POLECAMY

Kwercetyna - twój sprzymierzeniec w łagodzeniu objawów alergii.

Kwercetyna zaliczana jest do jednych z najcenniejszych składników przeciwalergicznych i przeciwzapalnych. Pomaga przy alergii na kurz, pyłki, zwierzęcą sierść, czy konserwanty zawarte w kosmetykach.

/ miesiąc temu
Kwercetyna - twój sprzymierzeniec w łagodzeniu objawów alergii. fot. Fotolia

Kwercetyna - co to jest?

Kwercetyna zaliczana jest do jednych z najcenniejszych składników przeciwalergicznych. To organiczny związek pochodzenia roślinnego z grupy polifenoli. Nim sięgniemy po tabletki i suplementy z kwercetyną, warto skorzystać z dobrodziejstw natury, wyjątkowo bogatych w kwercetynę.

O zbawiennym działaniu kwercetyny jako pierwsi przekonali się Francuzi, którzy mimo dość tłustej diety obfitującej w alkohol, cieszyli się dobrym zdrowiem. Okazało się, że tym dobroczynnym dla nich składnikiem jest...wino, a dokładniej flawonoidy, które są w nim zawarte, obfitujące w kwercetynę. 

Kwercetyna działanie

Kwercetyna skutecznie minimalizuje ryzyko wystąpienia alergii oraz zwalcza te już występujące.  Dodatkowo ma działanie antyhistaminowe, przeciwzapalne - pomaga osobom cierpiącym na dokuczliwe uczulenie. Szczególnie skutecznie łagodzi katar sienny.

  • Wykazuje zbliżone działanie do rutyny, a więc uszczelnia naczynia krwionośne i zmniejsza ich przepuszczalność. Dzięki temu pomaga również przy żylakach i kruchości naczyń krwionośnych.
  • Hamuje zlepianie się płytek krwi przeciwdziałając zakrzepom. Chroni naczynia przed szkodliwym cholesterolem.
  • Ma kluczowe znaczenie w spowalnianiu procesów starzenia, szczególnie w połączeniu z witaminą C.

6 najlepszych źródeł witaminy C

  • Łagodzi skutki napromieniowania i może być wykorzystywana przy radioterapii nowotworów.
  • Dodatkowo zwalcza zmęczenie oraz skutecznie łagodzi skutki stresu.

Nim sięgniemy po tabletki, czy suplementy, które zwykle posiadają szereg skutków ubocznych (mogą powodować senność, zmęczenie czy paradoksalnie nadmierne pobudzenie), warto najpierw zajrzeć do lodówki i wprowadzić do diety większą ilość świeżych owoców i warzyw.

Kwercetyna występowanie

Kwercetynę w znacznych ilościach znajdziemy w cebuli, brokułach, ciemnych winogronach, kabaczku, truskawkach oraz szalotce.

Warto jednak pamiętać, że jest ona słabo rozpuszczalna w wodzie co może ograniczać jej wchłanianie. Dlatego kwercetynę warto spożywać z bromeliną, którą znajdziemy np. w ananasie. Dzięki takiemu połączeniu ułatwiamy trawienie tych substancji zwiększając tym samym właściwości przeciwzapalne.

Suplementy z ananasem - czy naprawdę odchudzają?

Dieta bogata w owoce i warzywa chroni przed alergiami, chorobami naczyniowymi i nowotworami. Warto wspomagać się również małą lampką dobrego jakościowo wina.

Czerwone wino na nadciśnienie - czy to działa?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/6 dni temu
Polecam razem z wapnem i witamina C.Szybko pomaga w nagłej, swędzącej wysypce! Życzę zdrowia! :)
/rok temu
Polecam dihydrokwercetynę, zwaną inaczej taksyfoliną. wykazuje jeszcze silniejsze działanie. Stosuję na problemy z ciśnieniem i jestem zadowolona. Ale trzeba pamiętać o największej dostępnej dawce i regularnym stosowaniu.Ja zażywam 100 mg tylko raz dziennie.
/2 lata temu
Nestety ja jestem uczulona na salicylany i wiekszość warzyw i owoców tak jak winogrona ,truskaweczki itp nie mogę konsumować, niby owoce i warzywa zdrowe ale nie dla mnie i podejrzewam że nie tylko.