Dodaj włosom blasku

Krótkie i długie, proste i kręcone – każde włosy mogą wyglądać zdrowo i pięknie lśnić. Wystarczy odpowiednio je pielęgnować i starannie dobierać kosmetyki do stylizacji. Jak to zrobić? Przeczytaj...

Dodaj włosom blasku fot. FREE

Powiedzmy sobie szczerze – zabiegi, które regularnie fundujesz swoim włosom, raczej nie sprzyjają ich pięknemu połyskowi. Farbowanie, mycie bez zastosowania odżywki, suszenie i stylizacja gorącym powietrzem... Wszystko to wpływa na wysuszanie włosów, ich łamliwość, zadzieranie łusek. A suche, zniszczone kosmyki nie będą lśnić, nawet jeśli zastosujesz najlepsze preparaty nabłyszczające. Dlatego podstawą doskonałego wyglądu włosów jest odpowiednia pielęgnacja, która zapewni im nawilżenie i elastyczność. Kolejny krok to dobór produktów do stylizacji, które, po pierwsze, ochronią przed szkodliwym działaniem wysokiej temperatury, a po drugie – wygładzą włosy, nadając im piękny, kuszący blask.


Każdy włos na powierzchni pokryty jest keratynową osłonką w postaci ułożonych jak dachówki łusek. Znajdujące się między nimi spoiwo komórkowe, zbudowane z lipidów, zapewnia im dobre przyleganie. Gdy włosy są zdrowe, łuski ułożone są równiutko, a powierzchnia włosa jest gładka. Światło odbija się od niej równomiernie i dzięki temu uzyskujemy wrażenie pięknego połysku. Problemy zaczynają się wówczas, gdy spoiwo ulegnie wypłukaniu, łuski zaczną się zadzierać, odstawać albo nawet odpadać. Włosy od razu stają się słabsze, łamliwe, szorstkie. Pierwszym widocznym objawem ich złej kondycji jest utrata połysku. Zatem aby go odzyskać, trzeba przede wszystkim zadbać o zdrowie włosów. 


Jeśli twoje kosmyki są w złej formie, umów się do fryzjera na zabieg regenerujący. Zastosuje on silnie działające preparaty, zawierające m.in. proteiny, ceramidy, kwasy tłuszczowe, które odbudują uszkodzoną strukturę włosów.


Używaj szamponów nawilżających z odżywczymi składnikami.
Po myciu zawsze sięgaj po odżywkę (nawet gdy masz włosy ze skłonnością do przetłuszczania i wydaje ci się, że jej nie potrzebujesz). Jej rolą jest zapobieganie utracie wilgoci, wygładzenie włosów i ochrona przed szkodliwymi czynnikami. Bardziej zniszczonym włosom przyda się intensywnie działająca maska – stosuj ją raz lub dwa razy w tygodniu. Na końcówki stosuj silikonowe serum, które zapobiegnie odklejaniu się łusek i rozdwajaniu włosów.

Które kosmetyki do regeneracji polecasz? Doradź innym na uroda.pl




Sekrety stylizacji

Mokrych włosów nie trzyj ręcznikiem – gdy są wilgotne, łatwiej je uszkodzić. Zamiast tego delikatnie wygniataj nadmiar wody. Jeśli używasz suszarki, wybierz taką z funkcją jonizacji. Wytwarzane przez nią ładunki elektryczne zapobiegają puszeniu i elektryzowaniu się włosów. Pod koniec suszenia skieruj na głowę strumień chłodnego powietrza. To pomaga wygładzić łuski włosów i utrwalić fryzurę.

Używasz prostownicy? Bezpieczniejsze dla włosów są te z ceramicznymi płytkami. Pamiętaj - sięgając po jakiekolwiek „gorące” narzędzie do stylizacji, zabezpiecz wcześniej włosy kosmetykiem o działaniu termoochronnym.

Do układania włosów nie używaj metalowych szczotek – zbyt mocno się nagrzewają. Najlepsze do tego celu są szczotki z syntetycznego włosia.

Po ułożeniu fryzury spryskaj włosy sprejem nabłyszczającym. Rozpylaj go z odległości około 20 cm, by pokrył włosy delikatną mgiełką. Gdy odległość będzie zbyt mała, włosy mogą się posklejać.

Włosy dobrze odżywione

Pielęgnacja to za mało! Aby włosy ładnie lśniły, potrzebują budulca dostarczanego od wewnątrz. Niezbędna jest więc dobrze zbilansowana, czasem też – odpowiednia suplementacja:

Białka. Są niezbędne do wzrostu włosów. Najistotniejsze dla ich pięknego wyglądu są: cystyna, metionina i cysteina. Szukaj ich w mięsie, jajkach, rybach, produktach sojowych, płatkach owsianych i otrębach pszennych.

Witaminy. Najważniejsze są te z grupy B (m.in. kwas pantotenowy), a także wit. A i E. Wspomagają wzrost włosów, sprawiają, że są mocne i elastyczne, chronią przed tworzeniem się wolnych rodników. Źródła witaminy B5 to m.in.: wątróbka, otręby pszenne, ryby, pestki słonecznika, sery, orzechy, brokuły. Jedząc pomidory, marchewkę, nabiał i jajka, dostarczysz organizmowi prowitaminy A (która przekształca się w witaminę A). Natomiast witaminę E znajdziesz w olejach roślinnych, orzechach, migdałach, jajkach, warzywach o zielonych liściach.

Mikroelementy. Najważniejsze dla włosów są: cynk, żelazo i miedź. Nie powinno się jednak ich łączyć, ponieważ żelazo i miedź utrudniają wchłanianie cynku. A pierwiastek ten znajdziesz w ostrygach, chudym mięsie, drobiu, rybach, kaszach i pieczywie pełnoziarnistym. Najbogatsze źródła żelaza to czerwone mięso, tłuste ryby, orzechy, nasiona, suszone owoce, ciemnozielone warzywa. Miedzi natomiast szukaj w nasionach słonecznika, soi, orzechach, ciemnym pieczywie, kaszy, dyni, cykorii.

Dla kogo jest Barber Shop?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)