Polki.pl
kom. (78)

Jak rzucić palenie i nie przytyć ?!

Nowy rok jest świetną okazją do zmian. Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych jest rzucenie palenia. To najlepsze co możesz zrobić dla siebie i innych! Chcesz pozbyć się nałogu, ale boisz, że przytyjesz? Jeżeli tylko to powstrzymuje Cię przed rozstaniem się z papierosami, to skorzystaj z pomocy doradcy żywieniowego SetPoint!

Dlaczego warto rzucić palenie?
Organizm poddany długotrwałemu działaniu związkom zawartym w papierosach przestaje prawidłowo funkcjonować. Znacznie pogarsza się stan dolnych i górnych dróg oddechowym oraz upośledzona zostaje większość zmysłów. Palenie przyczynia się również do wielu chorób, w tym nowotworowych oraz układu krążenia. Jednak papierosy szkodzą nie tylko Tobie! Dym papierosowy jest poważnym zagrożeniem również dla osób w Twoim otoczeniu. Dlatego wykorzystaj noworoczne postanowienie jak najlepiej i rzuć palenie już teraz! Wraz z nowym rokiem zacznij chronić innych przed groźnymi konsekwencjami wdychania dymu papierosowego i popraw jakość swojego życia. Zmiany poczujesz od razu. Już po 72 godzinach od ostatniego papierosa zmniejszy się skurcz oskrzeli, a tym samym wyreguluje Twój oddech. Po dwóch tygodniach polepszy się kondycja fizyczna, a po kilku miesiącach poprawi się wydolność układu oddechowego i ustąpi kaszel. Smak i węch staną się wrażliwsze. Wyraźnie poprawi się także Twoja kondycja i samopoczucie, zwłaszcza jeśli będziesz prowadzić aktywny tryb życia. A co najważniejsze: zmniejszy się ryzyko zawału serca i chorób płuc.

Czy wiesz, że gdy rzucisz palenie to:
  • po 2 godzinach organizm pozbędzie się nikotyny,
  • po 6 godzinach zwolni się tętno i zmniejszy ciśnienie krwi,
  • po 12 - 24 godzinach organizm wydali toksyczny tlenek węgla,
  • po 3 godzinach wzrosną rezerwy wentylacyjne płuc,
  • po kilku dniach powróci smak i węch,
  • po 2 miesiącach naczynia krwionośne odzyskają elastyczność,
  • po 5 miesiącach ryzyko powstania choroby wieńcowej będzie takie samo jak u osób niepalących, znacznie zmniejszy się także ryzyko zachorowania na raka.
Czy rzucenie palenia zawsze idzie w parze z przyrostem wagi ciała?
Nie bez powodu badania pokazują, że jedną z głównych przyczyn powstrzymujących nas przed rzuceniem palenia jest strach przed przybraniem na wadze. Obawa jest słuszna, gdyż wielu walczących z nałogiem tyje. Jest to wywołane przez kilka czynników. Po pierwsze: palenie papierosów zmniejsza apetyt na niektóre pokarmy, natomiast rzucenie palenia zwiększa percepcję smaków i zapachów. Po drugie: nikotyna przyspiesza metabolizm i zwiększa spalanie kalorii, a adrenalina, hormon wydzielany podczas palenia, wysyła do mózgu sygnał o nasyceniu. Po trzecie: zwiększa się zapotrzebowanie na wiele składników mineralnych i witamin, i w końcu: palenie jest zajęciem, które może zastąpić jedzenie. Należy pamiętać jednak, że zagrożenia zdrowotne związane z kontynuacją palenia są bezdyskusyjne, a dodatkowych kilogramów będących skutkiem zerwania z nałogiem można uniknąć.

Wskazówki Elżbiety Duda, doradcy żywieniowego SetPoint:
  • trzymaj kontrolę - prowadź dziennik - zapisuj wszystko co jesz
  • dbaj o zdrowe odżywianie - jedz regularnie, o stałych porach
  • pozwól sobie na małe przekąski - marchewki, jabłka
  • zacznij ćwiczyć - poszukaj sportu, który będzie Ci sprawiał przyjemność
  • dbaj o relaks - ćwicz jogę, tai-chi, medytuj
  • pozwól sobie na drobne przyjemności - pójdź na masaż, do kosmetyczki, na kawę z przyjaciółką
Jak nie dać się dodatkowym kilogramom podczas zrywania z nałogiem?
Przybieranie na wadze w trakcie rzucania palenia może mieć źródła zarówno fizjologiczne, jak i psychologiczne. Spożywanie dodatkowych kalorii wywołane jest wzmożonym łaknieniem, lecz również potrzebą zajęcia czymś rąk. Jest wiele sposobów, aby poradzić sobie z tymi problemami. Poczucie głodu można łagodzić piciem wody mineralnej, jedzeniem marchwi, jabłek czy niesłodzonych jogurtów o małej zawartości tłuszczów lub po prostu żuciem gumę bez cukru. Duża ilość snu pomoże wypocząć i zregenerować się, jednocześnie zmniejszając ochotę na sięgnięcie po papierosa. Palenie to w dużej mierze szereg ruchów i wyuczony rytuał. Jeśli więc najdzie Cię ochota na papierosa – zajmij czymś swoje ręce, np. baw się spinaczem, czy ołówkiem. Sprawdź także, który ze sportów możesz polubić i zacznij uprawiać je systematycznie.

Rzucenie palenia jest trudnym wyzwaniem, jednak nie należy skupiać się na samym fakcie niepalenia. Pomyśl także o kondycji swojego organizmu i zniszczeniach jakie poczyniły papierosy. Już teraz skorzystaj z programu SetPoint wspomagającego rzucenie palenia. W przyjaznej atmosferze wykonasz komputerowe badanie składu ciała, które pomaga ocenić stan zdrowia i zweryfikować skuteczność stosowanej diety. Ponadto doradca żywieniowy SetPoint zapozna Cię z tajnikami zdrowego odżywiania, skomponuje dietę dopasowaną specjalnie do Twojego trybu życia oraz pokaże co i jak jeść, by utrzymać doskonalą formę. Program „Dieta antynikotynowa” obejmuje godzinną konsultację wstępną z pomiarem składu ciała, 4 tygodniową opiekę doradcy żywieniowego, jadłospisy z przepisami i wskazówki dla rzucających palenie. W styczniu możesz skorzystać z 10% rabatu na ten program.
Pamiętaj, na rzucenie palenia nigdy nie jest za późno!
Twój organizm może się zregenerować i przynajmniej częściowo zniwelować szkody spowodowane przez nałóg. Im wcześniej to zrobisz, tym lepiej!

O SetPoint
Firma SetPoint Doradztwo Żywieniowe istnieje od ponad 6 lat. Swoją działalność koncentruje na doradztwie żywieniowym, nowoczesnym odchudzaniu oraz rozpowszechnianiu zasad zdrowego odżywiania. Centra Dietetyczne SetPoint mieszczą się w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu. W ciągu trzech ostatnich lat z pomocy doradców SetPoint skorzystało około 2,5 tys. Klientów.

Doradcy żywieniowi SetPoint, w oparciu o wyniki komputerowej analizy składu ciała oraz informacje uzyskane podczas osobistych spotkań i konsultacji, oferują Klientom indywidualne programy żywieniowe, które pozwalają dopasować zasady zdrowego odżywiania do ich upodobań i stylu życia.
Klienci Centrów Dietetycznych to przede wszystkim osoby aktywne, dbające o siebie, chcące poprawić jakość swojego życia. To również ludzie, których praca wymaga dobrej kondycji fizycznej i intelektualnej oraz atrakcyjnego wyglądu.

Specjaliści SetPoint współpracują z renomowanymi salonami odnowy biologicznej i klubami fitness. Opiniują produkty i wspierają akcje edukacyjne firm z branży spożywczej, kosmetycznej i farmaceutycznej. Piszą artykuły do prasy branżowej i kobiecej oraz prowadzą fora eksperckie poświęcone tematyce zdrowego odżywiania.
Eksperci SetPoint znani są między innymi z realizacji warsztatów żywieniowych dla finalistek konkursu Elite Model Look oraz indywidualnych programów żywieniowych przygotowanych dla uczestniczek programu „Chcę być piękna”.

Więcej informacji na stronie www.setpoint.pl



Oceń 3,33 / 3

Podobne w temacie Żyj zdrowo

Skomentuj Jak rzucić palenie i nie przytyć ?!

Gość We-Dwoje.pl
Komentujesz jako dsfdsfds  /  Wyloguj sięZarejestruj się  /  Zaloguj się

Podobne do Jak rzucić palenie i nie przytyć ?!

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl