W stylu zen

Japończycy uważają, że aplikowanie kremu czy balsamu powinno być przyjemnością.

 
Japończycy słyną z poszukiwań składników łączących moc tkwiącą w naturze z zaawansowanymi, wręcz kosmicznymi technologiami. Pojawienie się nowości takich firm jak Shiseido czy Kanebo zwykle poprzedzają kilkunastoletnie badania.
W efekcie dostajemy produkt posiadający unikalne właściwości pielęgnacyjne (podstawowe składniki to skoncentrowane naturalne wyciągi, pozyskiwane bez czynników chemicznych), ale nie tylko. Japończycy uważają, że aplikowanie kremu czy balsamu powinno być przyjemnością. Ponieważ wierzą w kojącą moc dotyku, tworzone przez nich kosmetyki mają zawsze przyjemną konsystencję, a rysunki z elementami masażu (głowy, twarzy, rąk czy całego ciała) pojawiają się na wielu opakowaniach. Również kolory i miłe dla oka kształty opakowań zapewniają dodatkowe pozytywne wrażenia. Szczególne znaczenie ma jednak wybór odpowiedniego zapachu.
Aromaterapia znana była na Dalekim Wschodzie od wieków, a pachnące olejki czy dodatki kąpielowe stanowią podstawę tradycyjnej medycyny i kosmetyki. Zapach perfum czy kremu ma być nie tylko przyjemny, ale też stymulować nasz system nerwowy. Pierwsze tego typu perfumy stworzyło w 1997 roku Shiseido. Sukces zapachu Relaxing Fragrance zachęcił firmę do wprowadzania kolejnych kosmetyków poprawiających nastrój, a dalsze badania nad zapachami doprowadziły do stworzenia preparatu wyszczuplającego, który „odchudza” również zapachem (Body Creator).
Dla Japonki makijaż jest przedłużeniem pielęgnacji. Jak dowiodły doświadczenia centrum badawczego firmy Shiseido, on także ma wpływ na poprawę samopoczucia. Jeśli więc wybierzemy kolorowe kosmetyki z „japońskim” rodowodem, już samo używanie ich wprawi nas w lepszy nastrój.

1. Kanebo The Silk – zestaw do pielęgnacji twarzy (krem i puder) na bazie jedwabiu, cena około 1000 zł;
2. Guerlain Art of Lines – paleta do makijażu, cena 270 zł;
3. Podkład w kompakcie AnnaYake, cena 186 zł;
4. AnnaYake – pomadka pielęgnacyjna, cena 108 zł;
5. Shiseido Benefiance Daytime – emulsja do twarzy, 75 ml – cena 271 zł;
6. Shiseido Eudermine – esencja rewitalizująca o zapachu piwonii, 125 ml – cena 182 zł.

Marta Sadkowska/ Viva

Wywiad z vlogerką Aliną Rose
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)