Ze słońcem za pan brat

Promienie słoneczne malują na włosach piękne złociste pasemka. Niestety, mogą także odebrać im giętkość i blask.

sun1.jpgLatem powinnyśmy dbać nie tylko o ochronę skóry przed słońcem. Troskliwej opieki wymagają także nasze włosy. Ich odporność na szkodliwe działanie promieni zależy od tego, ile zawierają melaniny (barwnik włosa). Im jest jej więcej, tym włosy są ciemniejsze i bardziej odporne.

Słońce szkodzi też włosom farbowanym. Koloryzacja niszczy bowiem ich warstwę ochronną, co sprawia, że szybko ucieka z nich wilgoć. Efekt? Włosy płowieją, są suche i matowe, rozdwajają się. Co robić, by po powrocie z wakacji włosy nie były w opłakanym stanie?

Nasza letnia strategia
- Przed wyjściem na plażę spryskaj włosy ochronnym sprayem z filtrem UV. Pamiętaj, że filtry działają, dopóki nie zanurzysz włosów w wodzie, więc ponów aplikację po każdym wyjściu z morza czy basenu.
- Do mycia włosów używaj szamponów z serii przeciwsłonecznych – dokładnie oczyszczą włosy z soli morskiej, chloru, a także z resztek ochronnej mgiełki.
- Po każdym myciu stosuj regenerującą odżywkę, a raz w tygodniu maskę. Nawilżą one przesuszone włosy i przywrócą im blask.
- Mokre pasma rozczesuj grzebieniem z rzadkimi zębami, latem włosy są osłabione, splątane wiatrem.
- Podczas modelowania możesz stosować żele, pianki i lotiony z filtrami – utworzą na włosach bezpieczną osłonkę.
sun01.jpg
- Maska odbudowująca, zapobiegająca łamaniu się włosów, L’Oréal Elseve, 20 zł.
- Krem odbudowujący, Garnier Fructis, 12,90 zł.
- Odżywka regenerująca, L’Oréal Professionnel, 60 zł.
- Spray ochronny z filtrem, Sun Guardian, Schwarzkopf, 43 zł.
- Szampon odbudowujący suche włosy, Aloes&Jogurt, Schauma, 5 zł.
- Szampon nawilżający, z wyciągiem z alg, Biolage, Matrix, 31 zł.

Włosy na diecie
sun01.jpg
To, co jesz, w dużym stopniu wpływa na urodę włosów. Dlatego zwłaszcza latem, gdy szybciej się one niszczą, na twoim stole nie powinno brakować orzechów, pestek dyni, olejów roślinnych. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, którym twoja czupryna zawdzięcza połysk i elastyczność. Możesz także przyjmować tabletki wzmacniające włosy (np. H-Pantotén, 25 zł).

Fryzjer radzi
- Noś kapelusz z dużym rondem, chustkę lub czapkę z daszkiem.
- Długie włosy spinaj w kok, dzięki temu tylko część z nich będzie narażona na działanie promieni ultrafioletowych.
- Latem nie męcz już dodatkowo włosów suszarką, susz je na powietrzu.
- Pływaj z rozpuszczonymi włosami. Związane, gdy namokną, są nadmiernie obciążone, a to sprzyja ich późniejszemu wypadaniu.
- Raz w miesiącu wybierz się do salonu na zabieg regenerujący i podcięcie końcówek.

Domowe SOS
Kondycję włosów możesz poprawić, samodzielnie przygotowując kompresy i płukanki. Oto sprawdzone przez nas przepisy.
1. Maska odżywcza: Rozgnieć banana i zmieszaj go z łyżką miodu. Nałóż na wilgotne włosy na 30 minut, umyj szamponem.
2. Płukanka do matowych włosów: Rozgnieć 10–15 liści aloesu i wyciśnij z nich sok przez gazę. Dodaj do wody i wypłucz włosy.
3. Płukanka do zniszczonych włosów: Po każdym myciu spłucz włosy maślanką a po 3 minutach ciepłą wodą.
4. Ocet wzmacniający: Po 1 łyżce suszonych liści brzozy i kwiatów lawendy, 1 litr octu owocowego (np. jabłkowego). Zioła i ocet zamknij w słoiku. Po tygodniu przefiltruj. Do jednej części octu brzozowo-lawendowego dodaj dwie części wody. Wcieraj w umyte włosy, nie spłukuj.
5. Odżywcza oliwka: 3 łyżki oliwy, po 1 łyżeczce suszonego rumianku, pokrzywy, miodu, soku z cytryny. Podgrzej oliwę, dodaj zioła, po 30 min odcedź. Dodaj pozostałe składniki. Mieszankę nałóż na wilgotne włosy, włóż czepek kąpielowy. Po 30 minutach spłucz odżywkę.
Jaką fryzurę wybrać na studniówkę 2017? Mamy dla was 5 najładniejszych propozycji
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)