Jak zgubić brzuch po ciąży?

Nie licz na to, że tuż po porodzie wskoczysz w biodrówki. Odzyskanie figury może trochę potrwać, ale... nie jest niemożliwe!

Jak zgubić brzuch po ciąży - zbiór najlepszych porad
fot. Fotolia

Domowa pielęgnacja brzucha po ciąży

Aby brzuch wrócił do formy sprzed ciąży, potrzebujesz od 3 do 6 miesięcy. Już w połogu możesz smarować skórę na brzuchu kremami i balsamami. Rób to delikatnie i z wyczuciem. Nie ugniataj brzucha, bo więzadła i mięśnie mogą być jeszcze obolałe. Chodzi głównie o to, by składniki zawarte w kosmetykach odżywiły skórę i poprawiły jej elastyczność. Jeśli miałaś cesarskie cięcie, omijaj okolice rany.

By zgubić brzuch po ciąży zacznij ćwiczyć!

Jeśli po połogu byłaś na badaniu kontrolnym i lekarz nie zabronił ci ćwiczyć, możesz zacząć aktywniej walczyć z „oponką”. Jeśli miałaś cesarskie cięcie, przyjdzie ci poczekać na to nawet 2 miesiące (zbyt duża aktywność może rozciągnąć mięśnie i wywołać przepuklinę). Oto ćwiczenia na zgubienie brzucha po ciąży:
  • Brzuszki Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach, stopy oprzyj o podłogę i unieś górną połowę ciała 15 razy. Zrób dwa powtórzenia.
  • Marsz Spacerując z wózkiem, nie musisz kroczyć jak stateczna matrona. Półgodzinny intensywny marsz trzy razy w tygodniu szybko da widoczne efekty.
  • Fitness Doświadczone mamy polecają zwłaszcza pilates modelujący brzuch, jogę i fitball.
  • Taniec Włączaj w domu muzykę i tańcz z maluszkiem w ramionach. Kołysz biodrami, by pracował brzuch.

Do walki z brzuchem po ciąży wybierz najlepszy kosmetyk

Jeśli zostało ci trochę kremu, którego używałaś w ciąży, z powodzeniem możesz go dalej nakładać na brzuch. Najważniejsze jest to, byś robiła to systematycznie (najlepiej 2 razy dziennie). Możesz też smarować brzuch specjalnymi kosmetykami dla mam.

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 3,00 / 8 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj

Hit! Ćwiczenia na dolne partie brzucha

 

Zobacz także

 
 
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia: