POLECAMY

Jesteś głodna? Nie sięgaj po te produkty, bo możesz przytyć

Jesteś tak głodna, że mogłabyś zjeść konia? Zobacz, po jakie produkty lepiej wtedy nie sięgać.

Karolina Kalinowska / 9 miesięcy temu
Jesteś głodna? Nie sięgaj po te produkty, bo możesz przytyć fot. Fotolia

Badania wykazały, że zbyt długie przerwy między posiłkami lub (co gorsza) całkowite pomijanie posiłków, może przyczyniać się do przejadanie, a w konsekwencji do nadwagi i otyłości. Poniżej znajdziesz kilka przykładów przekąsek, po które najczęściej sięgamy, gdy dopada nas "mały głód". Spożywanie tych produktów jedynie potęguje uczucie głodu lub podrażnia żołądek.

Jakie produkty można jeść na pusty żołądek? Arbuza, miód, jagody... I co jeszcze?

1. Frytki

Zastanawiałaś się kiedyś, czemu jesteś po obiedzie najedzona do granic możliwości, a następnie udaje ci się jeszcze zjeść deser? Wszystko przez zjawisko znane jako sytość sensorycznie specyficzna, czyli niechęć do konsumpcji jednego smaku, przy jednoczesnej gotowości do spożywania produktów i potraw o odmiennych cechach sensorycznych – smaku, zapachu, barwie czy teksturze. Dlatego tracisz ochotę na dokończenie obiadu, ale za chwile sięgasz po słodki deser lub słoną przekąskę, mimo tego, że tak naprawdę nie jesteś głodna.

2. Sok pomarańczowy

Sok pomarańczowy jest bardzo często wykorzystywany jako zdrowa przekąska, która ma zaspokoić pierwsze burczenie w brzuchu. Gdy chcesz się pozbyć głodu, znacznie lepiej jest coś zjeść niż wypić. Pamiętaj, że sok jest pozbawiony włókien, które pozwolą spowolnić trawienie cukrów prostych. W rezultacie pijąc sok, doprowadzasz do nagłego wzrostu poziomu cukru we krwi. To prowadzi do natychmiastowego zadowolenia, ale po krótkim czasie uczucie głodu wróci ze zdwojoną siłą.

Warto również dodać, że pomarańcze są bardzo kwaśne, więc mogą powodować zgagę lub wywołać objawy refluksu. Zwłaszcza gdy pijesz sok na pusty żołądek.

Na temat tego składnika odżywczego krąży wiele legend. Jakie węglowodany są dobre, a których lepiej unikać?

3. Pikantne przekąski

Jedząc pikantne przekąski na czczo, przyczyniasz się do podrażnienia układu pokarmowego. Gdy orzeszki, krakersy lub chipsy docierają do żołądka, zwiększa się produkcja kwasów żołądkowych, które przygotowują układ trawienny na przyjęcie większej porcji jedzenia.

4. Kawa

Można pomyśleć, że kawa to dobry pomysł na zaspokojenie głody. Musimy przyznać, że same często stosowałyśmy tę metodę. Jednak kawa powoduje, że żołądek produkuje jeszcze więcej kwasów żołądkowych, które mogą przyczyniać się do zapalenia błony śluzowej.

Picie kawy na pusty żołądek może również powodować uczucie dyskomfortu, nudności i wzdęcia.

Gluten to słowo, które elektryzuje miliony osób na całym świecie. Czy faktycznie powinniśmy się go bać?

5. Wafle ryżowe

Są chrupiące i masz wrażenie, że jesz coś pożywnego, a zarazem zdrowego. Jednak wafle ryżowe to węglowodany proste, które mają wysoki indeks glikemiczny, czyli powodują szybki wzrost poziomu cukru we krwi, ale również jego szybki spadek. Podjadanie ich między posiłkami to doskonała droga do przejadania się i nadwagi.

6. Ser żółty lub pleśniowy

Gdy jesteś głodna, to najprawdopodobniej dlatego, że masz niski poziom cukru we krwi i potrzebujesz energii. Oczywiście najłatwiejszym sposobem na jej dostarczenie jest zjedzenie porcji węglowodanów, błonnika i białka, aby utrzymać stały poziom energetyczny na dłużej.

Teoretycznie ser jest bardzo dobrą przekąską, która może napędzić twój mózg i zmniejszyć uczucie głodu. Niestety nie! Ser zawiera związki, które powodują reakcję przypominającą działanie opiatów, przez to chcesz cały czas więcej.

Białko to bardzo ważny składnik codziennej diety. Dlaczego?

7. Guma do żucia

Żując gumę, wiele osób stara się oszukać swój umysł. Niestety ta sztuczka pobudza wydzielanie soków żołądkowych, które są przygotowane na trawienie jedzenia, które niestety nie trafia do żołądka. W rezultacie możesz uskarżać się na ból brzucha i wzdęcia.

8. Sushi

Gdy jesteś głodna, staraj się omijać sushi szerokim łukiem. Dlaczego? Po pierwsze zawiera biały ryż, który jest pozbawiony sycącego błonnika, a przez to bardzo szybko trawiony. Po drugie kawałki sushi wkładasz do bardzo słonego sosu sojowego, a żywność z dużą zawartością sodu wzmaga pragnienie, które jest bardzo często mylone z głodem. Więc jest spore prawdopodobieństwo, że zaraz po jedzeniu będziesz znów chciała coś przekąsić.

Oczywiście wszystkie nasze rady są jedynie sugestiami, które zalecamy wprowadzić w życie. Jednak nie daj się zwariować, bo gdy masz ochotę na sushi lub frytki, to je zjedz. Tutaj raczej mamy na myśli notorycznie powtarzające się sytuacje, które mogą doprowadzić do pogorszenia się samopoczucia, a czasem nawet stanu zdrowia.

Poprawiają odporność, odmładzają i pomagają schudnąć. 8 produktów, które powinny znaleźć się na każdym talerzu

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/9 miesięcy temu
Mniam mniam, a kalorie lecą i pupa rosnie. Potem posty, diety cud i inne wynalazki. lepiej jeść racjonalnie i zdrowo to mozna i wagę zrzucić. Polecam lekturę książki odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii. Mozna jeść zdrowo niedrogo i wyglądać jak trzeba