Dieta płaskiego brzucha

Możesz jeść różne, pyszne rzeczy, wystarczy, że będziesz przestrzegać prostych zasad diety płaskiego brzucha, a po 28 dniach osiągniesz wspaniałe efekty!

kobieta, brzuch

ZASADA 1: 400 kalorii w każdym posiłku

Prawdopodobnie zdążyłaś zauważyć, że nasze produkty zawierające MUFA wcale nie są specjalnie niskokaloryczne. Odchudzając się, zazwyczaj starasz się unikać orzechów, oliwy czy czekolady. Ale ponieważ MUFA są tak ważne, gdy usiłujesz się pozbyć tłuszczu na brzuchu, szczególnie istotne staje się kontrolowanie liczby kalorii w pozostałych produktach, które zjadasz. Każdy nasz posiłek zawiera MUFA oraz około 400 kalorii. Dodatkową korzyścią jest to, że możesz nasze posiłki dowolnie zamieniać w zależności od tego, na co akurat masz ochotę. Możesz więc zjeść śniadanie na obiad czy lunch na śniadanie. Albo nawet cztery śniadania w jeden dzień! To również ułatwia przestrzeganie diety: być może nie każdy posiłek będzie ci smakował, jeśli jednak znajdziesz swój ulubiony, możesz się nim cieszyć do woli.

1600 kalorii dziennie to właśnie tyle, ile potrzeba kobiecie średniego wzrostu, o przeciętnej sylwetce i średnim poziomie aktywności fizycznej, by uzyskać idealną wagę. Nasz plan nie zakłada głodzenia się – 1600 kalorii dziennie wystarczy, by dostarczyć ci odpowiedniej ilości energii i wspierać twój układ odpornościowy, co oznacza, że nie będziesz się czuła zmęczona, niezadowolona, poirytowana ani głodna. A jednocześnie na twoim brzuchu nie będzie się odkładał zbędny tłuszcz!

ZASADA 2: Przerwy między posiłkami nie dłuższe niż 4 godziny

Nie muszę ci chyba mówić, że żadna dieta nie zadziała, jeśli będziesz przez nią zmęczona lub głodna. To właśnie dlatego dieta płaskiego brzucha wymaga od ciebie, byś jadła przynajmniej raz na 4 godziny. Dłuższe przerwy między posiłkami mogą sprawić, że będziesz zbyt głodna i poirytowana, by zachować jasność umysłu. Oznacza to, że nie będziesz miała energii ani cierpliwości, by myśleć o zdrowym posiłku, nie mówiąc już o przygotowaniu go. Zamiast tego będziesz miała ochotę rzucić się na pierwszą jadalną rzecz, którą zobaczysz (torebkę chipsów, płatki bez mleka prosto z pudełka, ciastka itd.). W naszej diecie bardzo ważne są przekąski, ale to, kiedy je jesz, zależy wyłącznie od ciebie. Ja na przykład lubię wrzucić coś na ząb wieczorem, przy pracy, ale niektóre z moich koleżanek wolą zjeść coś po południu, zanim przyjdzie pora późnego obiadu. Cynthia opracowała wiele różnych zestawów przekąskowych, które możesz przygotować wcześniej i na przykład wziąć ze sobą do pracy.

ZASADA 3: MUFA w każdym posiłku

Jak już wiesz, MUFA to skrót od angielskiego wyrażenia monounsaturated fatty acid, co oznacza kwas tłuszczowy jednonienasycony, czyli zdrowy dla serca rodzaj tłuszczu, chroniący również przed innymi chorobami, który możesz znaleźć na przykład w migdałach, maśle orzechowym, oliwie z oliwek, awokado, a nawet w czekoladzie.

Ale to nie wszystko! MUFA są również naprawdę pyszne! Wyobraź sobie sałatkę skropioną oliwą z oliwek lub kawałek czekolady! Nasze przekąski to posiłki bogate w MUFA. Możesz zamieniać składniki mające podobną liczbę kalorii. Dokładną zawartość kalorii w każdym produkcie zawierającym MUFA znajdziesz w książce "Dieta płaskiego brzucha".

Fragment pochodzi z książki Liv Vaccariello i Cynthi Sass - "Dieta płaskiego brzucha", która ukaże się w księgarniach już 23 kwietnia 2009!

Liv Vaccariello i Cynthia Sass
Oceń artykuł 28 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Gość2012.05.17 12:30
Dla ciężko pracującego fizycznie to raczej 3000, a nie 1600 :]
Aga2009.08.04 21:39
1600 kalorii dziennie to dla kogos ciezko pracujacego fizycznie moze i odpowiednia ilosc, ale ja normalnie jem 1500 to jak mam schudnac kiedy zaczne jesc wiecej.
N2009.07.22 13:54
Polecam książkę, na prawdę można z nią schudnąć.
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz