Przegląd najpopularniejszych diet w proszku

Cieszą się popularnością wśród dziewczyn, które stawiają na szybkie odchudzanie. Zobacz, czym się charakteryzują i jak je stosować!

ładowanie... kobieta z koktajlem
fot. Fotolia/kolaż Polki.pl

Posiłki z proszku są często ratunkiem dla modelek, które przed pokazem muszą mieć idealne sylwetki. Z gotowych koktajli korzystają między innymi aniołki Victoria's Secret – Miranda Kerr i Candice Swanepoel. Posiłki z proszku są dobrą propozycją dla osób, które chcą szybko schudnąć. Docenią je także dziewczyny, które żyją w biegu. Takie posiłki zawierają też często substancje przyspieszające metabolizm, np. l-karnitynę czy zieloną herbatę.

Diety w proszku - kiedy warto je stosować?

Diety proszkowe gwarantują szybką utratę pierwszych kilogramów i uczą zdrowych nawyków żywieniowych m.in. regularnego jedzenia pięciu posiłków dziennie. Aby odchudzanie się powiodło, wybierz dietę proszkową dostosowaną do twoich potrzeb i twojego stylu życia. Możesz wybrać całodzienny program żywieniowy albo zdecydować się na tylko dwa posiłki. Ta ostatnia opcja jest szczególnie polecana osobom, które w ciągu dnia nie mają możliwości przygotowania dietetycznych posiłków lub mają niewiele czasu na ich spożycie.

Diety w proszku - dla kogo?

Diety w proszku mogą być stosowane przez wszystkie zdrowe osoby dorosłe, które mają problem z nadliczbowymi kilogramami. Nie można ich stosować w przypadku niektórych chorób przewlekłych. W razie wątpliwości zawsze warto skonsultować decyzję o odchudzaniu z lekarzem.

Diety w proszku - zanim się zdecydujesz

Zanim zaczniesz stosować dietę z torebki, skonsultuj się z lekarzem, który wykluczy przeciwwskazania. Mogą to być niektóre choroby przewlekłe takie jak nadciśnienie (niewskazane jest spożywanie tauryny i guarany), schorzenia nerek (niedozwolona duża dawka białka) czy cukrzyca.

Diety w proszku - zasady stosowania

1. Stosuj dietę nie dłużej niż zaleca producent. Zwykle zaleca się spożywanie dań z proszku od dwóch tygodni do kilku miesięcy.
2. Po zastosowaniu pełnej opcji (pięć posiłków z proszku) możesz powoli przechodzić na normalne żywienie. Stopniowo zastępuj posiłek z torebki (np. obiad) samodzielnie przygotowanym, prawidłowo zbilansowanym daniem.
3. Dietę proszkową powinno się stosować nie częściej niż dwa razy w roku.
4. Weź pod uwagę fakt, że nie ma zdrowego odchudzania bez aktywności fizycznej. Odpowiednia dawka ruchu potrzebna jest do tego, aby podczas diety tracić tkankę tłuszczową, a nie mięśniową. Regularne ćwiczenia pozwalają też uniknąć efektu jo-jo.
5. Nie łącz różnych diet proszkowych podczas kuracji.
6. Skład i recepturę koktajli i zup opracowali dietetycy, żywieniowcy i lekarze, co ma gwarantować, że taka dieta jest nie tylko skuteczna i smaczna, ale także bezpieczna, czyli że dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

kobieta z koktajlem Dieta Enlite.me Dieta Wellness by Oriflame Dieta Light Dieta Weight Care
Dieta Allevo Dieta AZ Diet - Andre Zagozda Dieta Cambridge
Uroda
Oceń zdjęcie 4 głosy
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz