Chcesz schudnąć? Poznaj zasady diety strażników wagi!

Dieta ta jest bardzo łatwa i przyjemna w stosowaniu. Nie zawracasz sobie głowy kaloriami - jesz co chcesz, liczysz punkty i chudniesz!

Dieta strażników wagi - zasady i jadłospisy
fot. Fotolia

Wymyślili ją Amerykanie. Obecnie tamtejsi dietetycy uważają ją za jedną z najskuteczniejszych i najbezpieczniejszych diet. Osoby o dużej nadwadze mogą ją stosować nawet kilka miesięcy. Schudnąć można nawet 6 kg na miesiąc.

Zasady diety Strażników Wagi

  • Każdy produkt spożywczy ma przypisaną liczbę punktów. Listę produktów i przykładowe jadłospisy znajdziesz na następnych stronach.
  • Osoba o wadze 60–68 kg, jeśli chce schudnąć, powinna dbać, aby wszystkie posiłki w ciągu dnia nie przekraczały 17 punktów. Przy wyższej wadze (69–70 kg) można „zjeść” 18 punktów, a przy jeszcze wyższej od 20 do 22 punktów.
  • Codziennie wolno „zaoszczędzić” 4 punkty, aby potem zjeść np. pyszny deser. Wszystkie niewykorzystane punkty trzeba jednak zużyć w ciągu tygodnia.
  • Teoretycznie możesz jeść wszystko, musisz tylko pilnować limitu punktów. W praktyce jednak tłuste produkty zwierzęce i słodycze powinnaś ograniczać do minimum. W przeciwnym razie wykorzystasz dozwolone punkty na mało wartościowe produkty i nie będziesz mogła zjeść tego, co jest odżywcze. Zacznie ci brakować białka, witamin, minerałów.
  • Suma punktów wszystkich łakoci zjedzonych w ciągu tygodnia nie może przekroczyć 14.
  • Ćwicząc codziennie 30 minut, możesz dodać sobie 2–4 punkty.
Nasza rada! Komponując dietetyczny jadłospis, pamiętaj, że powinnaś jeść 4–5 posiłków. Najlepiej, aby w każdym z nich były warzywa lub owoce. Wiele warzyw ma 0 punktów, więc możesz jeść ich naprawdę dużo.

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 5,00 / 7 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz