Preparat dla włosów

Precyzyjnie dobrane komponenty preparatów dla osób, które chcą zadbać o włosy, mają służyć zdrowiu i zdecydowanej poprawie ich wyglądu. Wybierając wśród bogatej oferty rynkowej warto zwrócić uwagę, aby dawki poszczególnych składników nie stanowiły jedynie cząstkowej odpowiedzi na potrzeby organizmu, ale pokrywały je w jak największym procencie (informację na ten temat znajdziemy na opakowaniu).

W sytuacji, w której mimo starań, nie uda nam się zadbać o prawidłową dietę, suplement zatroszczy się wówczas o to, aby skóra głowy i cebulki zostały wzbogacone o elementy potrzebne dla prawidłowego ich funkcjonowania.

Witaminy i pierwiastki dla włosów

Wśród pokarmów zapewniających prawidłowe krążenie i ukrwienie skóry głowy, bo zawierających cholinę, są żółtka jaj, wątroba, orzeszki ziemne i soja. Wysoką zawartością cynku, ważnego dla zapobiegania wypadaniu włosów, zawierają skorupiaki (kraby, ostrygi), ryby, mięso (wołowina), a także orzechy, ziarna zbóż, rośliny strączkowe i sery podpuszczkowe. Warto wiedzieć, że faktyczna zawartość cynku w produktach zbożowych zależy od stopnia oczyszczenia ziarna, ponieważ większa jego część znajduje się w warstwach zewnętrznych – przemysłowe przetwarzanie powoduje duże straty tego pierwiastka.

Realnie więc, należałoby zjeść tych produktów znacznie więcej, niż zakładają tabele żywieniowe, aby faktycznie dostarczyć odpowiednią ilość cynku organizmowi. O głębię koloru włosów dba kwas foliowy obecny w wątrobie, drożdżach, w warzywach zielonych (szpinak, sałata, brokuły), w warzywach strączkowych (groch, fasola), ziarnach zbóż i owocach cytrusowych. Również miedź ma wpływ na kolor naszej fryzury, bo opóźnia proces siwienia. Znajdziemy ją w wątróbce, rybach, owocach morza, w ziarnach zbóż i roślinach strączkowych, a także w wyrobach z kakao.

Zobacz: Produkty.

Odpowiedzialna za nawilżenie łodygi włosa, witamina B5 wspomaga również odbudowę struktury włosa. Jej dobrym źródłem są: wątroba, nerki, mięso, jaja, drożdże piekarskie, pełne ziarna zbóż. Niestety witamina B5 jest substancją nietrwałą - procesy przetwarzania żywności, takie jak podgrzewanie, mrożenie, konserwowanie powodują znaczne jej straty. Najlepszymi źródłami tej witaminy są potrawy przygotowane z surowych warzyw. W związku z coraz większą, w ostatnich czasach, przemysłową obróbką żywności, witaminy B5 jemy coraz mniej. Dlatego aby zapewnić organizmowi odpowiednie ilości kwasu pantotenowego, należy jeść produkty o jak najmniejszym stopniu przetworzenia i wspierać się suplementami diety. To ważne nie tylko dla zdrowia włosów, ale i do syntezy hormonów nadnerczy, prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, a także do przenoszenia sygnałów w układzie nerwowym.

Biorąc pod uwagę konieczność ograniczenia kaloryczności posiłków, kiedy chcemy zrzucić nawet lekką nadwagę, naprawdę trudno o rozsądną dietę, która będzie zawierać wszystkie niezbędne pierwiastki… Szczególnie, że proces chudnięcia jest rozłożony w czasie – lekarze i dietetycy ostrzegają, że ubytek wagi większy niż 1 kg masy ciała tygodniowo prowadzi do znienawidzonego przez wszystkich efektu jojo…

Czytaj: Jak nie wrócić do dawnej wagi po zakończeniu diety.

Uroda i zdrowie włosów – w kapsułce

Preparaty witaminowe wspomagające zdrowie i piękny wygląd włosów, czyli tak naprawdę zdrowie skóry i cebulek włosowych, które odpowiedzialne są za zachwyty otoczenia nad bujnością, połyskiem i barwą naszej fryzury, powinny być codziennym elementem diety każdej osoby, która myśli o kuracji odchudzającej.

Już po dwóch miesiącach przyjmowania preparatu wzmacniającego włosy powinniśmy dostrzec wyraźne wzmocnienie ich struktury, zmniejszenie wypadania, łamliwości i rozdwajania się. Preparat powinien odżywić cebulki włosowe i poprawić ukrwienie skóry głowy. Powinien zadbać również o właściwe nawilżenie skóry głowy i włosów. Nowoczesny preparat mający zapewnić zdrowy i piękny wygląd włosom powinien również zmniejszać nadmierne przetłuszczanie się zarówno skóry głowy jak i włosów oraz stanowić ochronę pigmentu, a także barierę przeciwko ujemnym wpływom promieniowania ultrafioletowego.

Zobacz przepisy na maseczki do włosów.

Rola odpowiedniej zawartości poszczególnych witamin i minerałów w przyjmowanej codziennie tabletce jest nieoceniona w walce o zdrową skórę głowy i piękne, zdrowe, mocne włosy. Ważne, aby preparat zawierał dostrzegalne przez nasz organizm pierwiastki, które zapewnią nam efekt już po kilku tygodniach jego przyjmowania. Dzięki temu, w czasie kuracji odchudzającej, możemy skupić się na komponowaniu regularnych posiłków w oparciu o ich kaloryczność, estetykę, nasz gust kulinarny, a włos nam z głowy i tak nie spadnie!

Jaką fryzurę wybrać na studniówkę 2017? Mamy dla was 5 najładniejszych propozycji
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
~Karolina/2 lata temu
mnie ostatnio bardzo przetłuszczają się włosy a jednocześnie są suche na końcach. nie chcę ich myć codziennie, dlatego staram się tak dobierać fryzury, żeby włosy nie wyglądały na tłuste, żeby po prostu nie było tego widać. ale strasznie mi się zimą elektryzują i przetłuszczają, wkurza mnie to strasznie. tej pianki pamiętam że kiedyś stosowałam. używałam jej głównie dlatego, że dzięki niej moje włosy były łatwe do ułożenia. zazwyczaj są niesforne, a po tej piance dało radę je zarówno prostować i kręcić, także dobrze ją wspominam :D
~Laura/3 lata temu
ja jako odżywki do włosów używam... panthenolu 10%! wiem, wydaje się dość dziwne, ale polecam wypróbować, nie spotkałam lepszej odżywki do włosów! ;)