POLECAMY

Źródła antyoksydantów

Antyoksydanty chronią przed chorobami, wspomagają utratę wagi i poprawiają kondycję cery. Sprawdź, gdzie możesz ich szukać!

Źródła antyoksydantów fot. Panthermedia

Antyoksydanty - jaka pełnią rolę?

Antyoksydanty w diecie pełnią bardzo ważna rolę. To właśnie dzięki nim hamowane jest powstawanie wolnych rodników w organizmie, których nadmiar prowadzi do rozwoju wielu chorób. Poza zdolnością do odbudowywania zniszczonych komórek przeciwutleniacze korzystnie wpływają też na poprawę wyglądu naszej skóry oraz poprawiają samopoczucie. Choć nasz organizm potrafi je samodzielnie wytwarzać, w pewnym wieku ich ilość drastycznie spada. Dlatego ich niedobór powinniśmy zniwelować przez zbilansowaną dietę.

Źródła antyoksydantów

Świeże owoce, warzywa oraz produkty zbożowe - to właśnie one są prawdziwą skarbnicą przeciwutleniaczy. Jeśli chcesz uzupełnić swoja dietę o antyoksydanty, w twojej diecie nie może zabraknąć:

  • świeżego korzenia imbiru
  • czerwonej kapusty, papryki, natki pietruszki, brukselki, szpinaku, bobu, fasoli, brokułów, kalafiorów, pomidorów, sałat, zielonego groszku i czerwonej fasoli
  • czarnych porzeczek, truskawek, jeżyn, borówek, malin, agrestu, granatów, winogron, pomarańczy, śliwek, ananasów, cytryn, grejpfrutów, moreli, aronii
  • kaszy jęczmiennej, gryczanej
  • orzeszków ziemnych, włoskich, nasion słonecznika i dyni
  • ryb - dorsza, makreli, łososia, halibuta
  • tłuszczów roślinnych
  • mleka, jaj, jogurtów i kefirów
  • kawy
  • czekolady :)
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)