Wspomniana już „oponka” jest przede wszystkim efektem działania insuliny a ściślej rzecz ujmując oporności insulinowej. 

„Określenie „piwny brzuszek” ma w sobie wiele prawdy – 1 g spożytego alkoholu to tyle samo kalorii co 1 g tłuszczu, przez co wątroba zajęta metabolizowaniem alkoholu nie ma czasu na efektywne metabolizowanie tłuszczu. Zalecam zatem unikania spożycia alkoholu.” – mówi Sebastian Obirek z SOHO Body Spirit. „Często podczas okazji, gdzie alkohol jest elementem spotkań towarzyskich tracimy kontrolę nad tym co jemy, co w prostu sposób przekłada się na niechciane centymetry i dodatkowe kilogramy.” – dodaje.

Zobacz także: Sposób na płaski brzuch - efekt "bikini bridge"

Chcesz mieć płaski brzuch? Nie jedz fast foodów!

Kolejną kwestią są lubiane fastfoody – jeśli chcemy mieć piękny, płaski brzuch, powinniśmy kategorycznie zaprzestać ich spożywania, w tym także dań gotowych. Zawierają one bowiem tzw. tłuszcze trans, które przyczyniają się do odkładania tkanki tłuszczowej. Skuteczna walka z problemem nieestetycznej „oponki” to przede wszystkim spożywanie produktów bogatych w błonnik. Dlatego warto zastąpić wszystkie „białe" produkty ich razowymi odpowiednikami, a przy okazji ograniczyć ilość zjadanych cukrów prostych.

W wyniku zbyt dużej ilości węglowodanów w diecie, a przede wszystkich cukrów prostych, tkanki tracą swoją wrażliwość na insulinę.

Naukowcy dowiedli, że kontrola liczby spożywanych kalorii w połączeniu z dietą bogatą w produkty pełnoziarniste skuteczniej wyszczupla talię niż samo kontrolowanie kaloryczności. Dlaczego to takie ważne? „Nagromadzona w okolicach brzucha tkanka tłuszczowa jest o wiele bardziej groźna dla naszego zdrowia i może być przyczyną wielu groźnych schorzeń tj. chorób serca, udaru, cukrzycy typu II, demencji, Alzheimera, raka jelita grubego, syndromu metabolicznego czy nadciśnienia.” – wylicza Sebastian Obirek. Zwraca także uwagę na szczególną rolę ćwiczeń fizycznych, które pomogą uporać się z uporczywym problemem.

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

By pozbyć się zakrywającej mięśnie warstwy tłuszczu zaleca się stosowanie treningu aerobowego średniej intensywności takiego jak np. bieganie czy jazda na rowerze, polegającego na pracy w warunkach tlenowych (tętno powinno mieścić się w granicach 65 -75 % tętna maksymalnego).  Dobrym wyjściem jest także zastosowanie interwału, polegającego na stałym , zmiennym poziomie intensywności. To wszystko w połączeniu z odpowiednim treningiem siłowym sprawi, że nagromadzona tkanka tłuszczowa w tej okolicy zniknie i będziemy mogli pochwalić się upragnionym „sześciopakiem”.

Źródło: Materiały prasowe MORE PR

Zobacz także: 6 Weidera - płaski i umięśniony brzuch

Co musisz zrobić by mieć płaski brzuch?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)