POLECAMY

Co wolno ci zjeść na święta, jeśli karmisz piersią?

Zastanawiasz się, na co możesz sobie pozwolić przy wigilijnym stole? Sprawdź!

Co wolno ci zjeść na święta, jeśli karmisz piersią? fot. Fotolia

Karmisz piersią? To możesz zjeść na święta bez żadnych obaw:

  1. Barszcz czerwony – jest lekkostrawny i odżywczy. Buraki mają dużo błonnika i składników mineralnych. Lepiej jednak nie jedz barszczu z kiszonych buraków, ale z ugotowanych i zakwaś go kilkoma kroplami cytryny.
  2. Kisiel żurawinowy – to bardzo zdrowe wigilijne danie. Żurawiny działają antybakteryjnie i mają mnóstwo witamin (zwłaszcza C).
  3. Kompot z suszonych owoców – suszone gruszki, jabłka, morele, śliwki to cenne źródło składników mineralnych. W umiarkowanej ilości poprawiają również trawienie (zwłaszcza śliwki), ale w dużej mogą mieć działanie przeczyszczające. Pamiętaj, by przed gotowaniem porządnie umyć owoce.
  4. Drożdżowe ciasto – upieczone w domu to zdrowa i bezpieczna potrawa.

Motherhood, Kojec, poduszka dla kobiet w ciąży, Beżowe gałązki

Karmienie maluszka nigdy nie było wygodniejsze! Skorzystaj z oferty poduszek do karmienia marki Motherhood już od 32,99 PLN

Z tych produktów lepiej zrezygnuj:

  1. Cytrusy (pomarańcze, mandarynki, grejpfruty) – często podaje się je jako deser, są również dodatkiem do świątecznych ciast. Zdarza się jednak, że alergizują. Rzadko natomiast uczulają gruszki, jabłka, banany, morele (wypróbuj też suszone). Pamiętaj też, że po upieczeniu owoce są mniej alergizujące.
  2. Orzechy (szczególnie ziemne, kutia) – tradycyjnie świąteczne, ale bywa, że uczulają. Możesz zastąpić je suszonymi figami, daktylami czy migdałami.
  3. Czekolada – bywa składnikiem ciast.
  4. Mak (makowiec, kluski z makiem, kutia) – w kutii poza makiem są i orzechy, i miód, poza tym nie jest łatwostrawna, więc nie przesadź z ilością.
  5. Miód (kutia, piernik) – w kutii miód możesz zastąpić cukrem, dodaj go też do klusek z makiem, orzechy zastąp migdałami (dobrze wpływają na laktację). Piernik bez miodu będzie mniej aromatyczny, ale smaczny.
  6. Ryby (karp, śledź) – możesz je jeść, ale pod warunkiem że dziecko nie ma na nie alergii. Cebulkę z sałatki śledziowej sparz lub zastąp ją czerwoną. Lepiej też zamiast tłustego smażonego karpia upiecz w folii lub ugotuj na parze inną rybę, np. łososia.
  7. Grzyby (zupa grzybowa, pierogi) – są raczej ciężkostrawne, dlatego zamiast zupy grzybowej zjedz barszcz, a do pierogów zrób inne nadzienie.
  8. Kapusta (pierogi z kapustą i grzybami, kapusta wigilijna) – jest ciężkostrawna, dlatego do pierogów zrób inne nadzienie, bo większa ilość kapusty może spowodować wzdęcia (zwłaszcza u maluszka).

Dowiedz się więcej na temat rodzinnych świąt:


na podstawie tekstu Aleksandry Sobieraj/Twój maluszek
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/6 miesięcy temu
alicjali jestes z Katowic?polozna pani Bernadeta to najlepsza polozna na swiecie!!!!
/rok temu
I kolejne porady wyssane z palca, dobrze że to moja druga ciąża i wiem, że od lekkostrawnej diety dziecko też może mieć kolki!!! Im lekko strawniej jadłam tym silniejsze, w końcu położna (dziękuję za Panią Bernadetę) przekonała mnie bym jadła NORMALNIE, to na co mam ochotę ale z UMIAREM - kolki minęły... Co za masakra z tymi artykułami!!!!!!!!!!! Fe , to do piszących i recenzujących artykuły!!!
/rok temu
dajcie już spokój... nie istnieje coś takiego jak dieta matki karmiącej! matka karmiąca ma sie odżywiać zdrowo, a po kapuście to najwyżej mama dostanie wzdęć, a nie dziecko