Czy wiesz jak mieć piękne włosy dzięki diecie?

Aby mieć piękne włosy i zadbane paznokcie sięgasz po balsamy i odżywki. Ale jeśli nie zadbasz o odpowiednią dietę, te zabiegi dadzą mały efekt. Po dłuższym czasie Twoje błędy żywieniowe odbiją się na kondycji włosów i paznokci.

Czy wiesz jak mieć piękne włosy dzięki diecie? fot. Czy.wieszjak.pl

Gdy stosujesz radykalne diety lub głodówki dochodzi do niedoboru białka i aminokwasów siarkowych (metioniny i cysteiny). Są one potrzebne do wytworzenia się kreatyny – białka, z którego zbudowane są włosy i paznokcie. Kiedy jej brakuje włosy są słabe, wypadają, a paznokcie łamią się.

Często niedoborom białka towarzyszy deficyt żelaza. Przyczyny to: zbyt mało minerału w diecie, zaburzenia przyswajania z przewodu pokarmowego oraz częste picie mocnej kawy i herbaty - kofeina utrudnia przyswajanie żelaza, wapnia i cynku. Tak samo działa teofilina i teobromina w herbacie, czekoladzie, kakao, napojach gazowanych. Gdy żelaza jest mało włosy są cienkie, łamliwe, a paznokcie blade.

Produkty przetworzone i dania gotowe mają dużo tłuszczu, utrudniającego przyswajanie cynku. Taka żywność nie dostarcza witamin i minerałów. Niedobór miedzi osłabia strukturę włosów, zmniejsza ich sprężystość, prowadzi do zaburzeń w gospodarce żelazem. Deficyt cynku powoduje zahamowanie wzrostu włosów i ich przerzedzenie.

Bardzo ważne dla urody są witaminy z grupy B – ułatwiają przyswajanie i przemiany białek oraz aminokwasów, wspomagają odżywianie komórek włosów i paznokci, zapobiegają łojotokowi. Witaminy te są rozpuszczalne w wodzie i wrażliwe na działanie wysokiej temperatury. Gdy zbyt długo moczysz i gotujesz warzywa w dużej ilości wody – zwiększasz straty tych witamin. Dlatego włosy są łamliwe a paznokcie cienkie.

WYBIERAJ: MIĘSO, RYBY, JAJA – bogate w metioninę, cysteinę. Jedz OTRĘBY PSZENNE, PŁATKI OWSIANE – zawierają cysteinę, żelazo, cynk, miedź. Spożywaj RAZOWE PIECZYWO, BRĄZOWY RYŻ, GRUBE KASZE – dostarczają Wit. B1. Wybieraj PESTKI, KIEŁKI, ORZECHY – mają Wit. B5, B6, E. Jedz NABIAŁ, OWOCE SUSZONE – źródło wapnia. PAPRYKA, NATKA PIETRUSZKI, MARCHEW są bogate w beta-karoten. SELER, PIETRUSZKA, BURAKI zawierają krzem. PIJ co najmniej 2 litry płynów – najlepiej wody mineralnej (oczyszcza organizm) oraz soki warzywne i owocowe.

UNIKAJ: mocnej KAWY, HERBATY, ALKOHOLU, OSTRYCH PRZYPRAW, PRZETWORZONEJ I GOTOWEJ ŻYWNOŚCI, FAST FOODÓW, CUKRU, SŁODYCZY, PIECZYWA PSZENNEGO, niektórych owoców: BANANÓW, WINOGRON (są bogate w cukry proste, powodujące szybkie przetłuszczanie włosów), SZCZAWIU, SZPINAKU, RABARBARU (maja szczawiany utrudniające przyswajanie wapnia).

Jaką fryzurę wybrać na studniówkę 2017? Mamy dla was 5 najładniejszych propozycji
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)