POLECAMY

Zorganizuj piknik – będziesz zdrowsza!

Piknik to świetna okazja do wspólnego spędzenia czasu, ale także ruchu na świeżym powietrzu i zdrowego posiłku. Zobacz jak się przygotować i co zabrać na piknik!

Barbara Dąbrowska / 3 tygodnie temu
Zorganizuj piknik – będziesz zdrowsza! fot. Fotolia

Czy istnieje lepszy sposób niż piknik, by korzystając z pięknej, letniej pogody zintegrować przyjaciół lub zgromadzić najbliższą rodzinę w parku, nad jeziorem, czy na polanie leśnej? Wskakujcie na rowery i jedźcie, ale najpierw zaplanujcie co będziecie robić, jeść i pić.

Ruch

Piknik stwarza okazję do wszelkiego rodzaju gier zespołowych. Zabierzcie piłkę, która zajmuje mało miejsca i zagrajcie w siatkówkę. Wspólnie z dzieciakami odświeżcie grę w badmintona, a może zaplanujecie podchody z zagadkami, wskazówkami, tajemniczą mapą. Świetna zabawa gwarantowana. Po takiej aktywności z pewnością każdy nabierze apetytu. Ciężkostrawny, tłusty posiłek może odebrać dobry humor, obciążyć przewód pokarmowy i sprawić, że wszyscy będziecie senni, a z dalszej zabawy nic nie wyjdzie. Tym razem postaw na zdrowe posiłki!

Lubisz piwo? Zobacz, jakie mogą być konsekwencje codziennego picia piwa!

Posiłki

Zadbaj o to, aby dania, które ze sobą zabierzecie były:

  • sycące – obfite w białko,
  • dodające energii – z węglowodanami złożonymi,
  • wspierające pracę przewodu pokarmowego – z błonnikiem.

Zachęcam cię byś zaplanowała posiłki ciekawsze niż kanapki i kiełbasa z grilla.

  • Zamiast białego chleba i zwykłych kanapek z serem użyj pełnoziarnistych wrapów lub razowych chlebków typu pita. Dobrze jest napełniać wrapy/pity dopiero na miejscu np. świeżymi warzywami: pomidorem, ogórkiem małosolnym, rzodkiewkami z dodatkiem hummusu, czy guacamole. Możesz zabrać ze sobą tuńczyka w puszce, ale otwieraj go tuż przed samym spożyciem. Podobnie z jajkami na twardo, zabieraj je ugotowane i w skorupce, a obieraj przed zjedzeniem.
  • Jeśli macie ze sobą przenośnego grilla przygotuj sakiewki z papieru do pieczenia wypełnione młodymi marchewkami/buraczkami pokrojonymi w słupki. Warzywa skrop oliwą z oliwek i przypraw oregano, zawiń i trzymają nad żarem grilla przez około 40 minut. 
  • Przygotuj ciekawą sałatkę na bazie komosy ryżowej i sezonowych warzyw np. fasolki szparagowej, bobu, pomidorów. Sałatkę dopraw dressingiem z dużą ilością ziół, czy sosem pesto.
  • W oddzielne, małe, zamykane pojemniczki zapakuj pomidorki koktajlowe i mieszankę orzechów dla tych, co zgłodnieją w trakcie zabawy.

Deser

Na pikniku, w gorącym słońcu nie sprawdzają się desery z dodatkiem czekolady, czy lody. Najlepszym wyjściem są świeże, sezonowe owoce, których latem jest najwięcej. Dodatkowym plusem owoców jest wysoka zawartość wody, która dodatkowo nawadnia.

  • Przygotuj szaszłyki z owoców. Na patyczki nadziewaj kawałki brzoskwiń, truskawki, borówki - kolorowe i zachęcające.
  • Upiecz proste muffinki na bazie pełnoziarnistej mąki i jagód z dodatkiem syropu z agawy.
  • Przygotuj dip do owoców w postaci masła orzechowego, które sprawia, że owoce są bardziej sycące.

Nawodnienie

Latem, gdy temperatura przekracza 25 stopni Celsjusza musisz pamiętać o prawidłowym nawodnieniu.

  • Postaw na napoje, które nie zawierają cukru. Cukier wzmaga bowiem pragnienie. Przygotuj wodę smakową z dodatkiem ziół i owoców.
  • Zabierz ze sobą oddzielną lodówkę turystyczną tylko na napoje. Lodówka z napojami jest otwierana częściej, co podnosi temperaturę wewnątrz.
  • Jeśli zaplanowaliście naprawdę intensywną aktywność fizyczną, powyżej 2 godzin spakuj także niskocukrowy napój izotoniczny.

Nie lubisz pić wody? Zobacz propozycje na zdrowe wody smakowe. Numer 4 to nasz faworyt!

Higiena

Latem na pikniku ważna jest higiena oraz sposób przechowywania żywności. Najlepiej zaopatrzyć się w lodówkę turystyczną do przechowywania żywności i oddzielną do napojów.

  • Jeśli zabieracie ze sobą kosz piknikowy i nie macie lodówki kup wkłady chłodzące. Umieszcza się je w zamrażalce i przekłada do kosza przed wyjazdem.
  • Kiedy podróżujecie samochodem po dotarciu na miejsce wyjmij jedzenie i picie z bagażnika samochodowego, który bardzo szybko nagrzewa się od słońca.
  • Posiłki, które wyjmujesz z lodówki turystycznej przechowuj poza lodówką maksymalnie przez godzinę.
  • Miej pod ręką wodę, żel antybakteryjny oraz mokre chusteczki, aby utrzymać czystość i umyć ręce przed/po posiłku.
  • Przygotuj oddzielną torbę na śmieci, które po skończonym pikniku wygodnie zabierzecie ze sobą.

Wiemy którą wodę pić, by cellulit był mniej widoczny!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)