POLECAMY

Zobacz, jak jeść w okresie menopauzy!

Jeśli zastosujesz się do zasad tego jadłospisu, przetrwasz menopauzę w świetnej formie. Sprawdź!

Zobacz, jak jeść w okresie menopauzy! fot. Fotolia

Przykłady diety w okresie menopauzy - zobacz nasz jadłospis!

Poniedziałek

Śniadanie: grahamka, miseczka twarożku (100 g) ze szczypiorkiem i rzodkiewką, szklanka soku pomarańczowego.
II śniadanie: 2 kromki chleba pełnoziarnistego z soją, plaster wędzonego łososia skropiony sokiem z cytryny, sałata, pół papryki, herbata owocowa
Obiad: 4 pierogi ruskie, miseczka surówki z marchewki i jabłka z łyżką nasion słonecznika, szklanka soku wielowarzywnego
Podwieczorek: banan, szklanka maślanki
Kolacja: 2 razowe tosty, duży pomidor z serem mozarellą (50 g) i bazylią, herbatka miętowa

Wtorek

Śniadanie: 3 łyżki płatków owsianych, szklanka jogurtu naturalnego, 2 śliwki, szklanka soku grejpfrutowego
II śniadanie: grahamka z łyżeczką margaryny, 2 plasterkami szynki drobiowej i 2 łyżkami kiełków, sojowych mały pomidor, szklanka jogurtu
Obiad: pół torebki kaszy gryczanej, plaster (100 g) duszonej wołowiny, miseczka sałaty doprawionej sosem winegret, szklanka soku wielowarzywnego
Podwieczorek: 2 ciasteczka owsiane, miseczka galaretki wiśniowej z kawałkami owoców, woda mineralna
Kolacja: sałatka z serem tofu (100 g), 2 łyżkami kukurydzy, papryką, kwaszonym ogórkiem i łyżką natki doprawiona sosem winegret, szklanka soku pomidorowego

Dowiedz się więcej:

Środa

Śniadanie: 2 kromki chleba razowego z siemieniem lnianym, łyżeczka margaryny, jajko na miękko, pół papryki, pomidor, szklanka soku pomarańczowego
II śniadanie: szklanka jogurtu jagodowego, nektarynka
Obiad: talerz barszczu ukraińskiego, kotlet jarski z kaszy gryczanej, miseczka gotowanego kalafiora, szklanka soku wielowarzywnego
Podwieczorek: garść migdałów, miseczka twarożku waniliowego
Kolacja: kromka chleba razowego z nasionami słonecznika, szklanka koktajlu z 2 pomidorów z łyżką siemienia lnianego, świeżą bazylią i gałązką selera naciowego

Czwartek

Śniadanie: omlet z 3 białek z łyżką zielonego groszku i łyżką natki, kakao
II śniadanie: grahamka, szklanka maślanki
Obiad: talerz zupy pomidorowej z 3 łyżkami makaronu razowego, 3 plasterki pieczonej polędwicy wołowej, miseczka sałaty z cebulką skropiona sosem winegret, woda mineralna
Podwieczorek: 4 suszone śliwki, woda mineralna
Kolacja: zapiekanka z makaronu, piersi indyka (100 g), żółtego sera posypana łyżką natki mięta lub melisa

Dowiedz się więcej:

Piątek

Śniadanie: 2 kromki chleba graham, plaster pasztetu drobiowego, 2 łyżki kiełków sojowych, pomidor
sałata, szklanka soku pomarańczowego
II śniadanie: miseczka chudego twarogu z pomidorem i bazylią, grahamka, herbata miętowa
Obiad: dorsz pieczony w folii (200 g), miseczka surówki z pora, marchewki, jabłka i kwaszonego ogórka, szklanka soku pomidorowego
Podwieczorek: miseczka sałatki owocowej: jabłko, banan, pół pomarańczy i pół grejpfruta, garść orzechów włoskich i laskowych, skropione sokiem z cytryny, woda mineralna
Kolacja: 2 tosty z serem żółtym posypane siemieniem lnianym i natką, mięta lub melisa

Sobota

Śniadanie: 2 kromki chleba pełnoziarnistego z soją, łyżeczka miękkiej margaryny, 2 plasterki szynki drobiowej, sałata, pomidor, kakao
II śniadanie: koktajl ziołowy: szklanka kefiru, świeży ogórek, 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego, łyżka koperku
Obiad: 3 łyżki risotto wegetariańskiego z brązowego ryżu, szklanka soku wielowarzywnego
Podwieczorek: gałka lodów waniliowych z łyżką musu z jagód i malin, woda mineralna
Kolacja: sałatka z brokułów, łososia wędzonego (100 g)i 2 białek jaja, melisa

Niedziela

Śniadanie: sałatka: 3 łyżki makaronu razowego, 3 plasterki szynki, drobiowej, pół papryki, 2 łyżki zielonego groszku – skropiona oliwą, bawarka
II śniadanie: 2 kromki pełnoziarnistych tostów, miseczka twarożku jagodowego
Obiad: pieczone udko kurczaka, miseczka gotowanych brokułów i kalafiora l szklanka soku pomidorowego
Podwieczorek: miseczka surówki z marchewki i jabłka skropiona sokiem z cytryny, 2 łyżki nasion dyni
herbata owocowa
Kolacja: grahamka, koktajl owocowy: szklanka kefiru, banan, 3 łyżki siemienia lnianego

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu autorstwa Agnieszki Leciejewskiej
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/rok temu
Witaj Kasiu, czy możesz mi opisać swój sposób na utrzymaniu szczuplej sylwetki? Mam 53 lata i nie ukrywam ze menopauza daje mi w kość, sporo przytyłam. Czy ten preparat" Menopauzin" jest skuteczny?Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam
/rok temu
Super tekst, ja własnie musze zaczać dbać o dietę bo jakoś nigdy szczególnie nie zwracałam na nią uwagi i ostatnio przytyłam 5 kg w 3 miesiące zdecydowanie za dużo. Czy myślicie że preparaty takie jak Ligunin pomogą na te objawy menopauzy?
/rok temu
Na takiej diecie to ja bym dopiero przytyła. Strasznie dużo tego jedzenia. Przez całe życie jadłam nieduże porcje, uprawiałam sport głownie aerobic i taniec. Do dziś cieszę się dobrym zdrowiem i sylwetką, Mam 47 lat i ważę 55 kg. przy wzroście 170 cm. Menopauza mi nie dokucza ale myślę, że to efekt zdrowego trybu życia. Pozdrawiam :-)
POKAŻ KOMENTARZE (2)