POLECAMY

Jak pielęgnować długie włosy?

Długie włosy wymagają znacznie uważniejszej i bardziej czasochłonnej pielęgnacji niż krótkie. Są bowiem stale narażone na różne uszkodzenia. Na ich stan wpływa niedobór żelaza, cynku oraz witamin, głównie z grupy B. Jak pielęgnować długie włosy za pomocą kosmetyków i diety?

Jak pielęgnować długie włosy?

Włosy rosną ok. 1-1,5 cm w ciągu miesiąca (oczywiście zależy to od osobniczych różnic - każdy z nas ma inny kod genetyczny). Końcówki włosów są znacznie starsze niż włosy u nasady, stąd szczególnie po ich wyglądzie łatwo ocenić stan i odżywienie włosa. Włosy cierpią też na skutek urazów mechanicznych, zbyt agresywnego rozczesywania lub mocnego spinania.

Po pierwsze: zdrowa skóra

Włosy wyrastają ze skóry, a więc jej kondycja w zasadniczy sposób wpływa na ich stan i wygląd. Niejednokrotnie problemy ze słabymi i wypadającymi włosami kończą się wraz z wyleczeniem problemu skóry głowy. W przypadku łupieżu lub nadmiernego łojotoku włosy szybko się przetłuszczają, są osłabione, mają tendencję do wypadania. Kiedy skórę głowy zaatakuje grzybica, włosy stają się kruche, łamliwe, wypadają.

Czytaj więcej: Budowa włosa

Odpowiednia pielęgnacja

Polega na właściwej pielęgnacji włosów zarówno suchych jak i mokrych. Po myciu włosy są wyjątkowo delikatne, a więc nie szarp ich, rozczesuj grzebieniem z szeroko rozstawionymi, zaokrąglonymi ząbkami.

Suche włosy najlepiej szczotkować profesjonalną płaską szczotką, co zapobiega ich elektryzowaniu, a włosy zyskują połysk. Kosmetyki należy dobierać indywidualnie do każdego rodzaju długich włosów. Coraz więcej firm kosmetycznych wypuszcza na rynek linie do pielęgnacji włosów długich. Z jednej strony zapewniają one odpowiednią regenerację zniszczonej, starszej części włosa, z drugiej nie obciążają ich nadmiernie.

Dieta dla pięknych włosów

Włosy dość szybko reagują na niedobory w diecie. Aby włosy były zdrowe i lśniące potrzebują odpowiedniej podaży pierwiastków. Dieta powinna być bogata w żelazo, cynk oraz witaminy z grupy B.

Najlepszym źródłem witamin z grupy B jest wątróbka, kiełki pszenicy oraz pieczywo pełnoziarniste. Niedobory żelaza uzupełnimy jedząc czerwone mięso, wątróbkę, orzechy.

Warto też pamiętać, że żelazo dobrze wchłania się do naszego organizmu w obecności witaminy C, warto więc także zadbać o jej podaż.

Polecamy: Co zrobić, gdy nadchodzi... bad hair day

Kilka praktycznych uwag

  • włosy (zarówno długie jak i krótkie) myjemy delikatnymi szamponami; silne związki mogą podrażniać skórę głowy i powodować nadmierny łojotok,
  • włosy myjemy raz, dokładnie spłukujemy,
  • po umyciu stosujemy odżywkę, w przypadku łupieżu należy stosować odżywki do spłukiwania,
  • jeśli włosy są słabe i wypadają nie powinniśmy używać suszarki, ewentualnie stosujemy chłodny podmuch.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/7 lat temu
polecam odżywki pantin pro vi