Poznaj zasady diety plaż południa! + audio-komentarz dietetyka

Najzdrowsza z błyskawicznych diet odchudzających. Poznaj zasady i efekty, które zagwarantuje dieta plaż południowych!

Dieta plaż południowych - zasady efekty i opinia dietetyka
fot. Fotolia

Czy można stracić co najmniej 5 kilogramów w dwa tygodnie - w sposób nie tylko bezpieczny, ale wręcz służący zdrowiu? Czy można bez żalu rozstać się z łakociami i pokochać nowy sposób odżywiania na tyle, że nie zechcemy już z niego zrezygnować? Tak. Brzmi to jak żart, ale nim nie jest: najzdrowszą z błyskawicznych diet odchudzających wymyślili kardiolodzy! W dodatku całkiem przypadkowo...

Jakie efekty możesz osiągnąć przy diecie plaż południowych?

  • schudniesz szybko i zdrowo
  • błyskawicznie pozbędziesz się brzucha
  • już przez pierwsze 2 tygodnie zrzucisz 5 kilogramów, nie czując głodu
  • nie będziesz odmawiać sobie wszystkiego, co smaczne
  • skutecznie poskromisz swój apetyt, ponieważ szybko "obkurczysz" żołądek

Skąd wziął się pomysł na dietę plaż południowych?

Było tak: zespół lekarzy z Florydy pracował nad dietą hamującą rozwój chorób serca. Ich zmartwieniem nie był, rzecz jasna, wygląd pacjentów - szukali takiego sposobu odżywiania, który najlepiej służyłby zdrowiu. Rozczarowani nie dość skutecznym działaniem diety niskotłuszczowej (tradycyjnie zalecanej "sercowcom"), skomponowali własną. Nazwali ją dietą plaż południa.

Szybko okazało się, że kardiolodzy trafili co najmniej w dwie dziesiątki: ze względu na serce i sylwetkę. Wśród 40 uczestników eksperymentu, stosujących różne diety, te osoby, które przestrzegały diety plaż południa, schudły od 5 do 7 kg – prawie 2 razy więcej niż inni badani!

Poza tym u nich najszybciej znikał tłuszcz z brzucha, poziom cholesterolu najszybciej wracał do normy, tylko 1 osoba wycofała się z tej diety, natomiast rygorów innych diet nie wytrzymywało średnio po 5 osób.

Główne zasady w diecie plaż południowych

Umiejętnie dobierając węglowodany i tłuszcze – jak dowiedli kardiolodzy – bez specjalnych wyrzeczeń można zeszczupleć, zmniejszając przy tym ryzyko poważnych chorób. To fantastyczna dieta na całe życie! Dieta dzieli się na trzy etapy: 1 etap diety plaż południa trwa 2 tygodnie, 2 etap diety plaż południa do osiągnięcia właściwej wagi, a trzeci do... końca życia!

Dowiedz się więcej:

napisane na zlecenie Edipresse Polska S.A.

Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Oceń artykuł 18 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Gość2012.09.17 15:17
jak mozesz to przypomnij sobie jaka to była dieta!!! ladnie proszę:)
Gość2012.08.27 22:14
pewnie mozna stracic 5 kg w 2 tygodnie ale ja chyba wolę wolniej:) w ciagu miesiaca schudlam jakies 6 kg ale nie wiem jak sie nazywala ta dieta ustalil mi ja moj dietetyk po prostu po wywiadzie i konsultacjach.
2011.03.17 13:19
Ta dieta jest super ja schudłam w 3 miesiące 16 kg jednakże wypijałam codziennie 2 litry wody oraz jadłam o tych samych porach
misia2007.10.04 19:01
Ta dieta jest naprawde skuteczna, ale wymaga wytrwalosci. Zwlaszcza w pierwszej fazie bardzo brakowlo mi owocow i makaronu, o lampce wina juz nie wspomne:) Za slodyczami nie tesknilam, bo i tak za nimi nie przepadam. Co innego chipsy, czy frytole..Dalam jednak rade. Pozniej to juz pestka, przyzwyczajasz sie i chcesz wytrwac. Czulam sie dobrze i zgubilam sporo. Polecam! Tylko bez oszustwa prosze:)
kropkaa2006.09.23 16:13
ech :(ja mimo ze bym chciala szybko schudnac to ta dieta raczej nie jest dla mnie bo ja bez owoców to nie moge zyc :( a tu nie mozna ich jesc wcale ! to juz bym wolała wogole nie patrzec na slodycze niz na owoce ;(
maryla 2006.06.21 13:01
przez ostatnie 3 miesiące schudłam 33 kilo! nie żartuję ! wiecie w jaki sposób? jaka to dieta? mż - mało żarcia! jest bardzo skuteczna ! przez pierwszy miesiąc stosowałam dietę 1000 kalorii + dieta Montiniaq, drugi i trzeci miesiąc - dieta 500 kalorii + montiniaq!!! dlatego tak mało, że zależało mi na szybszym spadku ciała :) teraz jeszcze 10 kilo i jestem laseczka jak się patrzy :) już podobno jestem, ale nie wierzę w to :) ja muszę mieć 50 kilo, a nie 60 ! pa kochani!
GOYA2006.06.02 20:09
Czy ktoś mógłby zamieścić na tej stronie przepis na tą dietę.Wszyscy tak ją zachwalają a nigdzie nie można jej znaleźć.
rrrrrrrrrr2006.05.27 11:45
ETAP PIERWSZY - jesz inaczej i tracisz kilogramy Trwa 2 tygodnie. Jest najtrudniejszy, bo organizm musi się przyzwyczaić do nowego (często znacznie różniącego się od obecnego) sposobu odżywiania. Zdarza się, że chęć na ulubione produkty jest trudna do pokonania. Na talerzu powinno się teraz znaleźć dużo białka, ale mało węglowodanów. Zjadasz trzy główne posiłki i dwie przekąski. Komponujesz je sama - nie liczysz kalorii ani nie ważysz produktów. Wskazane: chude mięsa i białe sery, ryby, jaja, orzechy, grzyby, serek tofu, warzywa o niskim indeksie glikemicznym (poniżej 60). Niedozwolone: pieczywo, ryż, ziemniaki, makaron, tłuste sery, masło, tłuste mleko, jogurt, ciasta i słodycze, alkohol, owoce i soki owocowe. 14 dni bez cukru i mąki normuje produkcję insuliny. Dzięki temu maleje ochota na słodycze. Po 2 tygodniach powinnaś ważyć kilka kilogramów mniej i mieć płaski brzuch. Przykładowy jadłospis Śniadanie: sok pomidorowy, omlet z pieczarkami, chudy ser, herbata ziołowa lub kawa z odtłuszczonym mlekiem Przekąska (godz. 10-11): chudy biały ser Obiad: sałatka z szynki, chudego sera, orzechów, doprawiona sosem z oliwy z oliwek i octu winnego Przekąska (ok. godz. 16): pomidory z mozzarellą. Kolacja: pierś kurczaka z grilla, gotowane na parze brokuły, seler i świeże pomidory, sałata Deser: 100 g chudego twarożku wymieszanego z łyżką kakao, esencją waniliową, łyżeczką kawy rozpuszczalnej i odrobiną słodziku ETAP DRUGI - wzbogacasz menu, a waga nadal spada Sama ustalasz, jak długo potrwa - najlepiej do uzyskania wymarzonej wagi. Kilogramy będziesz teraz tracić nieco wolniej, powinnaś jednak swój codzienny jadłospis wzbogacić o nowe produkty. Wskazane: razowe pieczywo, niełuskane kasze, brązowy ryż, niektóre owoce, gorzka czekolada. Niedozwolone nadal są: ziemniaki, pszenny chleb, buraki, marchewka, kukurydza, lody, dżemy, z owoców: arbuz, banany, brzoskwinie, ananas. Cały czas obserwuj swoją wagę. Jeśli dłuższy czas stoi w miejscu, zredukuj owoce do jednej sztuki dziennie, a chleb zastąp owsianką (1/2 filiżanki płatków owsianych gotuj w filiżance wody lub chudego mleka mniej więcej przez 4 minuty). Przykładowy jadłospis Śniadanie: jogurt z truskawkami lub jagodami oraz otrębami, herbata ziołowa lub kawa z odtłuszczonym mlekiem Przekąska (godz. 10-11): jajko na twardo lub chudy serek polany łyżeczką miodu Obiad: pieczony pstrąg, mieszanka warzyw (np. brokuły, papryka, zielony groszek) polana 2 łyżkami sosu sojowego, pół główki dużej sałaty, przyprawionej oliwą i octem winnym Przekąska (ok. godz. 16): gruszka, kawałek chudego sera Deser: 4 truskawki polane łyżeczką rozpuszczonej, gorzkiej czekolady Kolacja: filet z indyka, kasza kuskus, sałata z pomidorami ETAP TRZECI - trzymasz wagę, ale uważasz na to, co jesz Tak naprawdę ten etap nie jest żadną dietą. Znowu możesz jeść prawie wszystko. Ważysz już przecież tyle, ile chciałaś. Teraz najważniejsze, żebyś odżywiała się według zasad, których nauczyłaś się w pierwszym i drugim etapie. Dania główne mogą być bogatsze, nie trzeba również rezygnować z deseru - ważne jest tylko, abyś posiłki komponowała z produktów o IG poniżej 60. Od czasu do czasu możesz nawet sięgać po złe węglowodany, ale powinnaś nauczyć się je neutralizować. Jeśli masz ochotę np. na bagietkę czy marchewkę, jedz ją z dodatkiem sera lub oliwy z oliwek - to spowolni przetwarzanie cukrów. Jeśli jednak zbyt często będziesz ulegała pokusie i zauważysz, że waga niebezpiecznie idzie w górę - wróć na tydzień do pierwszego etapu, a po odzyskaniu dawnej wagi łagodnie przejdź do trzeciego. Dla regularnej pracy trzustki (wydzielającej insulinę) trzy posiłki dziennie wystarczają. Aby jednak nie ryzykować, że między posiłkami poczujesz nieznośne ssanie w żołądku, miej zawsze pod ręką coś na przekąskę, np. kilka orzeszków.
elamietek2006.05.25 13:39
c.d. Dodam jeszcze że bardzo dużo ciekawych i smacznych przepisów zdobyłam właśnie tą drogą.
elamietek2006.05.25 13:31
Witam, dla wszystkich którzy nie spróbowali bardzo polecam - efekty super, tym którzy ją znają nie muszę zachwalać. Nie ma sęsu się powtarzać bo sposób diety bardzo szeroko opisywany na różnych stronach- wystarczy kliknąć w GOOGLE dieta plaż południowych lub druga nazwa dieta south beach i wszystko jasne. Powodzenia.
anka2006.05.24 19:25
prosze was podajcie tą dietę!!!
2006.05.23 08:15
przepraszam czy mogłby mi ktos podac ta diete?bo na ta strone to chyba nie mozna liczyc.czekam juz tydzien az wyswietla dite.czy mogłby mi ktos pomoc?
Karola2006.05.22 11:55
stosowałam ta dietę dwa razy i efekty są niesamowite !!! tak naprawde wazne jest to by zmienic troche nawyki zywienia - polecam gorąco :) az miło się chudnie..
kacha 2006.05.21 21:42
ja jestem na 7 dniu I fazy i czuje sie rewelacyjnie,Schudlam juz 2.6 kg i jest super.Jem duzo a nawet wiecej jak przed dieta i chudne ;) Na prawde polecam , dieta jest rewelacyjna.W I fazie wprawdzie trzeba sie troszke wyrzec ale to tylko 14 dni ;) da sie przezyc ;)
2006.05.21 11:26
Po dwóch tygodniach zero efektu...przeszlam na kolejna faze - dalej nic...moze 2 kg schudlam...widac, nie wszystkim ta dieta służy!
eliszka2006.05.19 09:43
Wydawać by sie mogło,ze JUTRO dla wszystkich oznacza,to samo - kolejny dzień.A tu sie okazuje jednak,ze niekoniecznie...Od dwóch dni piszecie,ze ciąg dalszy jutro i nic!!!
kama2006.05.17 18:06
mam pytanie, kiedy w koncu wyswietlicie ta diete.wczoraj czytalam ze bedzie dzisiaj i nie ma!!!!czekam z niecierpliwoscia!!!!
Maryla2006.05.11 08:20
ta dieta okazala sie dla mnie strzalem w dziesiatke!dwa lata temu kupilam te ksiazke i z powodzeniem,bez wiekszych wyrzeczen latwo schudlam, i trzymam wage!Wazne dla mnie bylo to, ze moge pic kawe, nie musze przeliczac kalorii...jem pyszne lody,ktore uwielbiam...Jadlam duzo zeby schudnac! I dla mnie wlasnie: "jem zeby schudnac" stalo sie haslem przewodnim.
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz