Reklamacja telewizora

Czy mogę reklamować telewizor z powodu braku określonych funkcji?

Kupiłam telewizor bez telegazety, choć ten model powinien ją mieć. Sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji, bo twierdzi, że telewizor jest sprawny. Czy ma rację? Co mogę zrobić w takiej sytuacji?
Anna J. z Obornik Poz.

Jeżeli w instrukcji obsługi  wydanej wraz z telewizorem jest informacja, że dany model telewizora posiada telegazetę, a faktycznie taka funkcja nie istnieje – należy uznać, że towar  jest niezgodny z umową, bo nie odpowiada zapewnieniom producenta. W takiej sytuacji ma Pani podstawę do wniesienia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.

Jeżeli wymiana na taki sam model telewizora, lecz z funkcją telegazety, nie będzie możliwa, to ma Pani prawo domagać się od sprzedawcy obniżenia ceny telewizora lub żądać zwrotu wpłaconej należności. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację. Jeśli będzie się wzbraniał, radzę wysłać reklamację (listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) na jego adres.

Przyjaciółka
Oceń artykuł 4 głosy
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
zakupy w markecie2010.02.11 11:55
Kupiłam kiedyś telewizor w markecie. Ku mojemu zdziwieniu, po rozpakowaniu, okazało się, że pilot do telewizora jest od innego modelu i nie mam możliwości korzystania z telewizora, bo telewizor nie miał możliwości innej obsługi niż przez pilota. Ponad miesiąc chodziłam za właściwym pilotem, mimo że od razu złożyłam reklamację. W końcu jakiś pracownik zlitował się i dał mi pilot od jeszcze innego modelu, który tym razem już "współpracował" z moim telewizorem ;)