Jak zgubić brzuch po ciąży?

Nie licz na to, że tuż po porodzie wskoczysz w swoje ukochane biodrówki. Odzyskanie figury może trochę potrwać, ale... nie jest niemożliwe!

kobiety ćwiczą
fot. Fotolia

Brzuch po ciąży - domowa pielęgnacja

Aby brzuch wrócił do formy sprzed ciąży, potrzebujesz trzech do sześciu miesięcy. Już w połogu możesz smarować skórę na brzuchu kremami i balsamami. Rób to delikatnie i z wyczuciem. Nie ugniataj brzucha, bo więzadła i mięśnie mogą być jeszcze obolałe. Chodzi głównie o to, by składniki zawarte w kosmetykach odżywiły skórę i poprawiły jej elastyczność. Jeśli miałaś cesarskie cięcie, omijaj okolice rany.

Brzuch po ciąży - trochę gimnastyki

Jeśli po połogu byłaś na badaniu kontrolnym i lekarz nie zabronił ci ćwiczyć, możesz zacząć aktywniej walczyć z „oponką”. Jeśli miałaś cesarskie cięcie, przyjdzie ci poczekać na to nawet dwa miesiące (zbyt duża aktywność może rozciągnąć mięśnie i wywołać przepuklinę). Oto ćwiczenia dla ciebie:
  • Brzuszki Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach, stopy oprzyj o podłogę i unieś górną połowę ciała 15 razy. Zrób dwa powtórzenia.
  • Marsz Spacerując z wózkiem, nie musisz kroczyć jak stateczna matrona. Półgodzinny intensywny marsz trzy razy w tygodniu szybko da widoczne efekty.
  • Fitness Doświadczone mamy polecają zwłaszcza pilates, jogę i fitball.
  • Taniec Włączaj w domu muzykę i tańcz z maluszkiem w ramionach. Kołysz biodrami, by pracował brzuch.

Brzuch po ciąży - wybierz najlepszy kosmetyk

Jeśli zostało ci trochę kremu, którego używałaś w ciąży, z powodzeniem możesz go dalej nakładać na brzuch. Najważniejsze jest to, byś robiła to systematycznie (najlepiej dwa razy dziennie). Możesz też smarować brzuch specjalnymi kosmetykami dla mam (także karmiących piersią).

publikacja:
Oceń artykuł 7 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
ona:)2014.02.04 20:21
proponuje zaczac cwiczenia z Mel Be,na you tube sa filmiki z cwiczeniami,Naprawde POLECAM:)
kola2013.12.09 10:10
ja jestem 8mcy po porodzie a zostalo mi +5kg i paskudny brzuch jak wał poporodowy. na ćwiczenia czasu nie ma, dieta - przy urwisie nie ma kiedy jesc, a co dopiero salatki trzepac. nie mam juz pomyslu jak sobie pomoc,.... :(
karola252013.09.15 18:09
kochana ja mam identycznyproblem tez szukam jakiejs pomocy bo mam juz dosyc tego okropnego sadla i tak jak ty jestem 2 lata po porodzie,bylam szczuplutka a teraz mam sadlo jak bym bylo w 6 miesiacu ciazy!!!
agunia26062013.07.23 20:57
jestem 2 lata po porodzie mam problemy z brzchem skora jest rozciagnieta na maxa jest on gruby jak bym byla w 6 miesiacu ciazy a jak zjem jakis posilek to jest jeszcze gorzej kiedys bylam bardzo szczupla osoba a teraz az nie moge na siebie patrzec co mam zrobic
Raport specjalny