Zdrowo i skutecznie! Schudnij z niskokaloryczną dietą 1500 kcal

Obniż kaloryczność dań i ciesz się spadającą wagą! Poznaj zasady diety niskokalorycznej oraz propozycje zdrowych jadłospisów.

Dieta niskokaloryczna - zasady i jadłospis przy diecie 1500 kcal
fot. Fotolia

Dlaczego warto wprowadzić w życie niskokaloryczną dietę?

Jeśli połączysz ćwiczenia z niskokaloryczną dietą, spalisz 4 razy więcej kalorii! Nie będziesz czuła głodu, bo dziennie dostarczasz organizmowi 1500 kcal, a posiłki mają sporo białka i błonnika. Badania wykazały, że białko zmniejsza wydzielanie greliny – hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu. A błonnik pęcznieje w żołądku, dając poczucie sytości i dodatkowo wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej.

Czy dieta 1500 kcal jest dietą niskokaloryczną?

Choć pewnie wydaje ci się, że 1500 kcal to naprawdę dużo, tak naprawdę dostarczając taką porcję energii organizmowi i tak zmuszasz go do czerpania jej z nagromadzonych zapasów.

Każda dorosła osoba potrzebuje mniej więcej od ok. 1700 do ok. 3000 kcal dziennie (w zależności od trybu życia i płci). Tak więc dieta 1500 kcal jest dietą niskokaloryczną, ale daleko jej do głodówki. Dlaczego warto jej spróbować? Bo jest zdrowa i nie doprowadzi do pojawienia się efektu jojo!

Menu przy niskokalorycznej diecie 1500 kcal

Przykład nr 1
Śniadanie:
398 kcal
Płatki z mlekiem: szklanka niesłodzonych płatków zbożowych, szklanka chudego mleka, szklanka krojonych owoców, np. jagód, truskawek
Przekąska: 200 kcal
Musli: małe opakowanie jogurtu naturalnego, łyżeczka miodu, 3 płaskie łyżki niesłodzonego musli
Lunch: 290 kcal
Sałatka nicejska: 90 g tuńczyka w sosie własnym, 2 szklanki pokrojonej sałaty rzymskiej, pół pokrojonego pomidora, 3 czarne oliwki, szklanka pokrojonej zielonej fasolki, po łyżce oliwy z oliwek i octu winnego. Wymieszaj wszystkie składniki.
Przekąska: 100 kcal
Popcorn: szklanki kukurydzy prażonej w mikrofalówce, skropionej odrobiną oleju rzepakowego
Obiad: 534 kcal
Szaszłyki: 85 g piersi kurczaka bez skóry, pokrojonej w dużą kostkę, 4 małe pieczarki, po pół zielonej papryki i cebuli pokrojonych w kawałki.
Kawałki kurczaka, warzywa i pieczarki nadziej na szpadki i posmaruj octem balsamicznym. Upiecz na grillu. Podaj ze szklanką brązowego ryżu i połową szklanki gotowanych warzyw.

Poznaj więcej dietetycznych jadłospisów:


Publikacja:
Agata Bernaciak Redaktor, Wydawca serwisu
Oceń artykuł 105 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Andżelika2014.10.31 11:10
nie można za bardzo ograniczać kalorii. Ważne są nasze indywidualne predyspozycje, np. jeśli mamy 175 dieta 1000kcal to zdecydowanie za mało, ale jeśli mamy 158 to śmiało możemy jej spróbować. Zrozumiałam to dzięki artykułowi, który znalazłam na diety-odchudzajace.info.pl/dobra-skuteczna-dieta-odchudzajaca-i-niskokaloryczna dobrze dobrana dieta to podstawa!
hemhem2013.10.27 16:31
nie polecam popcornu z patelni jak juz macie ochote to taki z mikrofalowki, co do sniadania jak najbardziej,i pic duzo wody nic z barwinikami ani gazem . i pić jedną szklanke swiezowyciskanego (wlasnorecznie w domu lub kupny sok marchwiowy jednodniowy) duzo ruchu skakanka bieganie rolki brzuszki i jest sie chudszym na obiad nie musi byc saszlyk i trzeba zmieniac cwiczenia co jakis czas.pic rano i wieczorem jedna po jednej szklance maslanki.Ograniczyc chleb i ziemniaki. Polecam kilka tygodni i 15-20kg mniej !
Ewelina KLUM, Bytom2011.10.14 16:48
BH.223. MOTTO: Marchewka świeża, a marchewka gotowana wg propagatorów IG !! ***** ŚWIEŻA MARCHEWKA WG IG = 35 JEST PRODUKTEM NA TZW. SZCZUPLENIE I TO PRAWDA ZNANA: Ale podawanie przez speców od Indeksu Glikemicznego, wskaźnika IG dla marchewki gotowanej, jako produktu na tzw. tycie IG = 85, jest dużym błędem i najprawdopodobniej źle zidentyfikowanym procesem gotowania, lub najpewniej kolejną niesprawdzoną i błędną pseudo teorią, na chybił trafił. O CO CHODZI ?! Marchewka zawiera skrobię tj. węglowodan, czyli cukier wielokrotnie złożony, który poddany procesowi gotowania mógłby ulec rozłożeniu tzn. wiązania międzycząsteczkowe, uległy by zerwaniu czyli mogłaby wówczas np. glukoza wydzielić się nieco szybciej podnosząc poziom cukru, ale proszę Państwa jest to tylko niewłaściwa wizja, która biologicznie mogłaby mieć miejsce, ale zwyczajnie NIE ma. PRAWDA REALNA, WYGLĄDA JEDNAK OTO TAK: Zarówno marchewka świeża jak i gotowana podnoszą niemal do identycznej wysokości poziom cukru we krwi po ich spożyciu i jest to poziom bardzo NISKI; ok. 13% wzrostu. Ci specjaliści tzw. propagatorzy teorii o IG, może i ugotowali sobie marchewkę, ale od strony merytorycznych badań identyfikacyjnych, poza zjedzeniem tejże marchewki nie poczynili NIC, oprócz tworzenia nierealnych, błędnych teorii typu fiction. GOŁYM OKIEM WIDAĆ, ŻE CI SPECJALIŚCI OD IG, CYNICZNIE I BEZCZELNIE: Potwierdzają nieprawdy biologiczne, które sami głoszą OŚMIESZAJĄC się przy tym skutecznie. ***** RADA JEST JEDNA: Należy od zaraz odrzucić wszelkie tabele IG, całą tę Ich wymyśloną, nieprawdziwą i w najwyższym stopniu nierealną grę; z życiem i zdrowiem zwłaszcza chorych na cukrzycę, ludzi wczytujących się w tę wirtualną i bzdurną teorię. Ważne są jednak tzw. NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu, czyli GLUKOZA naturalna, niezbędne dla naszego mózgu. Odnośnie konsumpcji to ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego. R E F L E K S J A: INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes. CHLEB TYPU KR-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA: 80% ENERGII (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 26% wzrostu). W całych swoich dziejach LUDZKOŚĆ (7 MLD), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego PRODUKTU ŻYWIENIOWEGO. ZOBACZ TEŻ; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW. Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. ***** Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
Ewelina KLUM, Bytom2011.10.14 16:46
BH.30. MOTTO: Stabilny poziom cukru we krwi przez 24h !! ***** PODJADANIE W NOCY LUB PODCZAS DNIA TO ZAWSZE JEST Z GŁODU, KTÓRY ODCZUWAMY WTEDY: Gdy poziom cukru we krwi spada. Podwyższamy go zawsze; dużą oczywiście proporcjonalną ilością tzw. NISKICH węglowodanów, tj. do 26% wzrostu; czyli naszym ludzkim paliwem, a więc GLUKOZĄ naturalną. Głód u człowieka to czerwona lampka w samochodzie pokazująca, że paliwo się kończy. Zatankuj i Ty. Musisz podnosić sobie poziom cukru szybko, w kategoriach dozwolonych i utrzymać długo, wtedy nie czujesz głodu. ŁAKNIENIE, STAN PUSTKI W ŻOŁĄDKU, TZW. SSANIE: Odczuwamy także wówczas, gdy do pustego żołądka (np. 2 godziny przed obiadem) wydziela się sok trawienny (kwas solny). Neutralizujemy go skutecznie zasadotwórczym sokiem z cytryny (np. dodając do herbaty). Eliminujemy zatem, również i to źródło odczuwania GŁODU. TAK UŁOŻYŁA TO PRZYRODA PLANETY O NAZWIE ZIEMIA. JEŚLI KTOŚ MÓWI INACZEJ: Nawet ten z tytułami to zwyczajnie powinien sobie wykonać najprostsze badania, a wtedy dostrzeże, iż przyroda naszej planety jest jedna i finalnie tworzy logiczną perfekcję. Ułożone są zatem przez PRZYRODĘ wszelkie zależności pierwiastkowe, czyli żywieniowe również. Problem jedynie jest z identyfikacją ewolucyjnych dokonań naszej przyrody, bo to można zrealizować jedynie poprzez wykonanie setek elementarnych badań laboratoryjnych. Ten kto je wykona dopiero może mówić: REALNĄ prawdę. ***** POCZYTAJ, ZAPOZNAJ SIĘ TO WYSTARCZA: Jednak koniecznie pamiętaj o CHLEBie typu KR-IRL, ponieważ to on głównie utrzymuje poziom cukru w stabilnej strefie, czyli nie odczuwasz głodu. KONKLUZJA finalna: Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB typu KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk/24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie. R E F L E K S J A: INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes. CHLEB TYPU KR-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA: 80% ENERGII (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 26% wzrostu). W całych swoich dziejach LUDZKOŚĆ (7 MLD), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego PRODUKTU ŻYWIENIOWEGO. ZOBACZ TEŻ; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW. Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. ***** Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
mugmi2011.08.26 10:52
w każdej książce o żywieniu człowieka w tabelach kalorycznosci popcorn, nawet ten bez tłuszczu ma 360kcal w 100gramach dodajcei jeszcze olej rzepakowy do tego... to ma więcej kalorii niż porządny obiad a walorów zdrowotnych zero!!!
tab2009.12.08 01:24
I tak najwazniejszy jest sport. Sport i L-karnityna Direct nie pozwolą nam przytyć :)
tab2009.12.08 01:14
I tak najwazniejszy jest sport. Sport i L-karnityna Direct nie pozwolą nam przytyć :)
noema2009.11.21 01:16
wole razowca, twaróg i pomidora na śniadanie niż płatki i owoce po ktorych jestem głodna po godzinie, a tak jedząc to co wyżej wymieniłam o 7 rano drugie śniadanie mogę spokojnie zjeść o 11....
czeko-noc2008.08.07 00:47
Wielka szkoda, że sa tylko dwa przykładowe menu ;/ ! Dieta idelana na kilka miesiecy stosowania (lub całe zycie,jesli ktoś, jak np. ja przy swoim wzroscie powinien tyle kcal spozywać). Napewno wykorzystam te dania.
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz