Czy wiesz jak stosować kreatynę?

Sportowcy uważają  kreatynę za najlepszy środek wpływający na szybki przyrost masy i siły mięśniowej. Jeśli zależy ci na zwiększeniu beztłuszczowej tkanki mięśniowej, możesz zastosować kreatynę, jednak pamiętaj, aby robić to z rozwagą.

Czy wiesz jak stosować kreatynę?

Kreatyna zwiększa stopień uwodnienia komórek, czyli zatrzymuje w komórkach większą ilość wody. To wywołuje zwiększone napięcie wewnątrzkomórkowe, odbierany przez organizm jako sygnał anaboliczny, że należy rozpocząć reakcje syntezy, w tym przypadku m.in. białek.

Zalecane są dwa sposoby używana kreatyny- w cyklach z fazą nasycania lub bez tej fazy. Zażywanie kreatyny w postaci suplementu musi odbywać się z przestrzeganiem przerw pomiędzy cyklami. Zbadano, że zdolność mięśnia do magazynowania zwiększonej ilości kreatyny słabnie po ok. 4-6 tyg. i nie zmienia tego zwiększenie suplementacji kreatyny, dlatego też po każdym cyklu należy zrobić przerwę na ok. 3 tyg. Przedawkowanie kreatyny jest szkodliwe dla organizmu.

Kreatynę zaleca się przyjmować na pusty żołądek, przed treningiem, po treningu, pomiędzy głównymi posiłkami, rozpuszczoną w wodzie lub soku. Niektórzy dla wzmocnienia efektu zalecają przyjmowanie jej z dodatkiem glukozy - by uskutecznić wchłanianie suplementu do komórek mięśniowych.

W okresie  przyjmowania kreatyny należy zrezygnować całkowicie z  używki zawierającej kofeinę, która źle wpływa na przyswajanie kreatyny i oraz zwiększyć spożycie płynów.

Cykl zażywania kreatyny składa się z fazy nasycania, podtrzymywania i odpoczynku. Każdy z cyklów przyjmowania suplementu powinien zaczynać się od fazy nasycania, czyli dostarczania kreatyny do mięśni.

Wywiad z vlogerką Aliną Rose
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)