Ubieraj się odpowiednio do okoliczności

Musisz upodobnić się do grupy, z którą zamierzasz się porozumieć. Przestrzegaj więc zasad, które obowiązują w danym środowisku.

Ubieraj się odpowiednio do okoliczności fot. FREE

Poprzez swój strój i wizerunek możesz zyskać zaufanie innych ludzi. Ale pamiętaj, żeby ubierać się stosownie do miejsca i okoliczności. Inne stroje są dla artystów i wolnych strzelców, zupełnie inne zaś dla środowiska biznesowego.

Korporacyjny dress code
Im bardziej jesteśmy w pracy podporządkowani innym, im bardziej sformalizowana struktura, tym mniejsza dowolność i kreatywność stroju. Im mniej twórczy charakter pracy, tym więcej sztywnych reguł wizerunkowych. Dlatego w środowisku biznesowym ważna jest unifikacja stroju. Tutaj indywidualizm nie jest w cenie. Obowiązują krawaty i garnitury dla mężczyzn, dla kobiet garsonki, proste sukienki, koszule. Kolory stonowane, czernie, biele szarości. Jak najmniej ozdób, zakryte ramiona, plecy, dekolty i stopy. Spódnice nie mogą być zbyt krótkie, makijaż tylko dyskretny.

Włosy nie mogą być za długie, powinny być starannie uczesane lub spięte. Postaw w biznesie na klasyczną elegancję, która podkreśli Twój profesjonalizm i wiarygodność. Ale jeśli dusisz się w sztywnych garsonkach i rajstopach i marzysz o tatuażu na ramieniu czy ślicznym kolczyku w nosie, zastanów się, czy kariera w korporacji , na pewno jest dla Ciebie.

Wolni i niezależni
Im większa niezależność, tym większa indywidualność w wizerunku. Kreatywny strój jest mile widziany, a nawet wskazany na stanowiskach niezależnych i twórczych. Wolne zawody, artyści, studenci mogą sobie pozwolić na większą nonszalancję w stroju. Tutaj liczy się odwaga i nietuzinkowość. Żyjemy przecież w świecie różnorodności i wielu indywidualności.

Niestandardowe podejście do stroju i swoboda wyboru dotyczy także pracowników domów mediowych czy agencji reklamowych. Wolne zawody nie przejmują się wizerunkiem, nie boją się krytyki. W ich środowisku ceniona jest swoboda stroju, odwaga w wyrażaniu siebie i kreatywność. W tej grupie znajdują się muzycy, artyści, pisarze, aktorzy czy dziennikarze.

Kreatywna w biurze
Może się też zdarzyć, że pociąga Cię kariera w marketingu czy w dziale reklamy dużej firmy, a jednocześnie jesteś indywidualistką i lubisz podkreślić swoją odrębność. Być może uda Ci się to pogodzić, bo niektóre firmy rozumieją takie potrzeby i przymykają oko na małe odstępstwa od sztywnych reguł. W wielu organizacjach istnieją tzw. „luźne piątki”, kiedy następuje ogólne rozluźnienie i można odrobinę zaszaleć ze strojem. Możesz wtedy poeksperymentować z odważniejszymi kolorami i fasonami, przyciągnąć uwagę ciekawą biżuterią, szalem, czy innym interesującym detalem. Bo przecież diabeł tkwi w szczegółach i jak to mówią, wyróżniaj się, albo zgiń.


Adriana Klos jest psychologiem i psychoterapeutą z Ośrodka Psychoterapii i Rozwoju "Strefa Zmiany" . Pracuje z osobami, które: doświadczają lęków, depresji i obniżonego nastroju, zaburzeń jedzenia oraz psychosomatycznych, mają problemy w relacjach z innymi, znajdują się w sytuacji kryzysu ( np. w związku lub w pracy), wychowały się w rodzinach dysfunkcyjnych np. w rodzinie alkoholowej.
 Prowadzi również treningi i warsztaty rozwojowe, grupy wsparcia, terapię par oraz DDA.
5 pomysłów na sylwestrową stylizację
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)