Sprawdź, jak często powinnaś ćwiczyć!

Nieraz zastanawiałaś, jak często powinnaś ćwiczyć? Jeśli chcesz schudnąć, poznaj tajemnicę częstotliwości treningów!

jak często ćwiczyć - poznaj całą prawdę
fot. Fotolia

To powinnaś robić codziennie!

By schudnąć szybko i bez efektu jojo, powinnaś postawić przede wszystkim na regularne treningi. Na nic się bowiem zda jednorazowy wycisk. By utrzymać efekty, poniższe ćwiczenia również przyjdą ci z pomocą!

1. Ćwicz przed śniadaniem
Wtedy najszybciej spala się tkankę tłuszczową.

2. Wysiadaj przystanek wcześniej
Nawet kilka minut marszu pomoże ci schudnąć.

3. Nie wypoczywaj na kanapie
Jeśli chcesz oglądać telewizję, usiądź np. na piłce treningowej i delikatnie balansuj ciałem.

To rób trzy razy w tygodniu!

Poniższych ćwiczeń nie ma sensu wykonywać codziennie. Dlaczego? Bo wtedy, gdy mięśnie nie mają czasu na regenerację, nie chudniemy w takim tempie, w jakim tracilibyśmy na wadze wplatając w dni treningowe dni odpoczynku.

1. Biegaj lub szybko maszeruj
Najlepiej po 60 minut. Trening ten wymaga specjalnych nakładów – wystarczą dobre buty, ciepła bluza i opaska na uszy.

2. Zapisz się na aerobic
Ćwiczenia pod okiem trenera zazwyczaj działają skuteczniej niż te wykonywane samodzielnie. Taki trening 3 razy w tygodniu wzmocni i wyrzeźbi mięśnie całego ciała.
napisane na podstawie tekstu opublikowanego w dwutygodniku Przyjaciółka

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Oceń artykuł 11 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
monia2013.08.27 15:27
nigdy nie wiedzialam jak czesto cwiczyc. mega artykul!
karola2013.07.31 16:21
Najlepiej ćwiczyć codziennie. Ja 3 dni ćwiczę na siłowni, u nas w Wawie, w GoldsGym, a 2 dni w domu. Ten trening w domu jest lżejszy. Znacznie bardziej lubię trenować na siłowni - tam interesuje mnie głównie fitness, ale chodzę również na basen i zamierzam zacząć trening siłowy ;-)
Gość2012.12.08 20:32
Ja regularnie chodze na silownie od ponad roku, mam piecdziesiat lat i figure nastolatki po roku cwiczen.I w dalszym ciagu kontynuluje trzy razy w tygodniu lekki trenning
Gość2012.12.02 16:10
Do "gość": Sens i logika w tym, że przed śniadaniem nie powinno się robić niewiadomo jakich ćwiczeń typu np. cardio. Chodzi tutaj o lekkie zestawy, wzmacniające nawet 15 minutowe. Dopiero później dorzucić bardziej intensywną dawkę. Myślę, że właśnie tutaj logika. Pozdrawiam:)
Gość2012.11.28 13:27
"Ćwicz przed śniadaniem Wtedy najszybciej spala się tkankę tłuszczową." A przed sekundą przeczytałam w innym waszym artykule, że ćwiczenia bez śniadania są szkodliwe: "Jeśli nic nie zjesz przed treningiem, możesz sobie zaszkodzić: 1. Twój organizm z braku węglowodanów we krwi zacznie spalać mięśnie. W efekcie zamiast zyskać kondycję, stracisz ją. 2. Po godzinnym wysiłku bez jedzenia opadniesz z sił i przez resztę dnia będziesz wycieńczona. 3. Po całonocnym „poście” ryzykujesz gwałtowny spadek poziomu cukru we krwi, co może się skończyć omdleniem." Gdzie sens, gdzie logika?
Raport specjalny