Poznaj prawdę! Czy lody pomagają w odchudzaniu?

Zastanawiasz się, czy lody mają właściwości odchudzające? Przeczytaj ten tekst i poznaj całą prawdę!

Lody a odchudzanie - czy lody pomagają w utracie wagi
fot. Fotolia

Zimne lody, sałatki oraz dania wprost z lodówki. W czasie upału sięgasz po nie dosyć często. I nawet trochę cię to dziwi, bo mimo że jesz je w sporych ilościach, wcale nie tyjesz. Dowiedz się, dlaczego!

Dlaczego warto włączyć lody do diety na odchudzanie?

By organizm strawił jedzenie, musi je najpierw ogrzać do temperatury ciała. A w przypadku lodów potrzeba do tego naprawdę dużo energii. Organizm czerpie ją ze swoich zapasów, czyli... z tkanki tłuszczowej! Dodatkowo warto podkreślić, że dzięki temu, że są mocno napowietrzone, duża ich objętość ma stosunkowo mało kalorii. I tu pojawia się odpowiedz na zadane wcześniej pytanie:

Tak, jedzenie lodów sprzyja odchudzaniu!

Chciałabyś wykorzystać tę wiedzę w walce ze zbędnymi kilogramami? Spróbuj przez 2–3 tygodnie zastępować lodami jeden posiłek w ciągu dnia. Staraj się jednak wybierać te bez dodatku czekolady, bakalii, a także bitej śmietany. Połącz je z innymi, zdrowymi zmianami w diecie, a przekonasz się, że na efekt nie będziesz musiała czekać zbyt długo!

Które lody są najlepsze na odchudzanie?

Spośród wszystkich lodów najmniej kaloryczne są sorbety. Nie zawierają tłuszczu i dlatego gałka to jedynie ok. 25 kcal. Możesz też sięgać po lody mleczno-owocowe (gałka ma ok. 30 kcal), które oprócz wapnia dostarczają też witaminę C. Unikaj natomiast lodów śmietankowych. Aksamitną konsystencję zawdzięczają dużej zawartości tłuszczu. Jedna ich gałka to ok. 40 kcal. A gdy są z bakaliami czy czekoladą, ich kaloryczność wzrasta nawet do 90 kcal!

Jak uzupełnić dietę lodową o dodatkowe posiłki?

Wysoka temperatura otoczenia hamuje apetyt, za to zwiększa pragnienie. I jest to korzystne dla sylwetki, bo w ten sposób zjadasz mniej. Sięgaj po wodę i soki. Wybieraj jednak te niedosładzane, o kwaśnym lub gorzkim smaku. Nie tylko nie tuczą, ale też lepiej orzeźwiają. Pamiętaj jednak, by dostarczyć organizmowi minimum energetyczne, czyli dietę 1200 kcal każdego dnia. To uchroni cię przed gwałtownym spadkiem cukru, zmianami nastroju i złym samopoczuciem.

Dowiedz się więcej:

 

Z czego najlepiej zrezygnować w czasie letniego odchudzania?

Gdy słupek termometru idzie w górę, nie masz ochoty na wędliny i mięsa, jak również na zawiesiste zupy i sosy. Czyli po prostu na to, co niezdrowe, tłuste i kaloryczne. To doskonała okazja, by zmienić całe menu na lekkie i łatwostrawne. Jest w nim miejsce np. na surówki i sałatki. Skrapiaj je oliwą z oliwek, ponieważ dzięki temu twój organizm otrzyma więcej cennych witamin.

Dlaczego warto włączyć do menu świeże warzywa i owoce?

Latem świeże warzywa i owoce kuszą nas swą soczystością i aromatem. A przy tym są bardzo zdrowe. Dostarczają zwykle niewiele kalorii, za to mnóstwo składników odżywczych cennych dla twojej sylwetki. Wśród nich najważniejszy jest błonnik, który poprawia perystaltykę jelit. Dzięki niemu z przewodu pokarmowego szybciej usuwane są zbędne produkty przemiany materii. Warzywa i owoce zawierają także mnóstwo witamin i składników mineralnych, które regulują metabolizm, a tym samym przyspieszają spalanie kalorii.

Poza lodami zacznij się ruszać!

Latem twoja aktywność fizyczna jest większa. W lekkich ubraniach łatwiej ci się bowiem poruszać. A spacer po plaży czy pływanie są przyjemne nawet dla leniucha. Ponadto nowe miejsca zachęcają do pieszych wędrówek i rowerowych przejażdżek. To sprawia, że każdego dnia dodatkowo spalasz trochę kalorii.

Uwaga! Kilogram mięśni spala 10 razy więcej kalorii niż kilogram tłuszczu. Tak więc im więcej się ruszasz, tym łatwiej spalasz tłuszczyk. Pamiętaj jednak, że nadwyżka tłuszczu zaczyna się spalać dopiero po 45 minutach treningu.

Jeśli nawet pozwoliłaś sobie na smaczne grzeszki, spróbuj odkupić winy małym wysiłkiem. Zobacz, ile kalorii spalisz w czasie różnych aktywności.

Dowiedz się więcej:

 
napisane na podstawie tekstu autorstwa Renaty Rowickiej/Vita

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 4,52 / 100 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj

Co musisz zrobić by mieć płaski brzuch?

 

Zobacz także

 
 
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia: