Co zrobić, gdy kupiłaś bubel

zakupy, wydatki, reklamacja, kobieta, porady prawne fot. Panthermedia
Suszarka, którą nabyłaś, popsuła się po tygodniu używania. Zastanawiasz się, do kogo zgłosić wadę.
/ 17.10.2011 07:02
zakupy, wydatki, reklamacja, kobieta, porady prawne fot. Panthermedia
Skorzystaj z gwarancji.
Jeśli przy zakupie otrzymałaś gwarancję, zanieś wadliwą rzecz do punktu serwisowego wskazanego w karcie gwarancyjnej. Wcześniej sprawdź jednak, czy nie upłynął już jej termin (zwykle wynosi on 12 lub 24 miesiące). Nie masz obowiązku skorzystania z gwarancji, możesz wybrać drogę reklamacji. Sprzedawca nie może odesłać cię do punktu serwisowego, jeśli chcesz reklamować towar u niego.

Złóż reklamację.
Idź do sklepu, w którym kupiłaś wadliwą rzecz. Sprzedawca da ci druk zgłoszenia niezgodności towaru z umową, który musisz wypełnić. Opisz, na czym ta niezgodność polega i określ, czego się domagasz. Masz prawo żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy. Pamiętaj, że reklamacja jest możliwa, tylko jeśli posiadasz dowód zakupu rzeczy.

Idź do sądu konsumenckiego.
Jeżeli sprzedawca nie chce uznać reklamacji, możesz dochodzić swoich praw przed polubownym sądem konsumenckim (działają przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej). Postępowanie jest bezpłatne. Pamiętaj jednak, że sąd konsumencki zajmie się sprawą tylko wtedy, gdy zgodzą się na nią obie strony sporu – ty i sprzedawca. Jeżeli ten ostatni odmówi, spór trzeba będzie rozstrzygnąć przed sądem powszechnym.

Pamiętaj!
Na złożenie reklamacji masz 2 lata od dnia zakupu (ten termin obowiązuje w całej Unii Europejskiej).Musisz ją zgłosić nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wykrycia wady.

Porady prawne i finansowe - forum >>