Kwiaty w modzie, moda w kwiatach

Lato 2008 przepełnione jest kolorami i kwiatami. Ubieramy się i otaczamy jaskrawymi kolorami w połączeniu z delikatnymi, pastelowymi ich odcieniami oraz stonowanymi, barwami ziemi. Dominują odświeżające i nasycone niebieskości, żywe zielenie, gorące pomarańcze, cytrynowe i ciepłe żółcie oraz ostre róże i fiolety.
/ 21.05.2008 19:15
Lato 2008 przepełnione jest kolorami i kwiatami. Ubieramy się i otaczamy jaskrawymi kolorami w połączeniu z delikatnymi, pastelowymi ich odcieniami oraz stonowanymi, barwami ziemi. Dominują odświeżające i nasycone niebieskości, żywe zielenie, gorące pomarańcze, cytrynowe i ciepłe żółcie oraz ostre róże i fiolety.

Ważnym elementem są dodatki, takie jak torebki w intensywnych kolorach, przyciągające Kwiaty w modzie, moda w kwiatachuwagę buty, kolorowe, zdobne bransolety i paski oraz kwiaty w różnej postaci. Motywy kwiatowe są wszechobecne w tym sezonie, pojawiają się w wielu odsłonach, m.in. jako wzory kwiatowe na tkaninach, dodatki do strojów oraz nakrycia głowy.

Podczas spotkania modelki zaprezentowały efektowne stroje w połączeniu z monochromatycznymi bukietami i dekoracjami kwiatowymi. Była to moda typu casual w odcieniach bieli, czerni i granatu firmy Wolford, letnie suknie koktajlowe z kolekcji czołowej, polskiej projektantki Violi Śpiechowicz oraz stroje sportowe takich marek jak: Zara, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Burrbery, Next.
„Moim ulubionym kolorem jest bardzo modna tego lata żółć indyjska. W mojej letniej kolekcji pojawiają się też inne zdecydowane kolory pięknie grające na tle pudrowych beży i przydymionych kolorów ziemi.” – mówi o swojej kolekcji Viola Śpiechowicz.

Całości dopełniły buty firmy Bagatt oraz torebki z kolekcji sieci BARAKUDA.

Trendy w kwiatach, modzie i wnętrzarstwie są ściśle ze sobą powiązane. Są wynikiem obserwacji tzw. trendwatcherów i trendsetterów, wśród których styliści kwiatów, projektanci wnętrz i kreatorzy mody wyznaczają trendy na dany sezon. Kolory i dodatki, które obserwujemy na pokazach mody czy targach meblarskich, królują również w trendach kwiatowych.

Spotkanie zorganizowało Biuro Kwiatowe Holandia, firma zajmująca się wyznaczaniem trendów w kwiatach w dniu 15.05 br. w warszawskiej restauracji PRETA.
Imprezę prowadziła znana i lubiana dziennikarka Paulina Smaszcz-Kurzajewska ubrana w suknię z letniej kolekcji Wolford. Kompozycje kwiatowe wykonała Karolina Ładyżyńska i Magdalena Birula – Białynicka z firmy Wrzosowisko.

Biuro Kwiatowe Holandia jest organizacją działającą na rzecz producentów, importerów i eksporterów holenderskich. Zajmuje się marketingiem i promocją kwiatów ciętych i roślin doniczkowych. Propaguje wiedzę o rozmaitych gatunkach i odmianach kwiatów, sposobach ich użycia w kompozycjach. Wyznacza trendy w kwiatach. Jest organizacją typu non profit, całkowicie utrzymującą się ze składek swoich członków. Biuro Kwiatowe Holandia organizuje pokazy i warsztaty dla florystów.

Kwiaty w modzie, moda w kwiatachWRZOSOWISKO
Magdalena Birula-Białynicka
Od 2004 roku bierze czynny udział w życiu florystycznym asystując wielu zagranicznym gościom podczas pokazów i warsztatów prowadzonych w Polsce. Współpracuje z kwartalnikiem "Bukiety", miesięcznikiem "Florum", kwartalnikiem "NdiO-Flora"), pismami kobiecymi ( "Twój Styl", "Przyjaciółka", "Piąta Aleja"- Rzeczpospolita) oraz magazynami dekoratorskimi ("M jak Mieszkanie", "Villa"). Jest częstym gościem programów telewizji publicznej i prywatnej. Prowadzi i współprowadzi warsztaty i pokazy florystyczne a także nieustannie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach w kraju i za granicą. Ukończyła dwuletnią Szkołę Florystyczną Małgorzaty Niskiej w Warszawie i uzyskała tytuł Mistrza Florystyki. W październiku 2004 zajęła I miejsce w konkursie „Storczyki a Czerskiej" organizowanym przez Kwartalnik Bukiety. W czerwcu 2007 zajęła II miejsce w V Międzynarodowych Mistrzostwach Polski we Florystyce uzyskując tytuł I-go Vicemistrza Polski.

Karolina Ładyżyńska
W ramach "Wrzosowiska" prowadzi i współprowadzi warsztaty i pokazy florystyczne. Poszerza swoją wiedzę i podnosi kwalifikacje regularnie uczestnicząc w warsztatach i szkoleniach zawodowych w kraju i za granicą, prowadzonych przez światowej klasy mistrzów florystyki. W czerwcu 2002 roku ukończyła studia magisterskie na wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu SGGW ze specjalnością - rośliny ozdobne. W styczniu 2003 podjęła współpracę z firmą ogrodniczą "Ogrody NIWA". We wrześniu 2004 ukończyła studium podyplomowe "Florystyka-Sztuka Układania Kwiatów" na SGGW, uzyskując tytuł florysty, w październiku 2004 uzyskała wyróżnienie za wiązankę ślubną w konkursie "Storczyki na Czerskiej" organizowanym przez Kwartalnik Bukiety. We wrześniu 2006 zajęła III miejsce w konkursie "Bukiet dla postaci dramatycznej” w ramach obchodów XXXII Święta Róży w Kutnie.

Viola Śpiechowicz, projektantka mody, przez wiele lat współwłaścicielka firmy „Odzieżowe Pole”. Właścicielka pracowni w Łomiankach. Projektuje ubrania na zamówienie dla wielu znanych aktorek i piosenkarek, m.in. dla Danuty Stenki, Haliny Frąckowiak, Natalii Kukulskiej, Małgorzaty Potockiej czy Anny Marii Jopek. Jest zdobywczynią licznych nagród m.in. TROFEUM ELLE, przyznane w 2003 roku przez krytyków i obserwatorów mody z magazynu ELLE oraz DOSKONAŁOŚĆ MODY pisma TWÓJ STYL.

Bagatt to włoska firma produkująca buty, torby i akcesoria. Na polskim rynku działa od 1999 roku. Kobiety ceniące sobie jakość, wygodę, elegancję cenią sobie tę markę od lat. Firma Bagatt posiada na świecie 60 sklepów, w Polsce 14. W salonach włoskiej marki można kupić buty, doskonałej jakości zgodne z aktualnymi trendami i na każdą okazję. Sklepy BAGATT w Warszawie:
Mokotowska 42/44; Centrum Handlowe Janki.

BARAKUDA jest największą stołeczną siecią sklepów oferujących torby, galanterię skórzaną i akcesoria podróżne. Działa od czternastu lat, zyskując uznanie tysięcy klientów. Wyczucie rynku i poszukiwanie najnowszych trendów w modzie i stylistyce sprawiły, że Barakuda już od wielu lat uznawana jest za lidera w swojej branży. Sklepy mieszczą się we wszystkich liczących się centrach handlowych w Warszawie: Oferuje między innymi: walizki, torby i akcesoria podróżne, portfele, portmonetki, kosmetyczki, saszetki i aktówki. Wiodącymi markami są: Kwiaty w modzie, moda w kwiatachSamsonite, Delsey, Roncato, Titan, Puccini, Mexx, Betty Barkley, Bodenschatz, Wittchen, Adax, Verso, Camel, Hedgren, Jansport, Eastpak.

WOLFORD to marka kojarząca się głównie z najwyższej jakości bielizną, rajstopami (najcieńsza rajstopa świata jest dziełem tej firmy (Aura 5). Firma ta produkuje znakomicie zaprojektowane i uszyte ubrania. Współpracuje ze światowej sławy projektantami takimi jak: Valentino, Giorgio Armani, Vivienne Westwood. Sklep firmy znajduje się przy ulicy Żurawia 2.

Yamaha Motor Polska - Od 10 lat jest liderem na rynku motocyklowym w Polsce. Od 1996 roku jako oficjalny dystrybutor produktów firmy Yamaha wspiera swoich klientów w realizowaniu ich największych pasji. Firma Yamaha posiada gamę najwyższej jakości produktów. Najnowsza technologia i inżynieryjna perfekcja zastosowana w produktach Yamaha sprawia, że „za każdym razem gdy wyruszasz cieszyć się życiem, odkrywasz radość i satysfakcję”.

Redakcja poleca

REKLAMA