POLECAMY

Pij sok z buraków przed treningiem. Efekty są niesamowite!

Stwierdzenie „ty buraku” z żywieniowego punktu widzenia powinno być komplementem. To warzywo o wysokiej wartości odżywczej. Czy wiesz, że burak może poprawić twoje wyniki treningowe. Zobacz, co kryje w sobie skromny pan burak.

Barbara Dąbrowska / 3 miesiące temu
Pij sok z buraków przed treningiem. Efekty są niesamowite! fot. Fotolia

Pracując jako dietetyk wiem, że osoby intensywnie trenujące odczuwają czasem nieuzasadnioną potrzebę, by przyjmować suplementy dla sportowców. Jest wiele sytuacji, w których warto je stosować, ale kiedy tylko jest to możliwe należy skłaniać się ku rozwiązaniom z zastosowaniem produktów naturalnych.

Naturalny suplement

Burak ćwikłowy to bardzo efektywne wsparcie dla wszystkich, którzy chcą poprawić osiągnięcia treningowe. Warzywo to jest szczególnie zalecane w trakcie treningów cardio. Dlaczego?

Burak ćwikłowy zawiera duże ilości azotanów, które po spożyciu w organizmie przekształcają się w azotyny, a następnie w związek zwany tlenkiem azotu.

Tlenek azotu  zwiększa przepływ krwi w organizmie, w tym także w mięśniach, dzięki czemu poprawia ich wydajność, zwiększa wytrzymałość i umożliwia wydłużenie czasu trwania treningu.

Związek ten rozszerza naczynia krwionośne, działa relaksująco na ściany tętnic, wspomaga utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. Może także zmniejszać uczucie zmęczenia po aktywności fizycznej.

Pyszne dania z buraków. Zobacz!

Jak wykorzystać moc buraków w praktyce?

Najlepiej przed treningiem wypić sok lub koktajl na bazie buraka. Taka forma jest łatwostrawna, nie obciąża żołądka i nie wywołuje mdłości.

Najnowsze badania wykazały także inne zaskakujące działanie. Spożycie soku z buraków przed treningiem zwiększa przepływ krwi nie tylko w mięśniach, ale również w mózgu, dzięki czemu poprawia się także twoja sprawność umysłowa.

Za to cenimy produkty naturalne – proste zastosowanie – szerokie spektrum efektów!

Wypróbuj nasz przepis na koktajl z buraka ćwikłowego, który wzmocni cię przed treningiem.

Koktajl super dopalacz przedtreningowy

Składniki:

  • 1 duży banan,
  • 1 średni surowy, burak obrany,
  • mały kawałek obranego imbiru,
  • łyżeczka soku z cytryny,
  • łyżeczka miodu,
  • szklanka mleka owsianego waniliowego bez dodatku cukru.

Wykonanie:

Buraka pokrój w drobną kostkę, banana w plasterki, imbir posiekaj. Wszystkie składniki umieść w blenderze kielichowym i zmiksuj na gładki koktajl.

5 wiosennych pomysłów na oczyszczające koktajle

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)