10 najczęściej kupowanych prezentów gwiazdkowych dla dzieci

Przedstawiamy wyniki badań* konsumenckich na temat planów zakupowych prezentów gwiadkowych dla dzieci do 12. roku życia. Jakie prezenty zadeklarowali respondenci? Jakie porpozycje zajęły czołowe miejsca w rankingu? Sprawdź!
/ 28.05.2019 19:03

Miejsce 10 - zabawki sportowe

W trosce o rozwój fizyczny dzieci 9% badanych zadeklarowało zakup zabawek sportowych i gier do zabawy na świeżym powietrzu.

 

Miejsce 9 - zabawki techniczne

13% procent badanych wybierze w tym roku zabawki techniczne (np. modele kolejek z akcesoriami, tory samochodowe z akcesoriami oraz samochody na baterie).

 

Miejsce 8 - odzież/obuwie

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych upominków dla dzieci pojawiły się też odzież i buty, co potwierdza chęć zakupu prezentów o wartości użytkowej. Odzież i buty wybrało aż 14 % respondentów. Fot. Reserved - kolekcja jesień-zima 2012/2013.

 

Miejsce 7 - artykuły dla niemowląt/małych dzieci

Na miejscu siódmym znalazły się artykuły dla niemowląt i małych dzieci. 15% badanych opowiedziało się za tą kategorią produktów.

 

Miejsce 6 - zabawki kreatywne i artystyczne

W sercu rankingu znalazły się zabawki kreatywne i artystyczne (np. artykuły do prac plastycznych, artykuły malarskie, modele). Na te zabawki zagłosowało 16% pytanych osób.

 

Miejsce 5 - zabawki konstrukcyjne

18% badanych zdecydowało się na zabawki konstrukcyjne (np. klocki).

 

Miejsce 4 - lalki/zabawki pluszowe

18% respondentów zagłosowało także na, stale popularne, lalki i zabawki pluszowe.

 

Miejsce 3 - gry/puzzle

Ostatnie i zarazem drugie miejsce na podium zajęły gry i puzzle z wynikiem 24 %.

 

Miejsce 2 - książki

24% pytanych zadeklarowało także zakup książek.

 

Miejsce 1 - zabawki edukacyjne i naukowe

Wśród najchętniej kupowanych prezentów dla dzieci do 12 roku życia dominują zabawki edukacyjne i naukowe (np. gry edukacyjne, zestawy naukowe, globusy). 30 % badanych zdecydowało się na ten rodzaj prezentu.

 

* Badanie przeprowadziła firma Deloitte w 18 krajach Europy. Jest to szesnasta edycja w Europie, a czwarta w Polsce. Badanie przeprowadzono wśród 18 587 pełnoletnich osób, w tym 784 z Polski. Informacje zostały zgromadzone we wrześniu 2012 roku za pomocą kontrolowanego internetowego badania panelowego.