3 kroki do gładkich pięt

Zadbaj o pięty już teraz, jeśli chcesz, żeby twoje stopy wyglądały pięknie w sandałkach.

3 kroki do gładkich pięt fot. Fotolia
Skóra pięt wymaga specjalnego traktowania. Z natury ma skłonność do przesuszeń i nadmiernego rogowacenia, do tego jest stale narażona na mechaniczne uszkodzenia. Szkodzą jej zarówno brak pielęgnacji, jak i niewygodne buty, np. sandałki o zbyt krótkich podeszwach.

Podrażniana skóra pięt wytwarza dodatkowy naskórek, który twardnieje, a gdy jest zbyt gruby, po prostu pęka. Wygojenie tego rodzaju (bardzo bolesnych i uciążliwych) uszkodzeń jest trudne i wymaga co najmniej kilku wizyt u pedikiurzystki. Warto więc zapobiec takiej sytuacji, poświęcając
na pielęgnację stóp nieco więcej czasu.

3 kroki do gładkich stóp:

  1. Kąpiel zmiękczy skórę. Rób to regularnie, np. 2 razy w tygodniu. Wymocz nogi ok. 10-15 min w ciepłej wodzie z dodatkiem mocnego naparu (5 łyżek ziela na 1/2 l wrzątku) z szałwii, rumianku lub rozmarynu. Zioła te mają właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne. Mocno zrogowaciałą skórę podeszew zmiękczy kąpiel z dodatkiem siemienia lnianego (planując zabieg na wieczór, rano zalej 1/2 szklanki nasion wrzątkiem, dodaj do miski całość gęstego naparu, tuż przed zanurzeniem stóp).
  2. Walcz ze zrogowaceniami na bieżąco, aby nie dopuścić do narastania kolejnych warstw suchej skóry. Usuwaj je pumeksem lub tarką 2–3 razy w tygodniu albo codziennie kremem złuszczającym z enzymami rozpuszczającymi naskórek i drobinkami delikatnie ścierającymi). Do miejsc zgrubiałych użyj specjalnej tarki kosmetycznej
  3. Nawilżaj i odżywiaj skórę stóp. Każdego dnia po wieczornej kąpieli wcieraj w nie krem. Wybieraj kosmetyk ze zmiękczającym naskórek mocznikiem, wit. A, lanoliną, kwasami AHA i olejami roślinnymi. Raz na tydzień przeprowadź kurację regenerującą – nałóż grubszą niż zwykle warstwę kremu i włóż na noc bawełniane skarpetki.
Jak zrobić odżywczy olejek do paznokci - DIY
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)