Dieta białkowa: schudniesz 5 kg i więcej + audio-komentarz dietetyka

Masz dość nieskutecznych prób odchudzania? Tym razem na pewno ci się uda. Nie będziesz głodować i rozprawisz się z nadwagą raz na zawsze!

kobieta, jedzenie

Białkową dietę opracował lekarz, dr Pierre Dukan. Nie jest to kolejna błyskawiczna dieta cud, po której tusza wraca jak bumerang. Dieta białkowa dr. Dukana to coś więcej niż tylko recepta na gubienie tłuszczu. Podzielona jest na 4 etapy.

Na czym polega?

Przez pierwsze dwa będziesz zrzucać nadwagę (w pierwszym tygodniu nawet więcej niż 5 kg), trzeci i czwarty zapewnią ci ochronę przed efektem jo-jo. Choć proces chudnięcia może być długi (zależy od tego, ile masz nadwagi), pierwsze efekty przyjdą zaskakująco szybko. To doda ci skrzydeł. Co więcej, jesz, ile i kiedy chcesz. Nie wolno wręcz opuszczać posiłków! Musisz za to dużo pić (przynajmniej 3 l), głównie wody, bo zapewnia prawidłowe oczyszczanie organizmu.

Zalety i wady planu dr. Dukana

Plusy:
Przyspiesza tempo przemiany materii nawet o 30%, bo trawienie i wchłanianie białka wymaga dużych nakładów energii ze strony organizmu. Dodatkowo białko zmniejsza łaknienie i na długo daje uczucie sytości. Diety odchudzające często prowadzą do utraty masy mięśni. Tu nie ma tego ryzyka, bo właśnie białko, główny składnik tej diety, jest podstawowym budulcem dla tkanki mięśniowej.

Minusy:
Nie jest to dieta dla każdego. Nie powinny jej stosować osoby z cukrzycą, chorymi nerkami, nadciśnieniem. Organizm dostaje znikomą ilość węglowodanów i jako źródło energii wykorzystuje kwasy tłuszczowe. Prowadzi to do zakwaszenia organizmu i wpływa na osłabienie koncentracji oraz częste zmiany nastroju. Duża ilość białka podnosi też ciśnienie, a produkty jego rozkładu obciążają nerki. Dlatego podczas stosowania diety trzeba wypijać min. 3 l płynów dziennie, co umożliwi oczyszczenie organizmu. Ta dieta grozi też zaparciami.

Szczegółowy plan odchudzania przy diecie białkowej

Etap 1: Mocne uderzenie
Jesz, ile chcesz, ale przez 2–5 dni dozwolone są tylko produkty zawierające białko, np.: chuda wołowina, cielęcina, drób bez skóry (oprócz kaczki i gęsi), jajka, chudy nabiał, owoce morza i ryby (także te tłuste, bo zawierają zdrowe kwasy tłuszczowe). Możesz dodawać do nich zioła, szczypior, cebulę, ocet, sok z cytryny. Ogranicz sól. Jedz potrawy smażone bez tłuszczu, pieczone, gotowane. Pij wodę, herbatki, gorzką kawę.

Etap 2: faza naprzemienna
Znajdą się tu produkty białkowe, dozwolone w etapie 1, a oprócz nich warzywa w dowolnej ilości (ale bez ziemniaków i roślin strączkowych, bo zawierają dużo skrobi). Jedz tak: przez 5 dni posiłki białkowowarzywne, przez kolejnych 5 – posiłki białkowe (jak w fazie 1). I tak na zmianę, aż zgubisz całą nadwagę (czyli nawet kilka miesięcy). Przy małej nadwadze mogą być 2 dni białkowe, 5 warzywno-białkowych.

Etap 3: Powolne wyjście
Do składników z poprzednich faz dodaj nowe. Codziennie: porcję owoców, 2 kromki pełnoziarnistego chleba, 2 plasterki żółtego sera. Dwa razy w tygodniu: porcję makaronu, ryżu, ziemniaków. Posiłki komponujesz dowolnie, ale na jeden dzień w tygodniu wracasz do fazy uderzeniowej (etap 1). Czas trwania: 10 dni za jeden stracony już kilogram (np. 100 dni za 10 kg).

Etap 4: Stabilizacja
Jesz, co tylko chcesz, przez 6 dni tygodnia (zachowując dobre zwyczaje dietetyczne, które przyswoiłaś w poprzednich etapach). Natomiast przez jeden dzień (nie w weekend) stosuj dietę z fazy uderzeniowej. Codziennie jedz 3 łyżki stołowe otrąb owsianych (np. z jogurtem czy twarożkiem). Ten sposób odżywiania stosuj już zawsze.
napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w Pani Domu

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 4,04 / 233 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz