Poznaj prawdę! Czy lody pomagają w odchudzaniu?

Zastanawiasz się, czy lody mają właściwości odchudzające? Przeczytaj ten tekst i poznaj całą prawdę!

Lody a odchudzanie - czy lody pomagają w utracie wagi
fot. Fotolia

Zimne lody, sałatki oraz dania wprost z lodówki. W czasie upału sięgasz po nie dosyć często. I nawet trochę cię to dziwi, bo mimo że jesz je w sporych ilościach, wcale nie tyjesz. Dowiedz się, dlaczego!

Dlaczego warto włączyć lody do diety na odchudzanie?

By organizm strawił jedzenie, musi je najpierw ogrzać do temperatury ciała. A w przypadku lodów potrzeba do tego naprawdę dużo energii. Organizm czerpie ją ze swoich zapasów, czyli... z tkanki tłuszczowej! Dodatkowo warto podkreślić, że dzięki temu, że są mocno napowietrzone, duża ich objętość ma stosunkowo mało kalorii. I tu pojawia się odpowiedz na zadane wcześniej pytanie:

Tak, jedzenie lodów sprzyja odchudzaniu!

Chciałabyś wykorzystać tę wiedzę w walce ze zbędnymi kilogramami? Spróbuj przez 2–3 tygodnie zastępować lodami jeden posiłek w ciągu dnia. Staraj się jednak wybierać te bez dodatku czekolady, bakalii, a także bitej śmietany. Połącz je z innymi, zdrowymi zmianami w diecie, a przekonasz się, że na efekt nie będziesz musiała czekać zbyt długo!

Które lody są najlepsze na odchudzanie?

Spośród wszystkich lodów najmniej kaloryczne są sorbety. Nie zawierają tłuszczu i dlatego gałka to jedynie ok. 25 kcal. Możesz też sięgać po lody mleczno-owocowe (gałka ma ok. 30 kcal), które oprócz wapnia dostarczają też witaminę C. Unikaj natomiast lodów śmietankowych. Aksamitną konsystencję zawdzięczają dużej zawartości tłuszczu. Jedna ich gałka to ok. 40 kcal. A gdy są z bakaliami czy czekoladą, ich kaloryczność wzrasta nawet do 90 kcal!

Jak uzupełnić dietę lodową o dodatkowe posiłki?

Wysoka temperatura otoczenia hamuje apetyt, za to zwiększa pragnienie. I jest to korzystne dla sylwetki, bo w ten sposób zjadasz mniej. Sięgaj po wodę i soki. Wybieraj jednak te niedosładzane, o kwaśnym lub gorzkim smaku. Nie tylko nie tuczą, ale też lepiej orzeźwiają. Pamiętaj jednak, by dostarczyć organizmowi minimum energetyczne, czyli dietę 1200 kcal każdego dnia. To uchroni cię przed gwałtownym spadkiem cukru, zmianami nastroju i złym samopoczuciem.

Dowiedz się więcej:

 

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 4,52 / 100 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia: