Sprawdź! Czy bieganie na czczo jest bezpieczne?

Wiosna, wiele z nas decyduje się codziennie rano biegać. To świetnie, ale lepiej na czczo, czy po śniadaniu?

kBieganie na czczo - prawdy i mity
fot. Fotolia

Czy bieganie na czczo jest bezpieczne?

Zawodowi sportowcy często trenują na czczo, ale co jest dobre dla zawodowca, niekoniecznie służy amatorom. Ćwiczenia z pustym żołądkiem (zwłaszcza po nocy) to jak jazda samochodem z pustym bakiem. Twój organizm – jak auto – potrzebuje paliwa, by efektywnie pracować.

W jaki sposób możesz sobie zaszkodzić biegając na czczo?

  1. Twój organizm z braku węglowodanów we krwi zacznie spalać mięśnie. W efekcie zamiast zyskać kondycję, stracisz ją.
  2. Po godzinnym wysiłku bez jedzenia opadniesz z sił i przez resztę dnia będziesz wycieńczona.
  3. Po całonocnym „poście” ryzykujesz gwałtowny spadek poziomu cukru we krwi, co może się skończyć omdleniem.

Jaka alternatywa będzie lepsza od biegania na czczo?

Choć z jednej strony lepiej nie biegać na czczo, z drugiej obfite śniadanie zjedzone tuż przed bieganiem będzie ci ciążyć w żołądku. Idealnym rozwiązaniem jest zjedzenie lekkiej przekąski na pół godziny przed treningiem. Przykłady znajdziesz poniżej:
  • owoc - nie wymaga przygotowań, wystarczy go umyć i zjeść. najlepszy będzie banan lub jabłko, w sezonie mogą być też gruszki
  • kanapka - wystarczy jedna kromka pełnoziarnistego chleba z szynka i liściem sałaty lub plastrem pomidora
  • batonik energetyczny - jeśli na prawdę nie masz czasu rano, zrób wcześniej zapas batoników typu muesli i zjedz jeden przed treningiem

Dowiedz się więcej o bieganiu:

napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w miesięczniku Vita

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 3,50 / 12 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj

Jak wybrać toster i opiekacz?

 

Zobacz także

 
 
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia: