Jak zgubić brzuch po ciąży?

Nie licz na to, że tuż po porodzie wskoczysz w biodrówki. Odzyskanie figury może trochę potrwać, ale... nie jest niemożliwe!

Jak zgubić brzuch po ciąży - zbiór najlepszych porad
fot. Fotolia

Domowa pielęgnacja brzucha po ciąży

Aby brzuch wrócił do formy sprzed ciąży, potrzebujesz od 3 do 6 miesięcy. Już w połogu możesz smarować skórę na brzuchu kremami i balsamami. Rób to delikatnie i z wyczuciem. Nie ugniataj brzucha, bo więzadła i mięśnie mogą być jeszcze obolałe. Chodzi głównie o to, by składniki zawarte w kosmetykach odżywiły skórę i poprawiły jej elastyczność. Jeśli miałaś cesarskie cięcie, omijaj okolice rany.

By zgubić brzuch po ciąży zacznij ćwiczyć!

Jeśli po połogu byłaś na badaniu kontrolnym i lekarz nie zabronił ci ćwiczyć, możesz zacząć aktywniej walczyć z „oponką”. Jeśli miałaś cesarskie cięcie, przyjdzie ci poczekać na to nawet 2 miesiące (zbyt duża aktywność może rozciągnąć mięśnie i wywołać przepuklinę). Oto ćwiczenia na zgubienie brzucha po ciąży:
  • Brzuszki Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach, stopy oprzyj o podłogę i unieś górną połowę ciała 15 razy. Zrób dwa powtórzenia.
  • Marsz Spacerując z wózkiem, nie musisz kroczyć jak stateczna matrona. Półgodzinny intensywny marsz trzy razy w tygodniu szybko da widoczne efekty.
  • Fitness Doświadczone mamy polecają zwłaszcza pilates modelujący brzuch, jogę i fitball.
  • Taniec Włączaj w domu muzykę i tańcz z maluszkiem w ramionach. Kołysz biodrami, by pracował brzuch.

Do walki z brzuchem po ciąży wybierz najlepszy kosmetyk

Jeśli zostało ci trochę kremu, którego używałaś w ciąży, z powodzeniem możesz go dalej nakładać na brzuch. Najważniejsze jest to, byś robiła to systematycznie (najlepiej 2 razy dziennie). Możesz też smarować brzuch specjalnymi kosmetykami dla mam.

publikacja:
Oceń artykuł 7 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
aska2014.08.14 20:57
no ja salatki jem i to czesto z roznymi olejami z oleofarm, pyszne w smaku i zdrowe, do tego staram sie cwiczyc, tutaj juz troche ciezko z regularnoscia, ale brzuch zaczyna mi spadac
aska2014.08.14 20:57
no ja salatki jem i to czesto z roznymi olejami z oleofarm, pyszne w smaku i zdrowe, do tego staram sie cwiczyc, tutaj juz troche ciezko z regularnoscia, ale brzuch zaczyna mi spadac
ona:)2014.02.04 20:21
proponuje zaczac cwiczenia z Mel Be,na you tube sa filmiki z cwiczeniami,Naprawde POLECAM:)
kola2013.12.09 10:10
ja jestem 8mcy po porodzie a zostalo mi +5kg i paskudny brzuch jak wał poporodowy. na ćwiczenia czasu nie ma, dieta - przy urwisie nie ma kiedy jesc, a co dopiero salatki trzepac. nie mam juz pomyslu jak sobie pomoc,.... :(
karola252013.09.15 18:09
kochana ja mam identycznyproblem tez szukam jakiejs pomocy bo mam juz dosyc tego okropnego sadla i tak jak ty jestem 2 lata po porodzie,bylam szczuplutka a teraz mam sadlo jak bym bylo w 6 miesiacu ciazy!!!
agunia26062013.07.23 20:57
jestem 2 lata po porodzie mam problemy z brzchem skora jest rozciagnieta na maxa jest on gruby jak bym byla w 6 miesiacu ciazy a jak zjem jakis posilek to jest jeszcze gorzej kiedys bylam bardzo szczupla osoba a teraz az nie moge na siebie patrzec co mam zrobic
Raport specjalny