21 sposobów ekopielęgnacji

Stosowanie naturalnych kosmetyków to styl życia, dzięki któremu można osiągnąć dobry wygląd.

Naturalne kosmetyki nie dają tak natychmiastowych i widocznych efektów jak supertechnologiczne kremy lub drogie zabiegi.

Często osoby, które przestawiają się na biokosmetyki, najpierw zauważają pogorszenie stanu skóry (wewnętrzny detoks). Jednak drobne, ale systematyczne zabiegi pielęgnacyjne w zgodzie z naturą pomagają dłużej zachować ładną sylwetkę i piękną skórę.

1. Zażywaj witaminy. Dzięki nim twoje włosy, skóra i paznokcie będą w dobrej kondycji. Oto ściąga z dziennych dawek dr. Brandta, hollywoodzkiego guru wśród dermatologów estetycznych: 
- Biotyna (5 mg) jest genialna dla włosów.
- Omega -3 oil (1000 mikrogramów) obniża cholesterol i poprawia równowagę skóry. 
- Witamina C (3000 mg) znacznie wspomaga syntezę kolagenu w skórze.
- Cynk (30 mikrogramów) eliminuje problemy podrażnień i alergii. 
- B-Complex (standardowe tabletki) pomaga w kłopotach z trądzikiem.
- Multiwitaminy (standardowe tabletki) warto zażywać, kiedy czujesz, że twoja skóra jest w gorszym stanie.

2. Rób masaż twarzy. Rozluźnia napięte mięśnie i poprawia ukrwienie skóry. Dzięki niemu stanie się ona jędrniejsza i zyska ładny koloryt. Polecamy lekturę "The Beautiful Skin Workout" ("Warsztaty pięknej skóry") Michelle Copeland, chirurga plastycznego z Nowego Jorku. Jej zdaniem najważniejsze jest rygorystyczne przestrzeganie rytuałów pielęgnacyjnych (oczyszczanie,  złuszczanie, aktywacja, nawilżanie, ochrona). Książkę zamówisz w EMPiK-u, cena 42,99 zł.

3. Zimnym prysznicem walcz z cellulitem: daje najlepsze efekty! Strumień wody jednocześnie masuje skórę i poprawia jej ukrwienie.

4. Pij antyutleniacze. Gwarantują zdrowie komórek twojej skóry. Doktor Brandt zaleca wypijanie jednej skondensowanej dawki antyutleniaczy dodanej do półtoralitrowej butelki z wodą. 

5. Stosuj pudry i cienie mineralne – nie zawierają środków chemicznych, nie powodują podrażnień i nie zatykają porów. Dodatkowy plus: są naturalnymi filtrami słonecznymi. Szukaj pudrów IsaDory, Dr.Hauschki, L'Oréal Paris i Jane Iredale.

6
. Perfumy i balsamy zastąp olejkami. Do suchej skóry idealny będzie migdałowy, do tłustej – ylang ylang. Przy trądziku sięgnij po olejek z dodatkiem ekstraktu goździkowego.

7. Zrezygnuj z suszenia włosów – suszarka nie poprawia ich wyglądu i zużywa sporo energii elektrycznej.

8. Wypróbuj peeling stóp na plaży. Chodzenie boso po piasku i kamykach to świetny masaż. Peeling zrobi się sam.

9. Sama zrób maseczkę.
Taka  z owoców, warzyw lub ziół w stu procentach ulegnie biodegradacji.

10. Uprawiaj sporty. Ruch najlepiej dotlenia i odżywia skórę.

11. Wysypiaj się. To najlepszy kosmetyk. Wypoczęta cera nie wymaga nawet makijażu. Kładź się spać przed północą – wtedy komórki skóry regenerują się najszybciej.

12. Odżywiaj się sezonowo. To, co jesz, wpływa na stan twojej skóry. Truskawki w środku zimy to nie lada frykas, ale też czysta chemia.

13. Pij duże ilości wody. Zwracaj uwagę na zawartość składników mineralnych (najkorzystniej działają na nas wody średniozmineralizowane). Warto co jakiś czas zmienić markę wody, bo każda ma inną kompozycję minerałów.

14. Chodź po schodach. Zrezygnuj z jeżdżenia windą – często czekanie na nią zajmuje więcej czasu niż pokonanie kilku schodków. Odrobina ruchu w ciągu dnia to doskonały sposób na zachowanie zgrabnej sylwetki. Poza tym oszczędzasz prąd!

15. Stosuj ziołowe inhalacje na twarz. Świetnie rozluźniają mięśnie i oczyszczają pory. Zapach ziół działa terapeutycznie. Pamiętaj, by zawsze w ciągu pierwszych pięciu minut po inhalacji zastosować kosmetyk nawilżający.

16
. Śpij przy otwartym oknie i przykręcaj na noc kaloryfery. Jeżeli temperatura w twojej sypialni jest niższa niż 19 stopni, ma to korzystny wpływ na metabolizm! Badania angielskich naukowców wykazały, że chłodne noce zmniejszają ryzyko otyłości. 

17. Lecz uczulenia oliwą. Świetnie Lecz uczulenia oliwą. Świetnie łagodzi podrażnienia, sprawdzi się też jako balsam i płyn do demakijażu dla alergików. W kuchni używaj jej oszczędnie (kalorie!), ale w łazience możesz zaszaleć.

18. Mocz się w soli. Takie kąpiele działają relaksująco na ciało, a woda nie zostaje skażona środkami chemicznymi. Sól uzupełnia też niedobory jonów skóry (np. chlorków), a dzięki zawartości jodu działa terapeutycznie.

19. Rób ćwiczenia oddechowe. To świetny sposób na rozładowanie nerwów (a złość piękności szkodzi) i na dotlenienie organizmu. Polecamy trening dr. Bardadyna: stań na lekko rozstawionych nogach i połóż ręce na przeponie. Oddychaj tak, by przy wydechu brzuch się unosił. 

20. Chroń się przed słońcem za pomocą ubrania. Grube sploty (dżins, len, swetry, które zbiegły się w praniu) chronią lepiej niż filtry. Wybieraj kosmetyki z przewagą filtrów fizycznych – chemiczne często mają dodatki hormonalne, co nie jest bez znaczenia (znajdziesz je też w proszkach do prania).

21. Oddawaj krew. Organizm regularnie zmuszany do wytwarzania nowych komórek "odmładza się". Zrobisz coś dla innych i będziesz miała pod kontrolą swój stan zdrowia.

Jak zrobić krem pod oczy – DIY
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)