POLECAMY

5 zalet regularnego jedzenia

Kiepski nastrój, rozdrażnienie, kłopoty z koncentracją i wahania wagi – tych problemów możesz uniknąć, gdy zaczniesz jeść regularnie.

5 zalet regularnego jedzenia fot. Fotolia

Okazuje się, że nie tylko to, co jemy jest ważne, ale również, w jaki sposób. Jednym z często popełnianych błędów jest nieregularne spożywanie posiłków. Zwykle tłumaczymy to brakiem czasu lub kolejną dietą cud, podczas której rezygnujemy z różnych posiłków. Sprawdź jednak, ile zyskasz jedząc regularnie.

1. Dodajesz energii, a ujmujesz kalorii

Zamiast 3 głównych posiłków, jedz 5 mniejszych w ciągu dnia. Zjadając śniadanie, obiad i kolację dostarczamy organizmowi dużą ilości energii, z której niestety część odkłada się w formie niechcianego tłuszczyku. Dlatego lepiej jeść częściej, ale mniej. Przede wszystkim zasilimy organizm odpowiednią dawką energii, a tym samym zredukujemy ryzyko odkładania się tłuszczu. Niewielkie posiłki nie obciążają żołądka, dzięki czemu trawimy je szybciej i nie czujemy się przejedzeni. Ponadto regularnie dostarczając organizmowi energię zapobiegamy gwałtownym spadkom poziomu cukru we krwi - a to pomaga to regulować apetyt.

2. Zadbaj o dobry humor i energię od rana, czyli jedz śniadania

Często nie zdajemy sobie sprawy, że regularne jedzenie śniadań znacząco wpływa na nasz nastrój. Właściwie zbilansowany poranny posiłek – węglowodany złożone wraz z porcją białka i wapnia uchroni nas przed napadem nagłego głodu. Dlatego odradza się jedzenie z rana słodyczy, po spożyciu których dosyć szybko możemy poczuć ssanie w żołądku. Dlatego nie rezygnujmy ze śniadań, nawet jeśli rano mamy niewiele czasu.

3. Dobre samopoczucie przez cały dzień

Regularna dieta uchroni cię przed gwałtownymi spadkami poziomu cukru we krwi, a tym samym przed zmęczeniem, głodem, osłabieniem i złym humorem. Aby nie dopuścić do takiego nagłego obniżenia cukru w organizmie musimy odżywiać się regularnie. Warto więc przestrzegać stałych pór posiłków i spożywać je raczej w małych porcjach.

4. Poprawisz pamięć i koncentrację

Zastanawiasz się, dlaczego nie możesz się skupić i zapominasz o różnych rzeczach? Przyczyną mogą być właśnie nieregularne posiłki. Mózg do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniej porcji energii, a dzięki regularnie jedzonym posiłkom cukier uwalniany jest stopniowo, co wpływa korzystnie na jego funkcjonowanie.  

5. Unikniesz nadwagi – zyskasz szczupłą sylwetkę

Okazuje się, że spożywanie posiłków w regularnych odstępach czasu może nie tylko uchronić przed nadwagą, ale też sprzyjać zachowaniu szczupłej sylwetki. Nie ma nic bardziej zgubnego dla figury niż przekąski między posiłkami, szczególnie te, dostarczające pustych kalorii. Dlatego, kiedy złapie nas głód, zamiast batona czy zupki chińskiej, zjedzmy pożywną kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa z dodatkiem np. sera żółtego. Z pewnością dostarczy energii na dłużej. Tym bardziej, że ser żółty jest źródłem dobrze przyswajalnego wapnia, którego zawiera więcej niż twaróg. Już pięć plasterków odpowiada dziennemu zapotrzebowaniu na ten pierwiastek. Warto dodać, że wapń może zmniejszyć wchłanianie tłuszczy z pożywienia, a tym samym ilość przyswajalnych kalorii. Ser żółty jest bogaty również w białko, fosfor i witaminę B12.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/4 lata temu
to prawda, jestem na diecie od 3 miesiecy, jem mniej, częściej i zdrowiej. I nie unikam serów żółtych, chociaż tutaj trzeba uważać, bo to ważne, żeby były dobre jakościowo. Ja kupuję Serenadę, najbardziej lubię Babuni. Rzadko kupuje sery na wagę w marketach, wolę paczkowane. No i jem wiecej warzyw a mniej owoców, bo po owocach tyję i zaraz jestem głodna.
/4 lata temu
Jestem gruba ,nienarzarta i zła,nie mam nic do powiedzenia
/4 lata temu
d i e t e k . p l - odchudzanie bez wyrzeczeń.