Jak ćwiczyć w ciąży

Ciąża nie musi oznaczać 9 miesięcy bez ruchu. Możesz ćwiczyć, ale musisz to robić bezpiecznie!

kobieta w ciaży, ćwiczenia

1. Ćwiczenia w ciąży to metoda na szybki powrót do szczupłej sylwetki po porodzie. Zapewniają też solidne przygotowanie do porodu, który jest wysiłkiem porównywalnym do przebycia długiego maratonu.

2. Przed rozpoczęciem treningu koniecznie skonsultuj się z ginekologiem. I nie wystarczy zgoda na początku ciąży. Pytaj przy okazji każdej wizyty – ciąża się zmienia i aktywność fizyczna na każdym jej etapie może być niewskazana.

3. Podczas pierwszych trzech miesięcy ciąży ryzyko poronienia jest największe, dlatego wizyta u ginekologa jest niezbędna. Jeśli ćwiczyłaś wcześniej, zazwyczaj nie musisz robić przerwy, tylko zmniejszyć intensywność ćwiczeń. Byłaś mało aktywna? Bezpieczniej będzie, jeśli zaczniesz trening od drugiego trymestru.

4. Bezwzględnymi przeciwskazaniami do ćwiczeń są m.in. krwawienia, cukrzyca, nadciśnienie, duża niedokrwistość, infekcje wirusowe i bakteryjne oraz ciąża bliźniacza.

5. Możesz ćwiczyć? Super! Oprócz fitnessu (poszukaj zajęć dla kobiet w ciąży w swoim mieście) możesz też iść na basen lub aqua fitness (zrezygnuj z nich, jeśli masz skłonność do infekcji układu moczowego). Na siłowni korzystaj z bieżni, roweru, maszyny eliptycznej, ale unikaj steppera (za mocno anga-żuje mięśnie brzucha).

Uroda
Oceń artykuł 8 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Gość2013.03.01 09:47
Ja regularnie ćwiczę Callanetics z Mariolą Bojarską, zwykle 2-3 razy w tygodniu. Chyba, że wyjeżdżam na wakacje i tam sobie pozwolę na więcej smakołyków, wtedy zwiększam ilość ćwiczeń do 3-4 razy w tygodniu. Efekty są zaskakujące.
monika2010.11.16 15:30
Ja uwazam ze w ciązy zdecydowanie nie powinnysmy rezygnować z ćwiczeń,i zadnej aktywności fizyczej.Sama teraz jestenm w 4mc ciązy i dokładnie moja Pani instruktor od pilatesa jestem.info.pl I to jest fajne,bo widzimy ze taka aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana ,nawet w ciąży.
monika2010.11.16 15:30
Ja uwazam ze w ciązy zdecydowanie nie powinnysmy rezygnować z ćwiczeń,i zadnej aktywności fizyczej.Sama teraz jestenm w 4mc ciązy i dokładnie moja Pani instruktor od pilatesa jestem.info.pl I to jest fajne,bo widzimy ze taka aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana ,nawet w ciąży.
Raport specjalny