Jak na włosy działają wybrane składniki spożywcze? Skomponuj własną maseczkę!

Jak na włosy działa jajko, banan czy miód, które składniki spożywcze nawilżają włosy, a które są polecane do walki z łupieżem lub problemami ze skórą głowy? Zobacz w naszym poradniku i skomponuj własną maseczkę na włosy!

maski na włosy z produktów spożywczych

fot. Fotolia, kolaż redakcyjny

Jak produkty spożywcze działają na włosy?

Każdy składnik spożywczy zawiera inne witaminy i minerały, więc inaczej też działa na włosy. Wypisane poniżej produkty możemy wykorzystać do zrobienia masek, wcierek, płukanek i odżywek do włosów.

Wystarczy dobrać odpowiednie składniki w zależności od efektu, jaki chcemy osiągnąć!

  • Jogurt – jest bogaty w kwas mlekowy, więc sprawia, że włosy są dzięki niemu gładkie i bardziej błyszczące, oczyszcza pory skóry głowy, pomaga na porost włosów,
  • jajko – źródło protein dla włosów, sprawia, że pasma są bardziej elastyczne i odporne na zniszczenie, wzmacnia pasma; na włosy można nakładać całe jajko lub tylko żółtko;
  • banan – wspomaga odbudowanie naturalnej bariery ochronnej włosów i skóry głowy,
  • awokado – jest bogate w tłuszcze i mikroelementy, więc świetnie nawilża i odżywia zniszczone i suche włosy;
  • dynia – zawiera m.in. witaminy (A, B, C, E, PP) oraz minerały (np. potas, wapń, fosfor); dodaje włosom blasku, regeneruje je i odżywia, dodaje też puszystości;
  • zielona herbata – zawiera związki przeciwutleniające, które stymulują mikrokrążenie skóry, pobudza włosy do wzrostu i sprawia, że są mocniejsze, gładkie i lśniące;
  • czarna herbata – zapobiega wypadaniu włosów i nadaje im blask; przyciemnia włosy, a więc nie jest polecana dla blondynek;
  • cydr – sprawia, że włosy są bardziej miękkie i gładkie, wspomaga utrzymanie właściwego pH skóry;
  • rumianek – dezynfekuje skórę głowy, podkreśla barwę blond włosów i dodaje im blasku,
  • miód – zawiera szereg witamin (m.in. A, C i K), enzymów i kwasów organicznych, regeneruje, odżywia i odżywia włosy – szczególnie te zniszczone, suche i pozbawione blasku;
  • majonez – dzięki zawartości aminokwasów i antyoksydantów wzmacnia włosy i nadaje im połysk; polecany szczególnie osobom o włosach suchych i zniszczonych;
  • czosnek – regeneruje włosy i pobudza je do wzrostu, zmniejsza ich wypadanie; dzięki temu, że ma działanie antybakteryjne, wspomaga też walkę z łupieżem;
  • oliwa z oliwek – nawilża włosy, sprawia, że są bardziej lśniące, a dodatkowo łagodzi podrażnienia i pomaga zwalczać choroby skóry głowy; polecana szczególnie osobom o włosach suchych i zniszczonych oraz tym, którzy mają przesuszoną skórę głowy; przed nałożeniem na głowę i włosy oliwę warto podgrzać; oliwa zatłuszcza włosy – warto więc umyć po niej głowę dwukrotnie szamponem;
  • cytryna – redukuje produkcję łoju, sprawia, że włosy się błyszczą; polecana szczególnie naturalnym blondynkom – u nich może delikatnie rozjaśniać kolor włosów;
  • drożdże – źródło aminokwasów, sprawiają, że włosy stają się gęstsze, pomagają w przypadku włosów nadmiernie przetłuszczających się; drożdże można pić lub stosować na włosy;
  • mleko/śmietana – działają na włosy regenerująco;
  • piwo – wzmacnia włosy; warto stosować szczególnie piwa jasne, nadają się do płukanek;
  • pokrzywa – wzmacnia włosy, przyspiesza ich porost i przeciwdziała wypadaniu; można pić jej wywar lub stosować jako płukankę;
  • siemię lniane – zawiera błonnik, kwasy tłuszczowe, minerały (żelazo, cynk, wapń, magnez) i witaminy (np. z grupy B), sprawia, że włosy rosną szybciej, są nawilżone i odżywione,
  • aloes – zawiera aminokwasy, witaminy (C, E i z grupy B), biotynę, kwas foliowy, minerały (sód, potas, magnez, cynk, miedź i żelazo) – dzięki temu nawilża, wzmacnia i usztywnia włosy, łagodzi podrażnienia skóry głowy, ma działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne, pomaga zwalczyć łupież i leczyć łysienie.

Polecamy: Zrób to sama: dyniowa maska i odżywka do włosów!

Jak skomponować idealną maseczkę do włosów dla siebie?

  1. Określ swój rodzaj włosów i dobierz dla nich odpowiednią pielęgnację.
  1. Dowiedz się, czy masz włosy nisko- czy wysokoporowe. Określenie porowatości włosów to podstawowy element niezbędny do tego, by określić, jakich kosmetyków potrzebują włosy. W tym temacie przydatny może być artykuł: Porowatość włosów – jak i po co się ją określa?
  2. Oceń, czego potrzebują twoje włosy: są suche i zniszczone i wymagają regeneracji, a może bardziej zależy ci na tym, by dodać im blasku i przyspieszyć porost? W zależności od potrzeb dobierz odpowiednie składniki z listy znajdującej się na poprzedniej stronie tego artykułu, wymieszaj je, a następnie nałóż na włosy i ewentualnie skórę głowy.
  3. Maseczkę do włosów możesz trzymać na głowie od 15 minut do godziny, a czasem dłużej – każde włosy są inne i potrzebują innej pielęgnacji, musisz więc samodzielnie ocenić, jaki czas trzymania mikstury na włosach będzie dla ciebie najlepszy. Najlepiej jest początkowo nakładać maseczkę na 15 minut, a następnie sukcesywnie wydłużać ten czas.
  4. Aby wzmocnić działanie maseczki, nałóż na głowę foliowy czepek, ręcznik lub plastikową torebkę. Możesz też lekko podgrzać głowę z maseczką suszarką.
  5. Pamiętaj, aby maseczkę spłukiwać letnią wodą, a na końcu polać włosy chłodnym strumieniem – dzięki temu łuski włosa się zamkną, a fryzura po wysuszeniu stanie się bardziej gładka.

Polecamy: Naturalne maseczki ze składników spożywczych na porost włosów!

Dla kogo jest Barber Shop?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/2 lata temu
Ja tez jade na oleju kokosowym! http://bastonidifashion.blogspot.it/2014/03/olio-di-cocco.html
/2 lata temu
Ja używam oleju kokosowego, to najlepiej odżywia moje włosy, zdecydowanie lepiej, niż jakakolwiek odżywka. Ale fakt faktem, że są też zdrowsze, kiedy zaczęłam zamiast prostownicy używać Volumizera z Rowenty. W ogóle to jest świetna sprawa, chyba nigdy nie miałam tak puszystych włosów, jak teraz.