12 rad, jak podkręcić metabolizm!

Tyjesz, choć jesz niewiele. Nie wiesz dlaczego? Odpowiedź jest prosta - twój metabolizm jest zbyt wolny... Przyspiesz go!

Co przyspiesza metabolizm - 12 pomysłów na jego przyspieszenie
fot. Panthermedia

1. Nie korzystaj z cudownych pigułek na podkręcenie przemiany materii

Niektóre preparaty na receptę zostały skreślone z lekospisu. Np. amfetaminy przyspieszają przemianę materii, ale uzależniają i mają niekorzystny wpływ na serce i ośrodkowy układ nerwowy. Nie warto!

2. Postaw na delikatne wspomagacze

Chrom pomaga stabilizować poziom cukru we krwi, zmniejszając również apetyt na słodycze. Magnez uaktywnia enzymy uczestniczące w przerabianiu tłuszczów i węglowodanów w energię. Wapń reguluje pracę układu nerwowego. Dieta bogata w te 3 składniki może pobudzać metabolizm.

3. Ćwicz

Trzy razy w tygodniu i dłużej niż 30 minut. To nie musi być wycisk, ale wysiłek umiarkowany. Powinien przebiegać regularnie i bez przerw. Kiedy ćwiczysz, spalasz kalorie. Ruch znormalizuje poziom cukru we krwi. Zaspokaja więc głód, bo glukoza wydobywa się z mięśni i karmi mózg.

4. Ochładzaj organizm

To pomaga pozbyć się energii ze spożytych kalorii. Polecamy saunę naprzemiennie z chłodnymi prysznicami. Niektórzy dietetycy zalecają, by trzy posiłki w dziennej diecie były chłodne. Wtedy sam musi wytwarzać ciepło, co przyspiesza przemianę materii.

5. Przyprawiaj

Czosnek, imbir, majeranek, oregano, bazylia pobudzają wydzielanie kwasów w żołądku, a te wspomagają trawienie. Uważaj jednak na sól. Zatrzymuje wodę w organizmie, co zwiększa wagę, utrudnia przemiany metaboliczne i hamuje wydzielanie toksyn.

6. Redukuj kalorie

Pierwszy raz: po okresie dojrzewania. Drugi: kiedy przestajesz ćwiczyć. Trzeci: gdy kończysz karmić dziecko piersią. Czwarty: w okresie menopauzy. Nie rezygnuj jednak z posiłków (jedz 4–5 razy dziennie). Zmniejsz tylko ich objętość i kaloryczność.

7. Pij wodę

Staraj się wypijać co najmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej dziennie. Dzięki niej przyspieszysz wydalanie toksyn z organizmu, a pamiętaj, że ich nadmiar spowalnia metabolizm.

8. Postaw na warzywa

Najlepiej 70 dkg dziennie: z tego po 30 dkg powinno być w postaci surowej, a reszta gotowana. Zawarty w warzywach błonnik reguluje pracę kwasów żółciowych i przyspiesza perystaltykę jelit.

9. Jedz wszystko

Dzienne menu powinno składać się z 30% tłuszczu, 20% białka i 50% węglowodanów złożonych. Dieta zbilansowana to strażnik dobrego metabolizmu. Gdy odejmiesz z niej węglowodany albo tłuszcze, przemiana materii ulegnie zakłóceniu.

10. Odżywiaj się regularnie

Kiedy wygłodzona rzucasz się na kolację, mózg nie potrafi w normalnym czasie zarejestrować uczucia nasycenia. Dlatego pochłaniasz większe porcje. Jeśli jesz rzadko organizm - aby jak najdłużej korzystać ze składników odżywczych - zwalnia tempo przemiany materii.

11. Nie głoduj, bo wtedy organizm przełącza się na tryb awaryjny

Oszczędza energię, bo przyszły kryzysowe czasy. Kluczem do sukcesu jest jedzenie często, ale mało. To reguluje pracę hormonów i dostarcza odpowiednią ilość glukozy we właściwym czasie.

12. Przestań się stresować

Pod wpływem przewlekłego stresu organizm wydziela hormony (adrenalinę, kortyzol). Wtedy tyjesz w okolicach brzucha. Aby zachować zgrabną figurę, zgłębiaj tajniki technik relaksacyjnych. Tylko w ten sposób przyspieszysz metabolizm.

Dowiedz się więcej o odchudzaniu:


napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w magazynie Uroda

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 4,35 / 17 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj

Jak i gdzie bezpiecznie kupować suplementy?

 

Zobacz także

 
 
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz