Ćwiczenia TBC dla początkujących! [video]

21.10.2013

Modelują ciało i pomagają szybko rozprawić się z nadwagą. Zobacz, dlaczego warto uczęszczać na zajęcia TBC!

Pod tajemniczym skrótem TBC kryje się angielska nazwa total body condition, czyli wzmacnianie całego ciała. To ćwiczenia idealne dla początkujących fanek fitnessu.

Na czym polega TBC?

Przy wtórze rytmicznej muzyki dyskotekowej ćwiczysz, używając różnych akcesoriów: ciężarków, gumowej taśmy, piłek (kupisz je w sklepach sportowych i supermarketach). Większość ćwiczeń wykonuje się na stojąco. Nie ma tu skomplikowanych układów choreograficznych, a tempo nie jest zawrotnie szybkie. Ciężar hantli można dobrać do swoich możliwości. Trening TBC jest zatem idealny na początek przygody z fitnessem.

Korzyści płynące z TBC

  • Pomaga zrzucić zbędne kilogramy. W ciągu godzinnych zajęć spalisz 420–520 kcal (w zależności od wagi).
  • Poprawia kondycję i wydolność organizmu. Świetnie przygotowuje do wakacyjnych wędrówek po górach, wycieczek rowerowych.
  • Wyrabia poczucie rytmu i koordynację ruchów.
  • Pozwala oswoić się ze sprzętem i przygotowuje do innych, bardziej forsownych treningów (np. stepu) i skomplikowanych układów choreograficznych.
  • Dodaje energii. Ćwiczenia TBC warto wykonywać rano, żeby szybko się rozbudzić.
  • Nie obciąża nadmiernie stawów, bo nie ma tu zbyt wielu podskoków i ćwiczeń na stepie.

Dowiedz się więcej:

napisane na podstawie artykułu zamieszczonego w miesięczniku Vita
Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia: