Sposoby na poskromienie apetytu

Stosuj naszych 8 dietetycznych reguł, dzięki nim nie będziesz wiecznie głodna, ale za to lżejsza

para, jedzenie, restauracja, hamburger

1. Zawsze jedz pięć posiłków dziennie (trzy główne i dwie przegryzki) co trzy, cztery godziny. Twój organizm potrzebuje stale dostarczanej energii, w przeciwnym razie zaczyna ją oszczędzać poprzez spowolnienie tempa przemiany materii, a to sprzyja tyciu.

2. W każdym głównym posiłku powinno znaleźć się białko (np. jaja, ser, mięso, ryba), węglowodany (np. pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane, muesli, kasze) i ograniczone ilości tłuszczów roślinnych (oliwa z oliwek, olej lniany).

3. Do każdego głównego posiłku dodawaj warzywa. Jedz je surowe lub przygotowane na parze (stracą niewiele witamin). Dwa razy dziennie jedz owoce. Za porcję możesz uznać owoc średniej wielkości (np. jabłko). Są świetne jako drugie śniadanie.

4. Zawsze pamiętaj o śniadaniu! To pierwszy posiłek po wielogodzinnym, nocnym „głodowaniu”, więc powinien być wartościowy i dawać energię na początek dnia.

5. Podczas przygotowania posiłku pamiętaj o zasadzie „jednego talerza”. Posiłek zawsze zaczynaj od warzyw i owoców, dzięki temu szybciej wypełnisz żołądek i w rezultacie zjesz mniej.

6. Mięso ma stanowić 1/4 wyżywienia, węglowodany – 1/4, a warzywa – 1/2. Zachowuj te proporcje w codziennej diecie.

7. Ostatni posiłek zjadaj najpóźniej trzy godziny przed snem. Zapomnij o zasadzie „nie jeść po 18”, bo jeśli kładziesz się spać o północy, to będziesz tak głodna, że zjesz coś tuż przed snem (najczęściej to, co będziesz miała pod ręką).

8. Wieczorem unikaj potraw ciężkostrawnych, z dużą ilością błonnika (w nocy organizm powinien się zregenerować i odpocząć) oraz owoców (zawierają dużo cukrów prostych).

Oceń 4,26 / 38 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj

Jak i gdzie bezpiecznie kupować suplementy?

 

Zobacz także

 
 
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz