Lubisz podjadać?

Nie martw się. To już nie problem. Okazuje się, że możesz dzięki temu schudnąć

Chciałabyś tracić na wadze co kilkanaście minut? Zbyt piękne, by było możliwe? Norah Elizabeth Lane, autorka książki „The 13 Minute Diet”, rozpętała burzę. Dieta o nazwie Vitaline mówi: „Jedz bardzo często, za to niewiele”. „Niewiele” to bardzo adekwatne słowo. Porcje są wielkości małego paznokcia albo połówki łyżeczki od herbaty.

Opinia Elżbiety Janisławskiej, sekretarza redakcji pisma „Uroda”:
– Lubię jeść nieduże porcje, ale często. Dieta 13 minut wydawała się więc z jednej strony idealna dla mnie, z drugiej – częstotliwość posiłków jednak trochę mnie przerażała. I słusznie. Nastawiłam w swojej komórce dzwonek, który co kilkanaście minut przypominał o kolejnym posiłku. Kryzys miałam już drugiego dnia.
Największym problemem okazała się dla mnie jednak nie częstotliwość i mikroskopijność posiłków (można się tym najeść), ale brak słodyczy – dieta jest tak restrykcyjna, że grzechem wydaje się nawet spojrzenie w kierunku eklerki. Dobrze, że można znaleźć na stronie radę, która pomaga utrzymać reżim i motywację.

Przepis dla Ciebie: Bezowe jabłka
- 0,5 kg jabłek
- słodzik
- 1/4 łyżeczki zmielonego cynamonu
- 2 jajka
Obierz i pokrój jabłka.
Gotuj je z dodatkiem jednej łyżki wody, cynamonem do momentu, aż będą miękkie. Wbij żółtko i przełóż wszystko do 4 miseczek żaroodpornych. Ubij białka jajek, aż będą sztywne, dodaj do smaku skruszony słodzik. Polej tym jabłka i piecz w piekarniku 350°C przez ok. 15 minut. Gotowe!

Jak to się robi?
Dieta jest dostosowana indywidualnie do Twoich potrzeb. Aby ją zdobyć, trzeba wejść na stronę: www.vitaline-slimming.co.uk i zapłacić blisko 50 funtów. Potem wypełniasz ankietę (z uwzględnieniem kłopotów zdrowotnych). Dostaniesz rozpiskę na cztery tygodnie. Oczywiście nie pogryzasz cały dzień wszystkiego bez kontroli. Masz trzy posiłki – bardzo dietetyczne. W międzyczasie pogryzasz, ale w równych odstępach.
Dozwolone: małe porcje mięsa i warzyw, odrobina tłuszczu. Mało węglowodanów, sporo protein. W pierwszym tygodniu zero alkoholu. Drugi tydzień jest mniej restrykcyjny. W grę wchodzi kieliszek wina i trochę więcej owoców.
Cukier jest kompletnie wykluczony. Podczas odchudzania nie możesz ćwiczyć zbyt intensywnie. Zalecane są tylko spacery, pływanie itp. Jedz ciepłe posiłki. Dadzą Ci więcej energii. Ile można schudnąć? 2,5 kg w 2 tygodnie.

2. Dieta trenera gwiazd
- dla wysportowanych
Trenerowi Davidowi Kirschowi i jego książce „Nowojorski system radykalnej przebudowy ciała” (K.E. Liber 2006) zaufały znane aktorki i modelki: Naomi Campbell, James King, Linda Evangelista i Liv Tyler. Heidi Klum, dzięki diecie i ćwiczeniom Kirscha, wróciła do rewelacyjnej figury już dwa miesiące po urodzeniu dziecka! Skuteczność systemu Kirscha amerykańscy telewidzowie mogli obserwować na ekranach swoich telewizorów. My możemy poczytać o nim w książce.

Opinia Alicji Klarkowskiej, dyrektor artystycznej pisma „Uroda”: – Jestem osobą wysportowaną, trenuję ok. 11 godzin w tygodniu. A jednak ten program sprawił, że byłam wyczerpana. W ciągu dwóch tygodni – jak na osobę bez nadwagi – schudłam sporo, bo aż 3 kg. Ostrzegam, ten program pochłaniał mój cały czas wolny. Oprócz ćwiczeń, gotowania i pracy nie robiłam już nic. Jeśli chcesz zastosować ten program, a od dawna nie ćwiczysz, musisz się najpierw przygotować. Moje efekty: po dwóch tygodniach miałam bardziej jędrne ciało, mięśnie stały się bardziej widoczne.

Przepis dla Ciebie: Omlet z samych białek
2 białka zmieszaj z wodą i odrobiną soli. Dodaj pokrojony plaster chudej drobiowej wędliny. Patelnię spryskaj beztłuszczowym sprejem do smażenia (kupisz w sklepach dla sportowców).

Jak to się robi?
Zrezygnuj z węglowodanów: cukier, makaron, ryż, chleb. W zamian wprowadź do jadłospisu warzywa, sałatę, chude mięso, jajecznicę z samych białek i koktajle proteinowe. Przykładowy jadłospis: omlet z białek na śniadanie, warzywa duszone po chińsku z indykiem na obiad i hawajska zupa imbirowo-marchewkowa na kolację. Aby utrzymać na stałe wynik schudnięcia, trzeba z diety wychodzić stopniowo. Nie możesz natychmiast rzucić się na swoje ulubione bułeczki i naleśniki. Pomału dokładasz węglowodanowe posiłki, np. jeden ziemniak, szklankę makaronu. Ile można schudnąć? 8 kilogramów w ciągu 2 tygodni.

3. Hormony pod kontrolą
- dla tych, którzy nie mają czasu
Opracowali ją naukowcy dr Mehmet Oz i dr Michael Roizen. Ich książka „You on a Diet” zdobyła uznanie Oprah Winfrey. Naukowcy stwierdzili, że wcale nie trzeba się restrykcyjnie trzymać tabel, by chudnąć. Wystarczy 100 kalorii mniej każdego dnia. Nowatorstwo tej diety polega na kontrolowaniu trzech hormonów. Poziom greliny wzrasta pomiędzy posiłkami. Kluczem do sukcesu jest trzymanie go na niskim poziomie. Dlatego trzeba jeść często, a mało. Najrzadziej co 3 godziny. Leptyna (hormon satysfakcji) informuje Cię, kiedy Twój żołądek jest pełny. Naukowcy radzą, by rozbudować mięśnie, co uwrażliwi ten hormon. Według nich wystarczy nawet 30-minutowy codzienny spacer. Cholecystokinina może uspokoić Twój głód.
Doktor Mehmet Oz radzi, by postawić na małą przekąskę z odrobiną tłuszczu przed głównymi posiłkami, np. garść orzeszków.

Opinia Iwony Zgliczyńskiej, dziennikarki pismaUroda”: – Świetna dieta dla tych, którzy nie mają czasu. Powtarzalność posiłków do znudzenia. W sobotę mroziłam przygotowane na cały tydzień porcje. Automatycznie sięgałam zawsze po takie samo śniadanie. Doskonałym pomysłem okazał się 30-minutowy codzienny spacer – nowy zwyczaj, który poprawił mi humor. Nie wierzyłam, że tak niewielka zmiana da mi ogromną różnicę w samopoczuciu. Fajne jest też to, że niczego nie trzeba mierzyć i odważać.

Przepis dla Ciebie: Dieta na 7 dni
1) Jedz, dopóki nie poczujesz pierwszego nasycenia.
2) Twoje posiłki powinny się powtarzać. Jeśli będziesz jadła to samo, np. na śniadanie, zmniejszy się Twój apetyt.
Niedziela
Śniadanie: Omlet z białek i warzyw. Sok i szklanka kawy lub herbaty.
Przekąska: warzywa z humusem.
Lunch: kanapka wegetariańska.
Przekąska: jogurt z owocami.
Obiad: łosoś z brązowym ryżem.
Deser: 30 g ciemnej czekolady, kilka cząstek pomarańczy.

Poniedziałek
Ś: jak w niedzielę.
P: 15 g orzechów.
L: warzywa, 115 g tuńczyka, indyka albo kury z octem winnym i oliwą.
P: jak w niedzielę.
O: ostre chilli.
D: popcorn.

Wtorek
Ś: jak w niedzielę.
P: jak w niedzielę.
L: wegetariańska zupa; orzechy.
P: jak w niedzielę.
O: kurczak w pomidorach z oliwą i białą fasolką plus zioła.
D: zapiekane jabłko.

Środa
Ś: jak w niedzielę.
P: 30 g orzechów.
L: jak w poniedziałek.
P: jak w niedzielę.
O: pikantny makaron z warzywami.
D: pita z razowego pieczywa z awokado i pomidorem.

Czwartek
Ś: jak w niedzielę.
P: brzoskwinia.
L: jak we wtorek.
P: jak w niedzielę.
O: kurczak w morelach z zielonym groszkiem i płatkami migdałów.
D: jak w niedzielę.

Piątek
Ś: jak w niedzielę.
P: jak w środę.
L: jak w niedzielę.
P: jak w niedzielę.
O: kawałki indyka w chlebku tortilli, ugotowany ziemniak.
D: jak w poniedziałek.

Sobota
Ś: jak w niedzielę.
P: pita z pieczonymi warzywami.
L: jak we wtorek.
P: jak w niedzielę.
O: pieczony pstrąg z sokiem z cytryny i szparagami.
D: jak we wtorek.

Jak to się robi?

Czytaj etykiety. Nigdy nie jedz potraw dosładzanych i doprawianych mąką (gotowe sosy i napoje z bąbelkami).
Uprawiaj seks. Naukowcy twierdzą, że regularny seks pomaga kontrolować uczucie głodu.
Zrób listę posiłków, które możesz podjadać w momencie, w którym dopadnie Cię głód. Coś na mały apetyt: posiekane warzywa, garść owoców lub orzechów. Ile można schudnąć? 1 rozmiar ubrań w ciągu miesiąca.

Iwona Zgliczyńska

Oceń 0,00 / 0 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj

Przepis Beaty Pawlikowskiej: sok brzoskwiniowy

 

Zobacz także

 
 
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz