Jak promocje uwodzą nasz mózg?

Zobacz, na jakie chwyty dajemy się złapać

Jak promocje uwodzą nasz mózg? fot. Fotolia.pl

Promocja, obniżka, okazja, wyprzedaż, rabat! Dzięki tym słowom często tracimy zdrowy rozsądek, a w naszej szafie lądują rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebujemy. Dlaczego tak się dzieje?

W czasie zakupów nasz mózg łatwo oszukać! Zamiast przeprowadzać analizy, kieruje się emocjami. Podsuwa nam decyzje natychmiastowe, ale nieprzemyślane. Przez to nabieramy się na powszechnie znane i proste chwyty marketingowe.



Najczęściej stosowane sztuczki promocyjne:

  • Kupujemy produkty zakończone ceną 99 groszy. Nasz mózg w trybie szybkiej pracy wybiera bluzkę z ceną 39,99 zł. Wydaje się nam ona o wiele tańsza od tej za 40 zł.
  • Na mózg działają też podwójne przeceny! W jednym sklepie wszystkie towary przecenione są o 40%. W drugim natomiast na początku o 20%, a potem o dodatkowe 20%. Myślimy, że podwójna wyprzedaż jest dla nas bardziej korzystna.
  • Na promocje reagujemy jak na nagrodę. Mamy satysfakcje zarówno gdy kupimy nowe spodnie, jak i kiedy mamy pieniądze w portfelu. Promocja jest połączeniem jednego i drugiego. Mózg ma podwójny powód do radości, ale pomija to, że oszczędzając 50 zł., wydaliśmy 100 zł. na kolejny ciuch.

Jak się przed tym chronić?

  • Nie róbcie zakupów zbyt długo! Mózg w sklepie potrafi zachowywać się racjonalnie i obliczać wartość produktów przez pierwsze 23 minuty. Później zaczynamy używać emocji. One jednak nie są w stanie dokładnie porównać ceny w stosunku do wartości i przydatności danej rzeczy
  • Musicie mieć dobry plan! Przed wyjściem na zakupy przejrzyjcie swoja szafę i zobaczcie czego tak naprawdę potrzebujecie.   
  • Przed wyjściem do centrum handlowego zobaczcie co znajdziecie w sklepach internetowych. Wtedy będziecie wiedziały na jakie ceny się przygotować.
Na podstawie materiałów prasowych

Zobaczcie, jakie rzeczy znajdziecie na wyprzedażach:

Modelowanie sylwetki za pomocą strojów jednoczęściowych
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)