Hit! Jeden dzień z książki Ewy Chodakowskiej!

Zobacz, jak wygląda jeden dzień z magicznego planu odchudzającego Ewy Chodakowskiej. Oto fragment książki specjalnie dla Was!

Dieta Ewy Chodakowskiej - 1 dzień z książki
fot. Fotolia/ONS/kolaż Polki.pl

Dieta Ewy Chodakowskiej - jadłospis na 1 dzień

Śniadanie: 3 łyżki muesli (bez cukru) z garstką rodzynek, orzechów włoskich i szklanką jogurtu naturalnego, 2 owoce kiwi
Przekąska
Obiad: porcja makaronu pełnoziarnistego, pieczona pierś kurczaka pokrojona w kostkę, sałatka: garść zielonej ciętej fasolki, 5–6 pomidorków koktajlowych, natka pietruszki, porwane listki sałaty – wszystko wymieszane i skropione oliwą
Przekąska
Kolacja: sałatka Cezar: 10 dużych liści sałaty lodowej lub rzymskiej (100 g), 5 pomidorów koktajlowych (50 g), 75 g piersi z kurczaka, 30 g grzanek z kromki chleba graham, 5 g parmezanu pół łyżeczki czarnego i białego sezamu (po 5 g), 1 białko jaja kurzego (20 g), sok z połowy pomarańczy (100 ml), sól i pieprz do smaku ocet balsamiczny, czerwona papryka do smaku

Sposób wykonania sałatki Cezar: Sałatę umyj, porwij na małe kawałki. Do oddzielnej miseczki wciśnij sok z połowy pomarańczy, dodaj łyżeczkę oliwy, odrobinę soli i zmielonego pieprzu. Pierś z kurczaka pokrój na bardzo cienkie plasterki, zamarynuj je w occie balsamicznym i czerwonej papryce. Następnie posmaruj mięso białkiem, posyp ziarnami sezamu, usmaż bez tłuszczu na patelni grillowej i pokrój na centymetrowe kawałki. Kromkę chleba pokrój w małe grzanki, zrumień na patelni. Pomidorki koktajlowe pokrój na ćwiartki. Połącz sałatę z sosem z soku pomarańczowego i oliwy, dodaj kurczaka i pomidorki. Wszystko wymieszaj, sałatkę posyp grzankami i tartym parmezanem.

Dlaczego warto włączyć takie danie do diety?

Sałata jest bardzo dobrym źródłem rozpuszczalnego błonnika. Spożywanie produktów bogatych w błonnik pokarmowy sprzyja obniżaniu „złego” cholesterolu LDL. Błonnik to także niezbędny składnik każdej diety odchudzającej. Mięso z piersi kurczaka jest bardzo dobrym źródłem białka potrzebnym nie tylko do budowy i odbudowy mięśni, ale także do produkcji enzymów trawiennych i ciał odpornościowych czy do regulacji nawodnienia organizmu.

W grzankach z chleba graham znajduje się błonnik nierozpuszczalny, który w przewodzie pokarmowym ma zdolność neutralizowania metali ciężkich dostających się do organizmu z zanieczyszczonego środowiska. Pomidory to cenne źródło likopenu, który jest szczególnie potrzebny panom, ponieważ niweluje szkodliwe działanie stresu oksydacyjnego na plemniki.

Warto wiedzieć

Warzywa zielone, takie jak brokuły, brukselka, szparagi czy szpinak, to główne źródło kwasu foliowego, czyli witaminy B9, której spożycie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka trzustki. Kwas foliowy jest niezbędny do odpowiedniego podziału komórek, powielania DNA i produkcji czerwonych krwinek, dlatego jest tak ważny przed poczęciem i w czasie ciąży. Oprócz wymienionych warzyw, kwas foliowy występuje również w brązowym ryżu, grochu, soczewicy, ciecierzycy, drożdżach piwowarskich i jęczmieniu.

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 3,88 / 32 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz