Hit! Dieta na przytycie dla chudzielców + audio-komentarz dietetyka

Jedni martwią się, jak schudnąć, a ty chcesz nabrać bardziej kobiecych kształtów. Mamy na to sposób!

kobieta z pączkiem
fot. Panthermedia

Na niedowagę najczęściej skarżą się osoby, które prowadzą bardzo aktywny tryb życia, są pobudliwe, nie potrafią wypoczywać albo tracą na wadze z powodu stresu. Zyskanie na wadze bywa trudniejsze niż zrzucenie kilku kilogramów.

Dietę tuczącą wprowadzaj powoli, aby gwałtownie nie obciążyć organizmu. Zbyt duża ilość kalorycznych potraw mogłaby spowodować wzdęcia, biegunki, nudności, a nawet wymioty. Pamiętaj – objadanie się słodyczami nie jest najzdrowszym sposobem na utycie, bo grozi np. pogorszeniem wyglądu cery i cellulitem.

Pięć ważnych zasad tuczącej diety

1. Staraj się jadać 5–6 razy dziennie, zawsze o tej samej porze.
2. Po obfitszych posiłkach, np. po obiedzie, połóż się na pół godziny.
3. W jadłospisie uwzględniaj te potrawy, które szczególnie lubisz.
4. Przed głównymi posiłkami wypij pół szklanki soku warzywnego lub owocowego – pobudzi on twój apetyt.
5. Pij melisę – uspokaja i spowalnia przemianę materii.

Składniki odżywcze, które powinnaś dostarczyć organizmowi

Twoja dieta musi zawierać około 3500–3600 kcal na dobę, w tym 15% powinny stanowić białka, 30% tłuszcze, a 55% węglowodany. U osób z niedowagą często występuje niedobór białka - jego brak jest powodem zaniku tkanki mięśniowej. Na śniadanie jedz białe i żółte sery, pij kakao, do obiadu mięso lub ryby, a na kolację np. jajka. Nie zapomnij o soi i innych roślinach strączkowych!

Wprawdzie tłuszcze są dobrym źródłem energii, ale nie należy z nimi przesadzać, wystarczy 12 dag na dobę, np. 3 łyżeczki masła i 2 łyżki oleju. Nadmiar może wywołać wstręt do jedzenia lub nadkwasotę. Zadbaj, by w diecie znalazły się nienasycone kwasy tłuszczowe: olej słonecznikowy, sojowy i oliwa z oliwek.

W jadłospisie powinny znaleźć się przede wszystkim węglowodany: cukier, miód, soki owocowe, białe pieczywo, makarony, kluski. Ich nadmiar łatwo przekształca się w tkankę tłuszczową. Nie zapominaj o witaminach oraz solach mineralnych.

Tuczące przysmaki

Sałatka z brokułów

50 dag brokułów, 1/3 szklanki majonezu, łyżka koperku, 2–3 pomidory, sól, cukier, sok z cytryny
Brokuły umyj, osącz, gotuj przez kilka minut w wodzie z dodatkiem soli i cukru, odcedź, pozostaw do ostygnięcia. Wymieszaj majonez z 3 łyżkami wywaru z brokułów i koperkiem, dopraw do smaku kilkoma kroplami cytryny, solą i cukrem. Polej sosem, udekoruj cząstkami pomidorów.

Naleśniki z masą orzechową

6 naleśników, 3 łyżki rodzynków, pół szklanki słodkiej bitej śmietany, 1 żółtko, 2 łyżki cukru, 8 dag orzechów włoskich.
Orzechy przepuść przez maszynkę, dodaj żółtko, dwie łyżki cukru, utrzyj na masę. Pod koniec dodaj 2 łyżki bitej śmietany i umyte rodzynki, wymieszaj. Posmaruj naleśniki masą, złóż na cztery, zrumień na patelni. Udekoruj pozostałą śmietaną.

Pamiętaj! 1000 kcal to 3 kromki chleba, 25 dag ziemniaków, 1 jajko, 2 łyżki dżemu, szklanka tłustego mleka, 2 łyżeczki masła i 1 pączek. Jeśli codziennie zjesz 500 kcal ponad standardowe 2200 kcal, możesz utyć ok. pół kilograma tygodniowo.

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 4,38 / 338 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz