Cellulit - wpływ hormonów i dieta

Cellulit jest wynikiem zachwiania harmonii twojego organizmu. Wynika ze stylu życia i odżywiania się, a nie z obciążeń genetycznych. Leczenie powinnaś zacząć od zmiany diety, która przywróci organizmowi równowagę.

Cellulit - wpływ hormonów i dieta

Pamiętaj, że zmiany nie będą widoczne od razu. Twój cellulit nie pojawił się w ciągu tygodnia. Więc w ciągu tygodnia się go nie pozbędziesz.

Skąd się bierze cellulit?

Jedna z głównych przyczyn tworzenia się cellulitu to zaburzenia równowagi hormonalnej, czyli przewaga estrogenów nad innymi hormonami. Zaburzenia takie mogą występować w okresie dojrzewania płciowego, ciąży, menopauzy, lub w trakcie przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych. Nadmiar estrogenów sprawia, że komórki tłuszczowe gromadzą niepotrzebne zapasy tłuszczu. Ponadto hormony te powodują wzrost przepuszczalności ścian naczyń krwionośnych i zatrzymanie wody w tkankach, są odpowiedzialne za powstawanie obrzęków.

Dlaczego powinno się leczyć cellulit?

W miejscach zaatakowanych przez cellulit, system dostawy krwi do komórek oraz pozbywanie się przez nie szkodliwych produktów przemiany materii został uszkodzony, a pozostały tłuszcz zaplątał się we włókna tkanki łącznej. W takim wypadku: krew dostarcza komórkom za mało tlenu i innych składników odżywczych, układ żylny nie jest w stanie usunąć dwutlenku węgla i toksyn, układ limfatyczny jest niedrożny.

Jak pozbyć się cellulitu właściwą dietą?

Wśród przyczyn cellulitu na pierwszym miejscu znajduje się złe odżywianie, czyli spożywanie pokarmów, które powodują odkładanie się tłuszczu w dolnych partiach ciała.

Zobacz także: Cellulit? Zmień styl życia i dietę

Powinnaś unikać:

  • tłustych, słodkich deserów (nadmiar spożytego tłuszczu i cukru odkłada się głównie na udach i pośladkach);
  • omijania posiłków w ogóle. Prowadzi to do zagłodzenia organizmu, który odpłaci Ci się przy następnym posiłku: Twoje ciało odłoży wszystko, co zjesz, by zrobić zapasy na wypadek kolejnego nie dostarczenia mu posiłku;
  • diet cud, które kończą się efektem jojo; zapamiętaj, że u kobiet tłuszcz odkłada się 6 razy szybciej w partiach dolnych w porównaniu do górnych. W dodatku 6 razu trudniej jest się go stamtąd pozbyć! Jeśli to Cię nie przekonuje wiedz, że jeśli przytyjesz 3,2 kg, to 2,7kg odłoży Ci się w dolnej części ciała. Żeby tego było mało, jeśli schudniesz 3,2 kg, to jedynie 0,5kg z bioder i brzucha. Ciągłe diety dające efekt jojo zmieniają kształt sylwetki;
  • niedoborów pierwiastków śladowych (m.in. cynku, chromu, niklu i kobaltu). Masz je na pewno, jeśli spożywasz gotowe, mocno przetworzone produkty. Zamiast tego zacznij jest znaczne ilości świeżych owoców, warzyw, orzechów, nasion, ryb i mięsa. Objawami niedoborów są: chroniczne zmęczenie, brak energii, niepowstrzymany apetyt na cukier i słodycze (zwłaszcza w czasie napięcia przedmiesiączkowego);
  • braku świeżych owoców i warzyw w diecie. Prowadzi to do zachwiania równowagi sodowo- potasowej; Jeśli nie służą Ci surowe warzywa – gotuj je na parze lub blanszuj;
  • niedostatecznej ilości płynów – w dzień powinnaś dostarczyć organizmowi ok. 2 litrów wody;
  • leków moczopędnych;
  • pigułek odchudzających. Zatrzymują wodę, powodują zmęczenie i drażliwość;
  • niewystarczającej ilości spożywanego białka;
  • sztucznych dodatków do żywności: pestycydów, środków koloryzujących, substancji zapachowych, słodzików, glutaminianu sodu (ma wzmacniać smak), difosforanów (regulują kwasowość, są substancjami spulchniającymi powodującymi zaparcia, spożywane w dużych ilościach mogą pogarszać wchłanianie wapnia, magnezu i żelaza oraz powodować osteoporozę i odkładanie się wapnia.), mono i diglicerydów kwasów tłuszczowych (syntetyczne tłuszcze, wytwarzane z glicerolu i naturalnych kwasów tłuszczowych, głównie pochodzenia roślinnego, ale także z tłuszczów zwierzęcych – produktów z nimi wystrzegają się wegetarianie, Żydzi, Muzułmanie);
  • nadmiaru nabiału, alkoholu, kofeiny, cukru i czerwonego mięsa. Nie jedz zbyt wiele tłuszczów zwierzęcych. Dziennie spożycie białka nie powinno przekroczyć 85g;
  • łączenia tłuszczu z cukrem i tłuszczu z solą.

Zobacz także: Jak jeść dla zdrowia

Wyklucz co tydzień jeden błąd żywieniowy ze swojego jadłospisu. W taki sposób, bez rewolucji w diecie, łatwiej przyzwyczaisz się do zdrowego odżywiania.

Jak powinna wyglądać dieta na cellulit?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)