Wiosenne ważenie... kalorii

Wielkimi krokami zbliża się wiosna. To najlepszy moment, by przygotować się do lata i zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Nie ma rady - czas zacząć liczyć kalorie! Pomoże Ci w tym elektroniczna waga kuchenna KT03NC marki Gorenje zaopatrzona w specjalny kalkulator wartości odżywczych - białek, węglowodanów, tłuszczy, cholesterolu i kalorii. Z jej pomocą żadna dieta nie będzie już wyzwaniem. A więc, do dzieła!

Wielkimi krokami zbliża się wiosna. To najlepszy moment, by przygotować się do lata i zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Nie ma rady - czas zacząć liczyć kalorie! Pomoże Ci w tym elektroniczna waga kuchenna KT03NC marki Gorenje zaopatrzona w specjalny kalkulator wartości odżywczych - białek, węglowodanów, tłuszczy, cholesterolu i kalorii. Z jej pomocą żadna dieta nie będzie już wyzwaniem. A więc, do dzieła!

Wybór diety

Zacznij od dobrania właściwej diety. Zastanów się, jaki tryb życia prowadzisz. Pracujesz np. w biurze lub banku, czy może wydatkujesz znaczne ilości energii podczas prac domowych i opieki nad dziećmi? Pomyśl, na ile możesz ograniczyć dostarczane w pożywieniu kalorie. By Twoja dieta była racjonalna, pamiętaj o dostarczeniu organizmowi odpowiedniej ilości składników takich jak białka, węglowodany, witaminy czy tłuszcze. Wszystkie posiłki powinny mieć odpowiednie proporcje poszczególnych składników, więc uzbrój się w cierpliwość, bowiem czeka Cię skrupulatne odmierzanie. Meczące? Nie, z najnowszą kuchenną wagą elektroniczną KT03NC marki Gorenje, to
zupełnie łatwe.

Dzięki wbudowanemu w urządzenie kalkulatorowi wartości odżywczych białek, węglowodanów, tłuszczy, cholesterolu i kalorii, szybko i bez najmniejszego kłopotu dowiesz się z czego składa się przygotowywany przez Ciebie posiłek. Waga posiada przelicznik dla blisko 500 najpopularniejszych potraw i napojów, począwszy od gęsich wątróbek, świeżych ostryg, surowych i konserwowych warzyw, poprzez 14 rodzajów pieczywa, 32 gatunki sera, szeroką gamę produktów mlecznych, na alkoholach skończywszy.

Zmieniamy złe nawyki

Dieta to jedno, ale by efekty odchudzania były trwałe, musisz pomyśleć o zmianie swoich nawyków. Zasmakuj na stałe w owocach, warzywach i rybach. Jedz często i mało, najlepiej pięć razy dziennie - najwięcej rano na pierwsze śniadanie, najmniej wieczorem, nie później jednak niż 4 godziny
przed snem. Pij co najmniej dwa litry wody niegazowanej dziennie. Zdecydowanie ogranicz tłuszcze zwierzęce (słoninę, smalec), cukier, sól i tłuste wędliny. Białe pieczywo zastąp pełnoziarnistym. Niech w Twoim jadłospisie na stałe zagoszczą: kiełki, brązowy ryż, kasze, odtłuszczone mleko, jogurty i kefiry. Zamiast kawy pij herbatki ziołowe oraz soki owocowe i warzywne. Pamiętaj też o kilku żelaznych zasadach w gotowaniu. Mięso najlepiej piec w folii aluminiowej lub na grillu. Unikaj smażenia w głębokim tłuszczu. Używaj ziół, ale z umiarem, gdyż ich nadmierne ilości pobudzają apetyt. Nie przesadzaj z solą i gotowymi mieszankami przypraw. Jak najmniej słódź. Pamiętaj, od tego co jesz w dużej mierze zależy Twoje zdrowie. Wybierając potrawę, miej na uwadze wartości odżywcze poszczególnych jej składników. Zapoznaj się z załączoną do elektronicznej wagi kuchennej Gorenje tabelą dla 476 rodzajów żywności. Pomoże Ci ona zorientować się, które produkty są najodpowiedniejsze dla Ciebie i Twojej diety. Wszystkie pozycje z tabeli są wprowadzone do pamięci urządzenia. Wystarczy wybrać na panelu sterowania odpowiedni kod produktu, by na dużym wyświetlaczu LCD Twojej wagi pojawiła się szczegółowa informacja na temat ilości zawartych w nim tłuszczy, cukrów, białek, cholesterolu i kalorii. Waga Gorenje pomoże Ci w tym, odmierzając poszczególne porcje z dokładnością do 1 g.

Ruch, ruch i jeszcze raz ruch!

Zacznij uprawiać sport. Żadna dieta nie będzie w pełni skuteczna, jeśli nie wesprzesz jej aktywnością fizyczną. Naprawdę nie trzeba wiele. Na początek wystarczy nawet 15 minut dziennie marszu, długi spacer z psem czy piesza wyprawa na zakupy na pobliski bazar. Po kilku dniach sama zauważysz, jak wiele osiągnęłaś zupełnie niewielkim kosztem. Zachęć bliskich do wspólnego,
aktywnego wypoczynku na świeżym, powietrzu. Poczuj, ile energii zyskałaś na wiosnę!

Oryginalny wygląd

Elektroniczna waga KT03NC marki Gorenje obok czysto funkcjonalnych walorów będzie stanowić prawdziwą ozdobę Twojej kuchni, ponieważ, jak wszystkie produkty tej słoweńskiej firmy, charakteryzuje się niepowtarzalnym designem. Swój elegancki i subtelny wygląd zawdzięcza najwyższej jakości materiałom, z których została wykonana. Duży wyświetlacz LCD, wygodny panel sterowania i niezwykła dokładność pomiaru sprawiają, że korzystanie z niej stanowi prawdziwą przyjemność.

Jeżeli nie masz swojej ulubionej diety, możesz skorzystać z propozycji Gorenje i wypróbować Wiosenną dietę 1500 kcal. Dzięki niej, w ciągu tygodnia oczyścisz swój organizm, a przy okazji możesz zgubić nawet do 2 kg.

WIOSENNA DIETA 1500 kcal

Dzień 1
Śniadanie:
100 g półtłustego białego sera ze szczypiorkiem, mały pomidor, kromka chleba pełnoziarnistego cienko posmarowana masłem.
Drugie śniadanie:
Duże opakowanie chudego jogurtu naturalnego, średnie kiwi.
Obiad:
200 g pieczonej cielęciny, dwa średnie ziemniaki w mundurkach, 200 g gotowanej marchewki z groszkiem.
Podwieczorek:
Szklanka kompotu z łyżeczką miodu lub pomarańcza.
Kolacja:
Jajko na twardo, 100 g sałatki jarzynowej z łyżeczką niskotłuszczowego majonezu, ziołowa herbata; szklanka odtłuszczonego mleka przed snem.

Dzień 2
Śniadanie:
100 g chudego białego sera ze szczypiorkiem i rzodkiewką, kromka ciemnego chleba cienko posmarowana masłem, kawa zbożowa z mlekiem.
Drugie śniadanie:
Pomidor, sucharek cienko posmarowany masłem, jabłko.
Obiad:
200 g duszonej polędwicy (bez tłuszczu), 150 g gotowanej fasolki szparagowej, dwa ziemniaki posypane natką.
Podwieczorek:
Jabłko.
Kolacja:
100 g gotowanej chudej ryby, kilka liści sałaty, herbata ziołowa; sok pomidorowy bez soli przed snem.

Dzień 3
Śniadanie:
Jajecznica z dwóch jajek ze szczypiorkiem, usmażona na 1/3 łyżeczki masła, kromka chleba, herbata z mlekiem.
Drugie śniadanie:
Sałatka z pół szklanki ugotowanego brązowego ryżu i tej samej ilości ugotowanej czerwonej fasoli, do tego łyżeczka sosu winegret.
Obiad:
Bukiet gotowanych warzyw (np. brokuły, kalafior, marchewka) około 150 g, 50 g szynki podsmażanej na połowie łyżki oleju.
Podwieczorek:
Budyń z owocami.
Kolacja:
80 g kabanosów drobiowych, dwie kromki chrupkiego pieczywa cienko posmarowane masłem; sok owocowy przed snem.

Dzień 4
Śniadanie:
100 g homogenizowanego twarożku, kromka ciemnego chleba cienko posmarowana masłem, kawa zbożowa lub herbata z mlekiem.
Drugie śniadanie:
Gruszka lub dwie marchewki.
Obiad:
200 g chudego pieczonego w folii schabu środkowego, dwa ziemniaki w mundurkach, zielona sałata z łyżeczką sosu winegret.
Podwieczorek:
Naleśnik z mąki razowej z jabłkiem.
Kolacja:
50 g żółtego sera, 100 g sałatki jarzynowej z łyżeczką niskotłuszczowego majonezu, kromka chleba pełnoziarnistego; odtłuszczone mleko przed snem.

Dzień 5
Śniadanie:
Dwie małe parówki na gorąco, kromka chleba, kawa zbożowa lub herbata z mlekiem.
Drugie śniadanie:
Pomidor, kromka pieczywa chrupkiego cienko posmarowanego masłem, jabłko.
Obiad:
200 g gotowanej, duszonej lub grillowanej ryby morskiej, surówka z 3/4 szklanki kiszonej kapusty, dwa ziemniaki w mundurkach.
Podwieczorek:
Grejpfrut lub pieczone jabłko.
Kolacja:
Omlet z jednego jajka i zblanszowanych brokułów, plasterek żółtego sera; sok owocowy albo odtłuszczone mleko przed snem.

Dzień 6
Śniadanie:
50 g polędwicy lub szynki, kromka chleba, kilka liści sałaty, kawa lub herbata z mlekiem.
Drugie śniadanie:
Kromka chleba razowego cienko posmarowana masłem, łyżka niskosłodzonego, dżemu, pół grejpfruta.
Obiad:
Filiżanka czystego czerwonego barszczu, dwa naleśniki z mielonym mięsem, drobiowym, kilka liści sałaty z łyżeczką sosu winegret.
Podwieczorek:
Kisiel.
Kolacja:
100 g wędzonej ryby (np. pstrąga), dwie kromki chleba pełnoziarnistego,cienko posmarowane masłem, herbata ziołowa; jabłko przed snem.

Dzień 7
Śniadanie:
50 g półtłustego białego sera ze szczypiorkiem i rzodkiewką, plasterek, chudej szynki, kromka chleba, kawa zbożowa.
Drugie śniadanie:
Jajko na twardo z łyżeczką niskotłuszczowego majonezu, sucharek, pół melona.
Obiad:
200 g pieczonego kurczaka bez skórki z ziołami, dwie łyżki brązowego ryżu, pomidor.
Podwieczorek:
Opakowanie jogurtu naturalnego z owocami (np. cząstkami jabłek lub gruszek).
Kolacja:
40 g makaronu z mąki żytniej zapiekanego ze szklanką szpinaku, herbata ziołowa; dwie mandarynki przed snem.
Tagi: kuchniawagaAGD
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)