Hit! Top 5 ćwiczeń z gumą!

Szybkie marsze i ćwiczenia z taśmą to hit w USA! Już tysiące kobiet dzięki nim wreszcie pożegnało znienawidzone fałdki na brzuchu.

Ćwiczenia z gumą - 5 najlepszych propozycji
fot. Fotolia

Dwie popularne amerykańskie instruktorki fitness (Kathy Smith, Lara Hudson) opracowały dla nas sześciotygodniowy program odchudzania. Jego podstawą są ćwiczenia: dwa rodzaje marszu (w plenerze lub na bieżni) i trening siłowy w domu. Oprócz tego powinnaś jeść odpowiednie produkty. Ale nie musisz przechodzić na dietę! Dzięki temu programowi zgubisz dwa razy więcej tłuszczyku niż przy aerobiku lub innych treningach.

Ćwiczenia z gumą i marsz to gwarancja sukcesu!

Jeśli przyłożysz się do ćwiczeń, już po trzech tygodniach twoje mięśnie staną się znacznie silniejsze. Po sześciu tygodniach obwód talii wyraźnie się zmniejszy i schudniesz 5–6 kg. A jeżeli będziesz trenować jeszcze dłużej, znacznie zmniejszysz ryzyko cukrzycy i chorób serca. Ich przyczyną bardzo często jest właśnie tłuszcz odkładający się w okolicach brzucha.

Po co ta guma?

Pomaga zwiększyć spalanie kalorii i zmniejszyć komórki tłuszczowe. Zacznij od 20 minut (chyba że czujesz, że to za mało). Podstawą sukcesu jest poruszanie ugiętymi ramionami. Poza tym:
  • rób długie kroki: stawiaj stopę na pięcie, a odpychaj się palcami
  • maszeruj energicznie: twój oddech powinien być równy, ale przyspieszony, możesz mieć trudności z mówieniem
  • zwiększaj trudność: jeśli ćwiczysz bez wysiłku, utrudnij sobie zadanie. Maszeruj pod górę, wchodź po schodach, idź szybciej

5 skutecznych ćwiczeń z gumą!

Power pilates to nieco zmodyfikowane tradycyjne ćwiczenia. Do ich wykonania będzie ci potrzebna gumowa taśma. Już zwykły pilates to idealny trening, zwłaszcza dla mięśni brzucha. Daje o wiele lepsze rezultaty niż zwykłe "brzuszki". A co dopiero power pilates z użyciem gumowej taśmy. Badania wykazały, że taki trening jest prawie trzy razy skuteczniejszy niż zwykłe ćwiczenia Pilatesa! Dzięki temu możesz mieć płaski brzuch w krótszym czasie.

1. Nożyce z gumą (na brzuch, uda, barki i ramiona)

wersja podstawowa: Usiądź na podłodze, wyciągnij proste nogi przed siebie. Chwyć końce gumowej taśmy w dłonie, a jej środek zahacz o podeszwę lewej stopy. Połóż tułów na podłodze. Między stopami i goleniami powinien być cały czas kąt prosty. Napnij mięśnie brzucha, unieś głowę i barki. Ugnij łokcie i przyciągnij dłonie w stronę głowy (ramiona spoczywają na podłodze). Unieś wyprostowaną prawą nogę pionowo. Zrób wdech i szybkim ruchem opuść nogę, zatrzymując ją tuż nad podłogą. Jednocześnie unieś prawą nogę. Zrób wydech i znów unieś lewą nogę, opuszczając prawą. Powtórz całość osiem razy. Następnie zaczep taśmę o prawą stopę i wykonaj całe ćwiczenie jeszcze raz.

wersja łatwiejsza: Nie unoś głowy i barków z podłogi.
wersja trudniejsza: Chwyć taśmę dalej od końców, aby mocniej ją napiąć i zwiększyć opór.

2. Rozciąganie taśmy (na talię, plecy, uda, tył ramion i barki)

wersja podstawowa: Usiądź na podłodze, wyciągnij proste nogi przed siebie. Ugnij lewą nogę i oprzyj stopę na podłodze. Chwyć oba końce taśmy lewą dłonią, a jej środek zahacz o palce lewej stopy. Skręć tułów w lewo i obejmij prawą dłonią lewe kolano. Ściągnij łopatki. Zrób wydech i wyprostuj lewą nogę pod kątem 45 stopni do podłogi, jednocześnie prostując lewą rękę w tył i patrząc za siebie. Zrób wdech i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz osiem razy, a potem przełóż taśmę na prawą nogę i zrób całe ćwiczenie jeszcze raz.

wersja łatwiejsza: Ugnij obie nogi.
wersja trudniejsza: Zamiast trzymać prawą dłonią kolano, unosząc nogę, prostuj też prawą rękę równolegle do podłogi.

publikacja:
Oceń artykuł 43 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Nikita2013.12.27 20:56
ja pożegnałam fałdki na brzuchu bo kupiłam Slimcea i wcale nie katowałam się ćwiczeniami i drakońskimi dietami.
hm2013.09.27 09:59
gdzie moge kupic tasme do cwiczen??
ukoachana2013.06.14 16:48
ćwiczenia z tasma to najlepszy pomysl na trening polecam!
Kasia2009.05.13 20:52
Cwiczyłam z taśmą dawno temu i super to wspominam książke miałam ze swiata książki razem z taśmą, taśma się porwała i kupiłam nową na allegro, nadal ćwiczę i jestem zadowolona.Ostatnio nawet tą książke chciał ktoś sprzedać na allegro. Polecam super sprawa,łatwe ćwiczenia i tylko 10 minut dziennie.
cosiekktosiek2008.07.18 18:49
siłownia!!! wiem ze to brzmi strasznei ale ja tez tak myslalam dopuki nie dalam namowic sie swojemu facetowi nie tylko schudlam ale poprawil sie moj komfort psychiczny duzo lepiej sie czuje:) a na silownie chodza nawet babki w wieku 50lat a wygladaja jakby mialy troche po 30, naprawde:)cwiczenia czynia cuda bez diet zadnej nie stosuje jem wszystko tylko regularnie cwicze:)
cosiekktosiek2008.07.18 18:48
siłownia!!! wiem ze to brzmi strasznei ale ja tez tak myslalam dopuki nie dalam namowic sie swojemu facetowi nie tylko schudlam ale poprawil sie moj komfort psychiczny duzo lepiej sie czuje:) a na silownie chodza nawet babki w wieku 50lat a wygladaja jakby mialy troche po 30, naprawde:)cwiczenia czynia cuda bez diet zadnej nie stosuje jem wszystko tylko regularnie cwicze:)
cosiekktosiek2008.07.18 18:47
siłownia!!! wiem ze to brzmi strasznei ale ja tez tak myslalam dopuki nie dalam namowic sie swojemu facetowi nie tylko schudlam ale poprawil sie moj komfort psychiczny duzo lepiej sie czuje:) a na silownie chodza nawet babki w wieku 50lat a wygladaja jakby mialy troche po 30, naprawde:)cwiczenia czynia cuda bez diet zadnej nie stosuje jem wszystko tylko regularnie cwicze:)
2008.04.12 13:58
musze zrzucić 8 kg w 2 tygodnie,pomóżcie
kukulka2008.03.30 15:23
mam druga brode chce sie jej pozbyc co mam zrobic?
zdzichu parychu parowa bambruwa wiejska paznowaluwa2008.03.17 14:55
czymaj mnie ktos nie chce mi sie czyac o jaka tasme chodzi do choinki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NEVOR2008.03.15 21:12
sKOŃCZYŁAM NIEDAWNO 32 LATA I MÓJ BRZUCH ROBI SIĘ CORAZ BARDZIEJ OBWISŁY GDY TROCHE ZRZUCE CZY TE ĆWICZENIA MOGĄ POMÓC
asia2008.01.11 08:21
ćwiczenia z taśma
anusia2007.11.16 14:51
musze zgubic 6kg jestem 2 miesiace po porodzie
2008.01.09 12:30
chce troszke schudnąć
Edytka:)2007.11.30 21:37
ludzie kochani ratujcie mnie!! :( chce sie pozbyc brzuszka a mnie wiem jak!! jak mzecie to napiszcie mi jakies cwiczenia na brzuszek i uda i jakas dietke! tylko zeby to wszystko nie bylo zbyt drastyczne bo ja nie bardzo jestem wytrzymala!:( hellp:!! ps. mam 15 latek!
2007.11.20 14:20
lll
Wioletek2007.09.16 03:58
no i co to wogóle za taśma. A może można zastąpić taśmę czymś innym?
ffioletta2007.09.07 08:41
Kilka lat temu ćwiczyłam z tasmą Dyna band i rezultaty były zauważalne. Niestety porwała mi się i wiele czasu minęło, nim znalazłam następną. Zakupiłam na allegro i czekam na pzesyłkę. No i będę ćwiczyć.
julia2007.08.31 21:27
Ja od paru lat ćwicze z taśmą i jestem zadowolona z efektu, pierwszą taśmą była dyna-band dostałam ją w świecie książki razem z książką, teraz używam taśm ze sklepów sportowych o różnych grubosciach bo czym grubsza tym wiekszy opór!
Kara2007.08.17 10:38
trzeba był dodać coś jeszcze do tej gumowej taśmy, tak, żeby jedynym celem treningu było zastanawianie się skąd ją wziąć! ;) Wydaje mi się, że trening powinien zawierać ćwiczenia, które jest się w stanie zrozumieć, a nie takie, z których nic nie zrozumiemy.A te gumy to mnie "rozwaliły"!Już się ucieszyłam, że wkońcu się pozbędę tłuszczu,a tu masz! Skoro nic z tego to ja osobiście polecam na pośladki i uda trening DJ Wallis.Ale nie wiem co z brzuchem, szóstka jest dobra,ale na mięśnie, a na spalenie tłuszczu??! Pozdrawiam
Madzia2007.08.06 13:34
Zdjecia do tego sa w sierpniowym numerze Vita ( tez jest tam ten artykul) Polecam goraco Szczegolnie tym co pracuja za biurkiem, bo pilates rewelacyjnie rozciaga.
inka2007.08.01 08:28
mnie rowniez troszke ciezko wyobrazic sobie to wszystko i zapamietac ,przydaloby sie choc kilka zdjec, mimo to brzmi zachecajaco
nika2007.07.31 12:06
Brak zdjęć, suchy opis niewiele mi dał.
Raport specjalny