Czy istnieje związek między dietą a trądzikiem?

Dowiedz się, które produkty spożywcze mają niekorzystny wpływ na twoją cerę!

banany a trądzik - czy istnieje związek
fot. Fotolia

Czy dieta wpływa na wygląd cery?

Jedzenie o wysokim indeksie glikemicznym powoduje gwałtowne wahania poziomu cukru we krwi i ataki wilczego głodu. A takie wahania wpływają nie tylko niekorzystnie na sylwetkę, ale również wygląd skóry.

Czy indeks glikemiczny potraw wpływa na cerę?

Z badań przeprowadzonych w Australii wynika, że dieta o wysokim IG zaostrza objawy trądziku i spowalnia gojenie się zmian skórnych. By odzyskać ładną cerę, warto więc ograniczyć jedzenie produktów, po których "skacze cukier".

Jakie produkty wyłączyć z diety?

Przede wszystkim wszystkie te, które mają wysoki indeks glikemiczny. Na początek możesz odstawić słodycze, białe pieczywo, gotowaną marchew (surowa ma niskie IG), ziemniaki i banany.

napisane na podstawie artykułu zamieszczonego w miesięczniku Vita

publikacja:
Oceń artykuł 54 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
facet2013.08.26 13:12
Banany to najbogatsze źródło magnezu. Nie miewacie czasem skurczów w nogach? Jedzcie przez tydzień po 1-2 banany na dzień i zapomnicie o jakichkolwiek skurczach. Obięcuję A później po wyleczeniu zalecam jeść tarte buraki - SUROWE... dla mega-gigantycznej dawki żelaza i podtrzymania magnezu. Banan od czasu do czasu też nie zaszkodzi. A co do cukrów... Ludzie, to co piszą tu o białym chlebie, słodyczach, w ogóle o białym cukrze oraz ziemniakach - TO WSZYSTKO PRAWDA... dlatego z tego całego zła najlepiej wybrać banana. Przecież idąc tym tokiem rozumowania, nie powinnyście jeść nawet jabłek - też mają dużo cukru i chce się po nich jeść. Jeśli nie zjecie z 4-5 jabłek, to będziecie nadal głodne. Poza tym takie jabłko ma właściwości oczyszczające, więc wzdęcia, gazy, a potem sraczka gwarantowane.
Gość2012.12.19 15:14
Miałam kiedyś naprawdę duże problemy z trądzikiem. Udałam się więc do najlepszego dermatologa w okolicy. Poradził mi, żeby odstawić słodycze, bo po nich trądzik jest o wiele większy, a w zamian za to jeść np. właśnie BANANY !! I pomogło :D
Gość2012.12.19 15:14
Miałam kiedyś naprawdę duże problemy z trądzikiem. Udałam się więc do najlepszego dermatologa w okolicy. Poradził mi, żeby odstawić słodycze, bo po nich trądzik jest o wiele większy, a w zamian za to jeść np. właśnie BANANY !! I pomogło :D
Gość2012.12.19 15:13
Miałam kiedyś naprawdę duże problemy z trądzikiem. Udałam się więc do najlepszego dermatologa w okolicy. Poradził mi, żeby odstawić słodycze, bo po nich trądzik jest o wiele większy, a w zamian za to jeść np. właśnie BANANY !! I pomogło :D
Anastazja SHAR, Łódź2011.11.12 21:13
BH.223. MOTTO: Marchewka świeża, a marchewka gotowana wg propagatorów IG !! ***** ŚWIEŻA MARCHEWKA WG IG = 35 JEST PRODUKTEM NA TZW. SZCZUPLENIE I TO PRAWDA ZNANA: Ale podawanie przez speców od Indeksu Glikemicznego, wskaźnika IG dla marchewki gotowanej, jako produktu na tzw. tycie IG = 85, jest dużym błędem i najprawdopodobniej źle zidentyfikowanym procesem gotowania, lub najpewniej kolejną niesprawdzoną i błędną pseudo teorią, na chybił trafił. O CO CHODZI ?! Marchewka zawiera skrobię tj. węglowodan, czyli cukier wielokrotnie złożony, który poddany procesowi gotowania mógłby ulec rozłożeniu tzn. wiązania międzycząsteczkowe, uległy by zerwaniu czyli mogłaby wówczas np. glukoza wydzielić się nieco szybciej podnosząc poziom cukru, ale proszę Państwa jest to tylko niewłaściwa wizja, która biologicznie mogłaby mieć miejsce, ale zwyczajnie NIE ma. PRAWDA REALNA, WYGLĄDA JEDNAK OTO TAK: Zarówno marchewka świeża jak i gotowana podnoszą niemal do identycznej wysokości poziom cukru we krwi po ich spożyciu i jest to poziom bardzo NISKI; ok. 13% wzrostu. Ci specjaliści tzw. propagatorzy teorii o IG, może i ugotowali sobie marchewkę, ale od strony merytorycznych badań identyfikacyjnych, poza zjedzeniem tejże marchewki nie poczynili NIC, oprócz tworzenia nierealnych, błędnych teorii typu fiction. GOŁYM OKIEM WIDAĆ, ŻE CI SPECJALIŚCI OD IG, CYNICZNIE I BEZCZELNIE: Potwierdzają nieprawdy biologiczne, które sami głoszą OŚMIESZAJĄC się przy tym skutecznie. ***** RADA JEST JEDNA: Należy od zaraz odrzucić wszelkie tabele IG, całą tę Ich wymyśloną, nieprawdziwą i w najwyższym stopniu nierealną grę; z życiem i zdrowiem zwłaszcza chorych na cukrzycę, ludzi wczytujących się w tę wirtualną i bzdurną teorię. Ważne są jednak tzw. NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu, czyli GLUKOZA naturalna, niezbędne dla naszego mózgu. Odnośnie konsumpcji to ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego. R E F L E K S J A: INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes. CHLEB TYPU KR-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA: 80% ENERGII (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 26% wzrostu). W całych swoich dziejach LUDZKOŚĆ (7 MLD), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego PRODUKTU ŻYWIENIOWEGO. ZOBACZ TEŻ; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW. Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. ***** Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
2011.10.06 15:40
Witam, jestem osobistą trenerką i psychoterapeutką. Jeśli chcesz na stałe zrzucić zbędne kilogramy, odzyskać pewność siebie i nauczyć się jak walczyć ze stresem i swoimi słabościami chętnie pomogę. Jestem psychoterapeutą, ponieważ każde prawdziwe odchudzanie zaczyna się w.. głowie! Odnajdziemy Twoje mocne strony, zmienisz sposób myślenia, poczujesz się szczęśliwy i gotowy do działania a przy tym wszystkim będziemy wspólnie pracować nad Twoją sylwetką. Przestań się bać, przejmij los w swoje ręce! psychotrener.trojmiasto@wp.pl
2011.08.22 02:08
ta, najlepiej to może by było nic nie jeśc bo wszystko na cś szkodzi.
2011.08.22 02:08
ta, najlepiej to może by było nic nie jeśc bo wszystko na cś szkodzi.
Zocha20002011.07.06 17:47
Ja jem wszystko na co mam ochotę i nie mam żadnych problemów z cerą. Jedynym moim problemem jest to,że i tak nie mogę przytyć. Pomóżcie
Izabela ASHTON, W-wa2011.07.19 20:14
BH.249. MOTTO: Ziemniaki, to OCZYWISTOŚĆ !! *** WIKIPEDIA: Psianka ziemniak (Solanum tuberosum) to prawidłowa botaniczna nazwa tej rośliny. Najczęściej jednak używany jest synonim tej nazwy; ZIEMNIAK. Jest to gatunek byliny należący do rodziny psiankowatych. Pochodzi z Ameryki Południowej (Peru, Boliwia, Kolumbia, Chile). Obecnie rozprzestrzeniony na całym świecie jako roślina uprawna. Bulwy po ugotowaniu stanowią cenny pokarm człowieka. Pozostałe części rośliny są trujące. Popularnymi potrawami z ziemniaków są frytki, chipsy i kopytka. Ziemniak jest też ważną rośliną pastewną, jako gotowany był podstawą tradycyjnej metody żywienia świń. Jest ważną rośliną przemysłową, używa się go do produkcji spirytusu, mączki ziemniaczanej, która jest niemalże czystą skrobią. Wartości odżywcze w 100 g surowych ziemniaków: energia: ziemniaki wczesne 293 kJ (69 kcal) ziemniaki późne 357 kJ (84 kcal) białko: 2 g węglowodany: 19 g tłuszcze: 0 g błonnik: 3,1 g IRL KRAKÓW: Ziemniak ugotowany lub pieczony, podnosi poziom cukru o ok. 12-25% wzrostu po spożyciu, max. po ok. 30 min., czyli nie od razu, i wchłania się stosunkowo szybko. Ugotowany zbity ok. 16% wzrostu, ugotowany sypki ok. 25%, natomiast PIECZONY ok. 12% wzrostu po spożyciu. Są to tzw. NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu. Każdy kto zechce, może sobie te wzrosty sprawdzić WŁASNYM glukometrem i NIE jest to TRUDNE !! Wobec tego ziemniak powinien być jako produkt żywieniowy; ZALECANY lub DOZWOLONY. Odnośnie konsumpcji to ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego. FRYTKI ZAWIERAJĄ TŁUSZCZ, ALE WĘGLOWODANY WYŁĄCZNIE Z ZIEMNIAKA: Których to węglowodanów w ziemniaku jest ok. 18%, i są to węglowodany (skrobia) podnoszące poziom cukru po spożyciu nie wyżej niż 20% wzrostu. Skąd więc wysoki IG pokazujący JAKOBY wysoki wzrost poziomu cukru po spożyciu. ODPOWIEDŹ JEST OCZYWISTA, MARKETING I TOTALNA BZDURA: Takich przykładów jest w IG: bardzo dużo. Łatwo to samemu sobie potwierdzić, no ale należy badania wykonać osobiście, a nie zdawać się na teorie, które tak prosto można i trzeba zweryfikować, również uwiarygodnić, w trosce o własne zdrowie i Ew. wyniki sportowe. PUENTA: ZIEMNIAK to warzywo po którym się NIE tyje, a więc biologiczne REALIA !! * NIEPRAWDY BIOLOGICZNE ORAZ PUSTE FRAZESY: O ziemniakach i nie tylko o ziemniakach, rozpowszechniają jedynie SPECE od tzw. Indeksu Glikemicznego, a to dlatego, że nic nie badali, nie znają glukometru, również nie czytali książek ze szkoły podstawowej (biologia 4 klasa) czyli plotą i plotą, wydając książkę za książką o tym Indeksie Glikemicznym. Kłamią. OMIŃ !! GOŁYM OKIEM WIDAĆ, ŻE CI SPECJALIŚCI OD IG, CYNICZNIE I BEZCZELNIE: Potwierdzają nieprawdy biologiczne, które sami głoszą OŚMIESZAJĄC się przy tym skutecznie. PRZECIEŻ DO NICH, NIE MOŻESZ ZADZWONIĆ, BO NIE MA GDZIE: Nie masz kogo zapytać, o te wpisy w Internecie, dziesiątki sprzecznych ze sobą tabel, dlaczego !? To proste uciekają przed prawdą bo mówią kłamstwa, oszczerstwa i Ich nigdzie nie ma. Do krakowskiego IRL KRAKÓW, zawsze możesz zadzwonić bo są to żywi, realni naukowcy nie poddani żadnym naukowym reżimom czyli lekko, łatwo mówią prawdy biologiczne, które zbadali. Warto !! ZOBACZ TEŻ; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW. Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. *** Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
Izabela ASHTON, W-wa2011.07.19 20:12
BH.223. MOTTO: Marchewka świeża, a marchewka gotowana wg propagatorów IG !! *** ŚWIEŻA MARCHEWKA WG IG = 35 JEST PRODUKTEM NA TZW. SZCZUPLENIE I TO PRAWDA ZNANA: Ale podawanie przez speców od Indeksu Glikemicznego, wskaźnika IG dla marchewki gotowanej, jako produktu na tzw. tycie IG = 85, jest dużym błędem i najprawdopodobniej źle zidentyfikowanym procesem gotowania, lub najpewniej kolejną niesprawdzoną i błędną pseudo teorią, na chybił trafił. O CO CHODZI ?! Marchewka zawiera skrobię tj. węglowodan, czyli cukier wielokrotnie złożony, który poddany procesowi gotowania mógłby ulec rozłożeniu tzn. wiązania międzycząsteczkowe, uległy by zerwaniu czyli mogłaby wówczas np. glukoza wydzielić się nieco szybciej podnosząc poziom cukru, ale proszę Państwa jest to tylko niewłaściwa wizja, która biologicznie mogłaby mieć miejsce, ale zwyczajnie NIE ma. PRAWDA REALNA, WYGLĄDA JEDNAK OTO TAK: Zarówno marchewka świeża jak i gotowana podnoszą niemal do identycznej wysokości poziom cukru we krwi po ich spożyciu i jest to poziom bardzo NISKI; ok. 13% wzrostu. Ci specjaliści tzw. propagatorzy teorii o IG, może i ugotowali sobie marchewkę, ale od strony merytorycznych badań identyfikacyjnych, poza zjedzeniem tejże marchewki nie poczynili NIC, oprócz tworzenia nierealnych, błędnych teorii typu fiction. GOŁYM OKIEM WIDAĆ, ŻE CI SPECJALIŚCI OD IG, CYNICZNIE I BEZCZELNIE: Potwierdzają nieprawdy biologiczne, które sami głoszą OŚMIESZAJĄC się przy tym skutecznie. RADA JEST JEDNA: Należy od zaraz odrzucić wszelkie tabele IG, całą tę Ich wymyśloną, nieprawdziwą i w najwyższym stopniu nierealną grę; z życiem i zdrowiem zwłaszcza chorych na cukrzycę, ludzi wczytujących się w tę wirtualną i bzdurną teorię. Ważne są jednak tzw. NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu, czyli GLUKOZA naturalna, niezbędne dla naszego mózgu. Odnośnie konsumpcji to ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego. R E F L E K S J A: INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes. ZOBACZ TEŻ; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW. Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. *** Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
n2011.01.15 20:59
Miałam cukrzycę w ciąży i wiem, że IG jest różny u różnych osób. Ja na przykład mogłam zajadać się gorzką czekoladą i arbuzem. A cukier nie "skakał" :)
mariolarak2011.05.20 08:26
Ja bardzo lubie banany i czesto jem, do tej pory nie zauwazylam zadnych zmian :) BANANY SA PYSZNE :)
Mia2011.05.12 13:23
Przez ostatnie dni zauważyłam znaczne nasilenie trądziku, teraz znam przyczynę. Codziennie jadłam banana na kolację...
smakoszka2011.04.13 13:01
kazda dieta, ktorej podstawa jest jedzenie pokarmow z niskim ig mowi jasno-zero babanow, ziemniakow, marchwi(te ostatnie po ugotowaniu faktycznie sa jakby slodkie) Zawsze sie zastanawiam co robic. Bo ziemniaki sa pyszne i zrrowe(duzo potasu) marchewka tez( b. czesto w mieszankach) banany pychota. Czy faktycznie ten podwyzszony poziom cukru znaczy tak wiele?
Meg2011.03.17 00:23
cóż, troche szkoda mi z nich zrezygnować, za to od momentu w którym zrezygnowałam ze słodyczy, ziemniaków, pieczywa i staram się jeść produkty z jak najmniejszą zawartością konserwantów (pełno warzyw itd) mam dużo lepszą cerę no i nieźle schudłam ;)
TYyśka2008.10.12 15:08
Ja tez jem dużo rzeczy wymienionych w artykule a tradziku nie miał nikt w mojej rodzinie.
dolo2010.11.10 19:26
to chyba jest prawda przez jakiś czas często jadłam banany (prawie codziennie pare) i w tym okresie miałam problem ze skóra... a teaz radko jadambanany i moja cera jes ok
kasia2010.10.25 19:05
stan cery (przynajmiej mojej)zależy od diety. ale pogarsza się tylko(tylko) kiedy najem sie konserwantów i słodyczy.
ja2010.10.04 13:00
jasne, wmawiajcie ze owoce sa niezdrowe..... a tradzik to choroba, i na pewno nie z jedzenia bananow:/
sdsaa2010.09.27 12:23
Ważniejsze, jeśli chodzi o dietę jest jedzenie cynku, magnezu itp. i w ogóle zdrowe odżywianie,
sssfsd2010.09.27 12:22
oczywiście warto spróbować diety, bo a nuż widelec komuś pomoże, ale niekiedy nie ma to wpływu.
dddfsd2010.09.27 12:21
Prawda jest też taka, że jeśli chodzi o trądzik, to jak ktoś ma predyspozycje to może się super odżywiać i tak to nic nie da;
koli2010.09.27 12:20
kwestia też, jak bardzo dojrzałe są banany
2010.09.23 09:36
Ja po bananach, marchewce gotowanej i ziemniakach - zauważyłam poprawę mojej cery i nie mam żanych napadów wilczego głodu. Także kto chce mieć piękną cerę to zachęcem do jedzenia właśnie tych trzech produktów :-)
zwirek i muchomorek2007.11.14 14:22
ma rodzina ma zre ziemniaki codzien i nic sie nie dzieje jesli chcesz miec piekna cere zryj ziemniaki dzien w dzien pacanie! A nawiazujac do bananow i bialego pieczywa to zobaczcie jaka cudowna cere ma Malysz, a codzien zre bulke z bananem!:D
SS2009.01.30 22:14
To totalne kłamstwo z tymi bananami! Ziemniaki, białe pieczywo- tak,mają wysoki IG, ale marchew i banany? Mam wiele książek dot. Diety IG i tam są one zaliczane do produktów o niskim indeksie glik.! Za to wysoki IG ma bób, dynia, a także arbuz, choć wydawałoby się, że to sama woda :)
Kalista2008.12.08 10:06
A te banany baby z ameryki południowej też są nie dobre???
Marianna2008.12.08 10:05
Koktajl z bananów to najgorsze co może być, jest słodki - bo banan i cukier i z tego co pamiętam to mleko tex ma wysokie IG
Jolka Fiolka2008.12.08 10:05
to dziwne, wyadawało mi się, że banany nie mają dużo cukru. banany przecież nie są słodkie :/
jaga2008.12.08 10:04
ja i tak nie lubię bananów
2008.10.31 20:01
gghjjflfrt[gfmkbgsddfd
lala2008.10.27 22:45
suszone sliwki rowniez,wiem to po sobie
lala2008.10.27 22:41
suszone sliwki rowniez,wiem to po sobie
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz