Jak dochodzić swoich praw u fryzjera?

Nie podoba mi się efekt zabiegu, jaki na moich włosach przeprowadziła fryzjerka. Jak reklamować nieudaną usługę fryzjerską?

włosy

fot. Fotolia

Witam,

Przedwczoraj udałam się do salonu fryzjerskiego niedaleko mojego domu. Bywałam tam już wielokrotnie i nie miałam wcześniej wątpliwości co do umiejętności tamtejszych fryzjerek. Ponieważ moje włosy są zniszczone i często się puszą, zdecydowałam się na zabieg keratynowego prostowania. Niestety, gdy umyłam po nim głowę (3 dni później, zgodnie z zaleceniami), włosy wyglądały jak przed zabiegiem. Czy mogę jakoś dochodzić swoich praw i żądać zwrotu kosztów? Będę wdzięczna za wytłumaczenie, jak w ogóle reklamować usługi fryzjerskie? Co robić, gdzie się zgłosić?

Izabella.

Zobacz też: Kosmetyki do włosów suchych i zniszczonych

Na pytanie odpowiada Ewa Stefańska, specjalista trycholog-biotechnolog z Kliniki Włosów HairLAB:

Według prawa, jeśli usługodawca źle wykonał swoją usługę lub doprowadził do znacznego zniszczenia naszych włosów, mamy prawo złożyć reklamację.  Aby reklamować usługi fryzjerskie w sposób uzasadniony, powinniśmy umieć wskazać winę lub niedopatrzenie usługodawcy.

W ramach reklamacji fryzjer powinien dokonać poprawek, oczywiście za darmo. Zdarzają się także sytuacje, gdy zabieg fryzjerski nie tylko jest sprzeczny z naszymi oczekiwaniami, ale też ma tragiczny wpływ na ogólną kondycję włosów. W takim wypadku mamy prawo oczekiwać rekompensaty w postaci zabiegów regenerujących stan naszych włosów lub pokrycia kosztów wykonania takiego zabiegu w innym salonie.

Pamiętajmy, że podstawą, by reklamować usługi fryzjerskie, podobnie jak przy innych produktach i usługach, zawsze jest dowód zakupu, czyli paragon. Trzeba bowiem pamiętać, że czasami wady usługi mogą być widoczne dopiero po kilku dniach tak jak w Pani przypadku.

Jeśli fryzjer nie poczuwa się do winy i po przedstawieniu ustnej reklamacji nie jest skłonny do naprawienia swoich błędów, najlepiej będzie reklamować usługi fryzjerskie w formie pisemnej. Powinna ona zawierać najważniejsze informacje dotyczące daty i miejsca wykonania usługi, ceny oraz dokładny opis niepożądanych rezultatów. Następnie należy określić rodzaj oczekiwanej przez nas rekompensaty.

Zobacz tez: Włosy tłuste u nasady i suche na końcach – co robić?

Dla kogo jest Barber Shop?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
ola/tydzień temu
Moja siostra miała robione keratynowe prostowanie włosów i rzeczywiście nie wyszło, fryzjer zaproponował jej jakieś zamienniki profesjonalnych kosmetyków. Keratyna też jakaś no name. Ja za to miałam robione kosmetykami Amazon Keratin i wyszło bardzo fajnie, od trzech miesięcy włosy są widocznie zdrowsze, a jakie gładkie i miękkie!