Basen zamiast siłowni

To, co niemożliwe na lądzie, przychodzi nam bez trudu i z przyjemnością w wodzie. Ciało nabiera jędrności, a mięśnie sprężystości.

basen
fot. Panthermedia

Pływające ciało podlega siłom wyporu, które sprawiają, że czujemy się pozbawione ciężaru. Jednocześnie woda jest kilkaset razy gęstsza niż powietrze, więc stawia opór naszym ruchom. Wystarczy, że zanurzymy się po szyję i wszystkie mięśnie natychmiast zaczynają pracować. Poznaj odpowiedź na pytanie, czy pływanie odchudza!

Taka gimnastyka przynosi organizmowi ogromne korzyści, zwłaszcza że w przeciwieństwie do treningu na siłowni nie tylko nie obciąża stawów, ale wręcz zmniejsza ryzyko powstania jakiegokolwiek urazu. Dlatego pływanie jest dobre dla każdego, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. Rozwija wytrzymałość mięśni i wydolność fizyczną organizmu oraz doskonale wpływa na urodę. Ciśnienie hydrostatyczne działa na nasze ciało jak masaż, a jak wiadomo w wymasowanym ciele lepiej krążą krew i limfa, które szybciej usuwają z organizmu toksyny - głównych sprawców cellulitu.

Czy pani umie pływać?
Na naukę nigdy nie jest za późno. Największym wrogiem pływania jest strach, zacznij więc od oswojenia się z wodą w domowej wannie. Tu w spokoju można nauczyć się wydychania powietrza nurkując. Potem lepiej ćwiczyć pod kierunkiem instruktora. W skrócie pływanie polega na tym, by ruchy nóg i ramion (sprawiające, że poruszamy się do przodu) połączyć z umiejętnością utrzymania się na wodzie. Nie zapominaj, że podobnie jak biegacz odpycha się od podłoża, Ty musisz wykorzystać do tego celu opór wody. Nie głaszcz wody rękami, lecz tak układaj ciało, by zagarnąć jej jak najwięcej i przepchnąć pod siebie.

Aqua-aerobik to przede wszystkim świetna zabawa

By się nią cieszyć, nie musisz umieć pływać. Wystarczy, że mając twardy grunt pod stopami, zanurzysz się do ramion w wodzie. Podczas gimnastyki, choć mięśnie będą pracowały bardzo intensywnie, wcale się nie zmęczysz i nie spocisz. Uwaga! Każde ćwiczenie powtarzaj 5 razy, odpowiednio zmieniając rękę lub nogę.

Akcesoria na basen

* Strój do pływania
- kupując kostium, weź pod uwagę, że wiele materiałów pod wpływem wody się rozciąga. Strój powinien być odrobinę za ciasny.

* Czepek - najlepsze są te z silikonu, bo są bardziej rozciągliwe, świetnie dopasowują się do kształtu głowy i - co ważne - nie wyrywają włosów.

* Okulary - przed zakupem wykonaj prosty test: przyłóż okular do oka i lekko przyciśnij. Dobre dla ciebie okulary powinny trzymać się same bez zakładania gumki.

Katarzyna Gryniewicz
Oceń artykuł 22 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Gość2012.08.26 15:10
Mozna wykupić taki karnet indywidualnie. Nawet sama wykupowałam dla siebie karnet na jogę razem z jaskinią solną. Wejdz sobie na strone i wszystko mozesz przeczytac.
Gość2012.07.25 15:07
A czy mozecie napisać ile miesięcznie wydajecie na taki karnet? czy mozna go kupic na jakiś dłuższy okres czasu ? Wówczas pewnie sie jeszcze bardziej opłaca?
Gość2012.07.04 19:13
Ja uważam ze nie ma co rezygnować z jednej i drugiej aktywności ale mozna to połaczyć i dodać do tego np. masaż, czy fitness. A to wszystko jest bardzo proste bo wystarczy wykupic Multikarnet Ok, i skorzystać z szeregu usług.
Gość2012.07.04 19:12
Ja uważam ze nie ma co rezygnować z jednej i drugiej aktywności ale mozna to połaczyć i dodać do tego np. masaż, czy fitness. A to wszystko jest bardzo proste bo wystarczy wykupic Multikarnet Ok, i skorzystać z szeregu usług.
Gość2012.04.29 16:33
Trzeba wiedzieć jak pływać aby się skutecznie odchudzać. Polecam poczytać na i-plywanie . pl aby dowiedzieć się jak. Bo czasem pływając można nawet przytyć, o tym warto wiedzieć :)
Gość2012.04.20 21:29
Tak. Dawid. Popełnił samobf3jstwo. Właściwie zrobił to na moim blogu. Fikcja przekuła się w syrczzwietość. Nigdy nic nie bierze się z niczego. Boję się dalej pisać.
KaRiNa2011.05.06 14:50
Basen polecam szczególnie jesienią i zimą kiedy nie możemy sobie (przynajmniej wszyscy) pozwolić na jazdę rowerem czy bieganie. Pływanie świetnie wpływa na naszą sylwetkę, dodatkowo uczy nas prawidłowo oddychać - co często przydaje się w chwilach stresu :) Za to wiosną, doskonałym sposobem na dbanie o sylwetkę i ciekawe spędzenie czasu jest rower. Nie ma jak sobotnia przejażdżka za miasto z przyjaciółmi, do tego mały - zdrowy piknik. Wystarczy dobry rower, i koszyki lub sakwy, żebyśmy mogli wszystko pomieścić. Polecam sakwy Gianta, w różnych wielkościach wykonane z nieprzemakalnego, wytrzymałego materiału.
2008.05.24 17:34
mam 51 lat i od 2 chodzę systematycznie na basen 3-4 razy w tygodniu.Nauczyłam się pływać i będę zdawać na kartę pływacką.POLECAM WSZYSTKIM
asieńka2008.05.16 17:49
uwielbiam tę formę ćwiczeń. pływam tylko na plecach co ponoć ma dobre działanie na kręgosłup, poza tym po każdej wizycie na basenie mam apetyczne ramiona;) po takim treningu nie można mieć zbyt rozbudowanych ramion(jak u faceta) bo do tego potrzeba odzywek i naprawdę wielogodzinnych treningów, a na basen chodzi sie na godzinę i to nie codziennie(ja staram się chodzić co tydzień i następnego dnia po pływaniu czuję się szczuplejsza:D
lilu2006.12.14 11:56
Ja gdybym mogła to na basen chodziłabym codziennie, uwielbiam pluskać się w wodzie. Jedna z wielu przyjemności jak dla mnie:)
anka2006.11.20 09:24
chodzę reguralnie 3razy w tygodniu,świetnie się czuję
Monia2006.11.16 10:06
Nie martw sie, od plywania napewno nie dostaniesz wielkich barów. Musialabys wiele trenować. Ale jeśli nadal sie obawiasz to mozesz plywac trzymajac deske w rekach i używać do plywania jedynie nóg. Miłego plywania! :)
Monia2006.11.16 10:06
Nie martw sie, od plywania napewno nie dostaniesz wielkich barów. Musialabys wiele trenować. Ale jeśli nadal sie obawiasz to mozesz plywac trzymajac deske w rekach i używać do plywania jedynie nóg. Miłego plywania! :)
Ola2006.11.01 19:39
Miałam zamiar zacząć chodzić na basen, ale koleżanki odradziły mi to,mówiąc,że przez pływanie nadmiernie rozbudują mi się barki. Nie chcę wyglądać jak facet. Najbardziej chodzi mi o płaski brzuch i chude nogi. Co mam robić?? Skusić się na basen czy wybrać siłownie??
Raport specjalny