POLECAMY

Poznaj 3 niezawodne, sprawdzone sposoby na odkwaszenie organizmu!

Zakwaszenie organizmu to poważny problem, którego nie należy ignorować. Nie wiesz, jak odkwasić organizm? Przedstawiamy ci 3 niezawodne, sprawdzone sposoby!

/ 2 tygodnie temu
Poznaj 3 niezawodne, sprawdzone sposoby na odkwaszenie organizmu! fot. Fotolia

Zakwaszenie organizmu to zachwianie równowagi kwasowo-zasadowej. Nawet niewielkie odchylenia od normy wywołują zaburzenia w procesach przemiany materii. Zakwaszony organizm nie funkcjonuje prawidłowo, dlatego nie należy ignorować objawów tego stanu. Zakwaszenie sprzyja rozwojowi wielu niebezpiecznych chorób, m.in. miażdżycy, osteoporozy, nadciśnienia, nadwagi, a nawet nowotworów. Przeczytaj, jak przeciwdziałać zakwaszeniu organizmu.

Sprawdź, czy jesteś zakwaszona! Wiemy, jak to zrobić.

Jak odkwasić organizm?

1. Dieta odkwaszająca

Niewłaściwe odżywianie prowadzi do zakwaszenia organizmu. Jednym z podstawowych sposobów na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej jest optymalna dieta. Powinna składać się w 80% z produktów zasadowych oraz obojętnych, w 20% z produktów kwasotwórczych. Aby zapobiec zakwaszeniu, należy wyeliminować z diety produkty zakwaszające, czyli takie, które zawierają dużo siarki, fosforu i chloru.

Do najbardziej zakwaszających artykułów spożywczych (pH 5,9-5,0) należą m.in.:

  • kawa,
  • czarna herbata,
  • mięso wieprzowe,
  • ryż biały,
  • sery żółte,
  • kakao,
  • czekolada,
  • sól,
  • białe pieczywo.

Produkty średnio zakwaszające (pH 6,9-6,0) to m.in.:

  • chleb żytni,
  • makaron pełnoziarnisty,
  • orzeszki ziemne,
  • jaja,
  • płatki zbożowe,
  • piwo.

Wybieraj produkty alkalizujące (pH 9,0-8,1), czyli bogate w sód, magnez, potas i wapń. Należą do nich m.in.:

  • warzywa (sałaty liściaste, szpinak, ogórki, dynie, bakłażany, ziemniaki, pomidory),
  • owoce (arbuz, kiwi, ananas, truskawki),
  • grzyby (prawdziwki, kurki),
  • naturalne soki owocowe i warzywne),
  • woda źródlana,
  • herbatki owocowe i ziołowe,
  • kasza jaglana,
  • dziki ryż,
  • jarmuż.

Odczyn organizmu pod kontrolą. Sprawdź, jak to zrobić!

2. Redukcja stresu

Stres towarzyszy nam na każdym kroku, jednak warto zadbać o to, żeby go zredukować, bowiem wywołuje on duże spustoszenie w naszym organizmie. W sytuacji stresowej nasz organizm wytwarza kortyzol - hormon, którego zadaniem jest przygotowanie nas do ucieczki bądź walki. Nasz organizm zaabsorbowany spełnieniem którejś z tych dwóch funkcji zaniedbuje pracę innych narządów, np. układu rozrodczego, endokrynologicznego czy trawiennego. Poza tym badania wykazują, że stres to największy wróg szczupłej sylwetki.

3. Umiarkowana aktywność fizyczna

Ćwicz z głową, bowiem nadmierny wysiłek fizyczny prowadzi do zakwaszenia organizmu. Wskazana jest regularna, umiarkowana aktywność fizyczna.

Dbaj o zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej, która ma zbawienny wpływ na przebieg wielu procesów biochemicznych zachodzących w organizmie. Utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej sprzyja sprawnemu funkcjonowaniu organizmu.

Jesteś przygnębiona, nie masz siły i ciągle chorujesz? To może być zakwaszenie organizmu

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/2 tygodnie temu
W zyciu bym sie nie spodziewala ze herbata zakwasza ogranizm :O
/2 tygodnie temu
no nie ma czegoś takiego jak zakwaszenie organizmu, to mit,chwyt marketingowy jakich wiele ,choć dieta pewnie zdrowa. Moze byc najwyżej kwasica, a to już niebezpieczne
/miesiąc temu
Sądziłam, że zakwaszenie to mit, ale się myliłam. Zmieniłam dietę i wreszcie nie boli mnie głowa.
POKAŻ KOMENTARZE (2)